Da er snapshot for merging av Spirit med Morpheus på plass:
ser ut til at dette kommer til å gå gjennom allerede nå, da det er over 50% oppsluttning allerede, selv om mange ikke har stemt da det er 11M/22M stemmeretter som har stemt for.
Da er snapshot for merging av Spirit med Morpheus på plass:
KOmmer nok ikke til å støtte prosjektet hans uansett, i mine øyne er han en svindler.
Godt mulig det er noe i det du sier, men dunno hva jeg selv hadde gjort hvis jeg var i hans sko. Harry førte Dimitri bak lyset uten tvil, ikke første gang jeg hører/leser sketchy greier om Yeh heller, han er en business mann og kjører på med business as usual 🤷
Ser ikke ut som Cardano blir noe å frykte fremover.
1 stk dApp og nettverket går i stå.
Vært inne på et par Cardano servere, tross congestion så er det god stemning enda. Noen folk er frustrert men mange sa dagene før at det kom til å bli congestion og at det til uken som kommer rulles ut noen endringer som skal lette på trykket.
Intrykket jeg sitter igjen med fra å testa og sett på økosystemet til Cardano så synes jeg at Spirit og Spooky swap på Fantom hadde langt bedre UI og performance enn det jeg sett så langt til på Cardano i samme startfase om man sammenligner🤷. Synes og CNFT som skal være Cardanos mest brukte NFT plattform er langt ifra en plattform som PaintSwap feks.
Men er ingen tvil om at brukerbasen hos Cardano er større bare på et par av memo coins som Hosky har langt flere brukere enn Spirit og Spooky hadde i starten. Samme gjelder Sundae så tror det skal være mulig å hente lurt gevinst om man treffer par riktig tokens på Cardano plattformen og kanskje benytter seg av historikken til det man har sett på Fantom sin initielle oppstartsfase med DeFi tror mye av det samme vil gjenta seg og er en buy oppurtunity
Hvordan er deres erfaring på disse målt opp mot hverandre? For min del så er Spooky lynkjap på alt i forhold til Spirit.
enig i at spooky er raskere, men spirit virker mer innovativ. Tror også spirit har blitt raskere i det siste. Men bruker stort sett aggregator bortsett fra for LP.
Enig her, og at Spirit har blitt raskere i der siste. Men tenker ikke så mye på det, Spent på merge av Spirit + Morpheus
Hmm ja - jeg er litt småirritert på Morpheus, for Dotcom har oppført seg som en kjip dust som snakker nedsettende om alt og alle, så jeg konfronterte ham med det og ble kastet ut av discord - dette er et par mnd siden. Har også blitt mutet på Telegram. Endte med at jeg solgte 70% på den siste pumpen. Kan ikke forholde meg til sånt. Spirit falt litt i min anseelse ved denne mergen.
Skjønner har ikke fulgt med på Morpheus noe særlig mer enn det det har blitt nevnt her, men synes forslaget makes sense og derfor har jeg stemt for. Man ser allerede at det Spirit og Spooky som er de største nå på Fantom, og ønsker å posisjonere seg enda mer.
Men ja er sketchy som skjer med inSpirit ø før hver rewards payout på torsdager, prisen skvises opp og så dumper den ned etter payout vil si alle får mine rewards fordi Spirit prisen er høyere 🤷 mulig det bare er tilfeldig og det er sånn markedet fungerer men det er noe som skurrer.
Kom noe positivt ut av nedgangen i dag, jeg har lenge bare fulgt med fra sidelinjen på bruken av defi, men i dag gjorde jeg som kidza og kastet meg ut i det
Noe av det jeg har gjort i dag:
Jeg har tatt del i “Liquid driver” dvs. staket Spirit/FMT og LQDR. Jeg har også tatt del i “Tomb Finance”, der jeg staker Tomb. Planen er å restake videre i linSpirit og TSHARE og få renters rente turbo-effekt
Shish! Det var ikke bare bare, men til slutt fikk jeg det til
Kjenner jeg har blitt mer og mer Fantom- frelst etter at jeg startet benytte meg av defitilbudene. Jeg finner ingen chains som matcher de i brukervennlighet, hastighet, og ikke minst rewards. Akkurat rewards biten mener jeg er for god til å være sann, den gjør at jeg ikke tror dette vil holde i lengden.
Det vil si at jeg er mer skeptisk til krypto nå etter jeg virkelig begynte bruke krypto
Jeg tror det er en stor sannsynlighet for at krypto, slik vi kjenner det i dag, går til h…te, forhåpentligvis har jeg gjort som Buffet og tatt gevinst før den tid
Eller er jeg helt på jordet, er dette holdbart i lengden?
Med høye rewards er det alltids en token man får rewards i som kommer til å gå ned i pris (mest samnsynlig). Du kan stake/farme med rentes rente, da selges reward-token (som stort sett jevnt går ned altså) mens du får bygget kapital i de mer trygge tokens/coins som du farmer med.
Rewards går også kraftig ned over tid, men likevel de her jo skyhøye i forhold til vanlige bankrenter. Hadde jeg drevet bank ville jeg farmet litt, for å si det sånn. Men jo flere som staker og jo høyere kapital/TVL jo lavere blir også rewards.
