Jepp, men får kun konverte bitcoin til disse på exchangen og de funker ikke å handle fantom med tydeligvis:
Her må nok noen som kjenner til Bitfinex hjelpe til, ville nesten sagt:
- Overfør til Binance
- Kjøp DAI på Binance
- Sett opp Binance Smartchain (BSC) konto gjennom MetaMask
- Overfør DAI fra Binance til BSC konto på MetaMask
- Bruk SpookySwap eller AnySwap bridge til å overføre DAI fra BSC til Fantom nettverket.
- Sett opp Fantom nettverket i MetaMask og kjøp Fantom gjennom Spooky eller SpritSwap.
Skjønner om dette blir vanskelig, kan sende over en mer detaljert howto senere ikveld om du ikke får det til.
Nå har du de på exchange wallet, den kan du handle fra i vanlige markeder.
Gå inn i trading vindu
https://trading.bitfinex.com/t/BTC:UST?type=exchange
-
Selg dine BTC mot USDT
-
Kjøp FTM fra USDT
Helt enig: bruker aldri Bitfinex igjen etter at kontoen ble nærmest likvidert for et par år siden. Ser på Bitfinex som ekstremt lite tillitvekkende. Money grab så det holder!
Lesser of two evils
Med giring da regner jeg med?
Holder meg selv kun til Binance så lenge det lar seg gjøre. Men at nye ftm-investorer møter noe hindring dersom de har lyst til å prøve dexer på fantom eller bare sende de til wallet, synes jeg lite om.
Edit: Ftm-withdrawels er visst oppe å går nå hos Binance ser jeg. Har ikke sjekket før nå idag.
Booom , takker! Ser ut som det gikk veien:
Ja mye spekulering og selv skyldig at Binance stengte (sikkert delvis planlagt ) for å hindre transaksjoner til Fantom og tjene en slant på at BSC ble brukt. Men husker ikke i hvilken Fantom Discord der det ble nevnt at Binanxe ikke hadde nok FTM likviditet for withdrawal pga. FTM låst i Stakinh de har vist nok en egen validator. Sikkert det som har skjedd nå åpnet de opp ganske mye raskere enn sist…
Kursen steg nettopp til 92 cent. Jeg så de var veldig kjappe til å stenge ftm-withdrawels igjen rett etter oppgangen. Så den er nå stengt atter en gang…
Mye mulig, jeg er ikke på discord. Jeg har da hele tiden hatt min egen teori.
De vil jo selvsagt heller at tradere skal trade på Bsc, som pancakwswap og lignende enn de som er på Opera.
Så ved å gjøre det litt “tungvint” å komme seg inn på Opera, så håper de nok å holde igjen tradere med “litt mindre kunnskap” på Bsc.
Godt mulig men jeg tror ikke Fantom vil drepe BSC, men kjipt de gjør det vanskelig for andre
Er mange der ute nå, time will tell tenker det blir en del merges også. Synes xDai er undervudert billige zkSnark operasjoner på EVM https://www.xdaichain.com/
Tror Fantom blir stort ja men tror nok også man er tjent med konkurranse en periode til. DeFi er nokså etablert nå og så er mitt inntrykk at vi befinner oss i crosschain perioden nå som er det mest naturlige steget nå. Mulig denne diskusjonen burde inn i Kryptovaluta forumet
Konkuranse er bra. Fordelen med Fantom er jo at man ser det fungerer. Defi er oppe å gå for fullt. TVL ,transaksjoner og kurs skyter i været. Samt haugevis med samarbeid med alt fra regjeringer, sporing av medisiner osv.
Mange av konkurentene er jo enda der hvor man drømmer at det vil fungere en dag.
Tenkt tanken selv i å med at fees er litt lavere og markedet større på binance, men har blitt for godt vant til bitfinex og det går an å drag and drop på buys/sells/stop loss
Sant det men tror nok BSC vil overleve tiden den også er mitt inntrykk da selv om den er mer sentralisert enn Fantom så stopper ikke utviklingen av blokkkjeden heller, but time will tell som du sier
Ja, men må bare presisere at jeg har aldri påstått at Fantom vil ta livet av Bsc som du skriver her, mener kun at den er bedre
Yes bra du presiserte det, det FTM bildet du posta feilsporet meg nok
Er en FTM fanboy også og tenker den lett nok kan nå 5-10$ dersom den får rom til det, hvis Cardano nå er på 3$ når ADA med tanke på hva Fantom allerede har på plass som du nevnte er jo det Cardano drømmer om. Hodl
Ja, 3x giring - ikke verst men problemet er at den token jeg tradet gikk fra flere dollar til bare noen få øre i løpet av noen sekunder, og tilbake opp, og på den tiden rakk Bitfinex å innkassere mesteparten av kontoen min. En dyr lærepenge.
Det Binance ser ut til å gjøre nå med FTM er på grensen til kriminelt det og.
Vet de holdt på slik med Solana også tidligere. Om det så ikke er kriminelt så er de ihvertfall ikke for eg fritt marked slik de selv påstår.