Det krypto gjør er jo å skape penger ut av ingenting, i form av å skape et marked. Akkurat som når man produserer noe feks på en fabrikk, skapes det etterspørsel etter rpoduktet. Det samme gjelder tjenester selvsagt. Og det samme gjelder når et land trykker penger. Krypto er en mellomting kan man kanskje si? Mellom et land som trykker penger og en fabrikk som lager et produkt? Mange arbeidstimer går inn i å skape produktet, og etterspørselen sørger for pris-oppgang eller -nedgang.
Er det bærekraftig?
Tja det kan diskuteres, men det kan også diskuteres om det er bærekraftig å trylle fram penger som sentralbankene gjør og å lage og selge masse mer eller mindre ubrukelige eller unødvendige (overflødige) produkter. Sånn har Kina blitt en stor økonomisk suksess, fordi vi andre har kjøpt varene.
Vi er alle med på å blåse opp verdensøkonomien, krypto er en av måtene. Mam kan på en måte sammenligne det med å lage et patent på noe og produsere; feks si man finner en enkel og billig måte å lage energi ut av sand. Banebrytende, og det vil gi enorme inntekter. Det blir ned å blåse opp verdensøkonomien akkurat slik krypto og andre varer og tjenester gjør, spesielt sammen med pengetrykking og generell prisstigning.
Om prisstigningen blir større på grunn av krypto er det nok grunn til å tro, for med mer penger blant folk stiger prisene.
Er jeg litt bekymret? Ja; men det gjelder ikke bare krypto. Mer alvorlig er den manipulasjon vi mennesker blir utsatt for hele tiden av ulike kommersielle og politiske krefter.
Feks er du skeptisk til fabrikker som fyller vann pø råbillige flasker og selger dem rådyrt uten særlig produksjons- og distribusjonskostnader? Det er jo på en måte det samme, man skaper noe fra noe annet og lager seg et marked. Forskjellen er bare at krypto er det penger som skapes direkte. Suspekt, ja…! Men ikke egentlig så forskjellig fra mye annet.
Nja, er ikke helt enig med deg Varg. Den vannflasken og sandenergien (det hadde vært noe) har faktisk en materiell nytte.
Og en ting er at sentralbanken trykker penger en annen ting er at “Frog Nation” gjør det, de to har to helt forskjellige maktresurser til rådighet.
Kanskje det beste med krypto, noe jeg har skjønt etter defi oppdagelsen min, er muligheten for demokrati. Før skjønte jeg ikke hva all denne hypen om at krypto flytter makten og pengene fra de rike til mannen i gata. Kunne ikke bare de rike kjøpe opp all kryptoen og dermed besitte all makten, slik de gjør i andre finansielle systemer? Svaret har jeg funnet ut er nei. Et eksempel på dette er hva Frog Nation nå gjør med Sushiswap, de endrer en organisasjon som har blitt mer og mer toppstyrt (mistet mange brukere pga av dette), tilbake til en organisasjon der “folket bestemmer” via en dao. Hvor ser man det ellers i samfunnet? Denne fordelingen av makten hadde vært mye vanskeligere hadde man ikke benyttet blokkjedeteknologien til formålet.
Beklager at dette kommer i Fantom- tråden, men jeg gidder ikke usaklige svar som jeg ofte får i de andre kryptotrådene.
Vi er nok filosofisk uenige i hva som gir mennesker nytte. Et bedre eksempel hadde kanskje vært å fylle norsk fjelluft på en flaske og selge det til vanvittige summer til rike asiater. Har fjelluften en reell nytte? Materiell nytte? Trolig ikke. Kanskje en psykologisk placebo men trolig mest en luksusfølelse. Og hva er egentlig nytte for mennesker? Hvis nytte er at man kan bruke et produkt, så er det også materiell nytte å kunne bruke en krypto, veksle inn til fiat (som man kan med unyttige produkter også), og kjøpe produkter og tjenester med eller uten materiell nytte.
Vi må ikke glemme at også fiat er en oppfinnelse; hver gang et land river seg løs og blir selvstendig kan det skapes en ny valuta i landet med mindre det velger å bruke en eksisterende valuta. Landets sentralbank kan trykke opp akkurat så mye fiat de måtte ønske, med de konsekvensene det får.
Enig i at demokrati på blockchain hadde vært tingen!
Skjønner ikke helt hvorfor $SPA har gått så mye ned i det siste, kanskje på grunn av $TIME-issues.
$SPA koster 16$, mcap ca 22mill, men har ca 70 mill i treasury.
Mye som har falt det inkludert $TIME ja, henger nok med issues som dukket opp etter launch av Solidly, litt uklart hva hendelsforløpet har vært og hva som har skjedd egentlig men fra det jeg har lest som jeg har skjønt er følgende:
Fortsatt usikker på hva som har faktisk skjedd men punkt 2 ser ut til å stemme uansett ville nok holdt meg unna wonderland.money iaf. og muligens 0xDao.
UPDATE:
0xsifu har blitt stemt ut av wonderland.money sitt treasury fund
@VargVemund $TIME drop henger vel med det samme at 0xsifu har fått lov å manage time sin treasury funds og det har lekket at han vært med i Quadriga og mange tidligere scams
Ser nå ut til at wonderland altså $TIME har faktisk stemt ut 0xsifu, så kanskje det er bra tidspunkt å handle $TIME på kanskje