Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fantom

Merger mellom Morpheus og Spirit har og blitt satt på vent og mistenker av samme grunn da det kom fram at 0xsifu har tidligere vært med i Quadriga:

Ser ut til at han har blitt kasta og ut av Morpheus så får vi se om merger fortsatt vil skje.

1 Like

Twitter tråd om hvem 0xsifu alias «Michael Patryn», alias «Omar Dhanani» er:

Kan og anbefale denne podcasten om Quadriga:

Sistnevnte handler mer om Gerald Cotten.

2 Likes

Jeg har også fulgt med på dramaet. Mye blanding og rot.

0×dao og Solidty har vel ingen ting med sifu og gjøre?

Sifu var den som styrte fondene i wonderland, men han har vel ikke rukket å svindle noe enda. Handlene han gjorde tror var buybacks til treasuryen.

Så blir også flere prosjekter dratt inn i rotet pga av koblingen med sifu og Danielas dårlige dømmekraft.

Og oppi d hele har du en haug med bittre mennesker som har blitt likvidert, og de ønsker å ta raseriet sitt ut over noe og noen (de er ikke alltid så saklig og logisk etter å ha gamblet bort hele familieøkonomien)

Men når det er sagt så er ikke dette noe å trekke på skuldrene av, for stable coinen MIM er også blandet inn. Og den opplever den første ordentlige stresstesten av en stable coin. Ryker pegen til 1 dollar, så tror jeg det er en stor sannsynlighet at hele defi- eventyret er over. Da har de regulatoriske myndighetene fått nok krutt til å stenge ned hele defi-sjappa.

2 Likes

Yup det har du helt rett i 0xSifu har ikke vært innom.0xDao men tydeligvis prøvd seg å få innpass der :joy:

Skjønner jeg antok at han hadde dratt ut penger til seg selv utifra MidasTheFool tråden:
Screenshot 2022-01-30 at 23.03.51
Men da stemmer ikke dette.

Og oppi d hele har du en haug med bittre mennesker som har blitt likvidert, og de ønsker å ta raseriet sitt ut over noe og noen (de er ikke alltid så saklig og logisk etter å ha gamblet bort hele familieøkonomien)

Yup er triste saker dette.

Men når det er sagt så er ikke dette noe å trekke på skuldrene av, for stable coinen MIM er også blandet inn. Og den opplever den første ordentlige stresstesten av en stable coin. Ryker pegen til 1 dollar, så tror jeg det er en stor sannsynlighet at hele defi- eventyret er over. Da har de regulatoriske myndighetene fått nok krutt til å stenge ned hele defi-sjappa.

Yup bad news for DeFI ja :frowning_face:, det har du helt rett blir spennende og se om det blir dratt opp som en sak eller ei. Får håpe på det verste/beste utfallet :crossed_fingers: nå er det under alles radar iaf. :man_shrugging:

1 Like

En ting som er sikkert, man må aldri rote seg opp i leverage. Og man bør heller ikke satse mer man har råd til å tape.

Foreløpig har MIM klart seg bra🤞

2 Likes

5 Likes

Kan uansett anbefale å gå til ftmscan.com/tokenapprovalchecker, koble til med Metamask og gå over approvals man har gjort å renske opp i de man har :ok_hand:

2 Likes

Takk for tips!

Jeg har lyst å slå et slag for Spookyswap og Fantomnettverket

Etter å ha rotet rundt med defi en stund nå, så har jeg bare blitt mer og mer glad i Fantomnettverket og da spesielt Spookyswap. Til tross for Boo sin barnslige gimmick, så er det klart den beste dappen jeg har brukt til nå :ghost: Ting bare fungerer, funksjonene er selvforklarende og den leverer hurtige transaksjoner. Jeg har prøvd flere gode dapper på nettverket, men så langt drar Boo det lengste strået.

Den som faktisk kommer på andre plass av L1 nettverkene, til tross for en tidlig fase, er Moonbeam. Moonbeam er i likhet med Fantom en plattform som bare fungerer. Er egentlig litt rart den plattformen ikke får mer oppmerksomhet.

Avalanche fungerer helt greit, og jeg har ikke noe problemer med å benytte f.eks. dappen Trader Joe.

Cosmos (vet det ikke en L1), er en plattform skal jeg prøve ut mer, men tilbudet til Cosmos er ikke i nærheten av hva Fantom tilbyr. Men når det er sagt så tror jeg personlig at Cosmos vil ha en lysende framtid i møte. Er så uendelig mange muligheter i det universet :ringer_planet:

Plattformen Polygon holdt jeg på å få fnatt av i går, vet ikke om det fortsatt er for tidlig, men der fungerer ting ikke sømløst :face_with_symbols_over_mouth:

Harmony virker også som om er i en veldig tidlig fase, og ting fungerer deretter :disappointed:

Binance chain, nja, er litt for sentralisert etter min smak, men den fungerer greit.

Ethereum prøver jeg å bruke minst mulig, for hver gang man roter seg inn der, så er man ganske mye fattigere etter man har kommet seg ut igjen :money_with_wings:

Cardano, ja der går ikke ting på skinner. Sundeaswap som er den eneste dappen/ «børsen» de har så langt, er langt fra oppe og går. Det er bare å ta en titt på twitteren deres, så skjønner dere hva jeg mener.

Jeg tror jeg har vært gjennom de fleste L1 nettverkene av betydning nå (i hvert fall de som har kommet lengst) og Fantom drar det klart lengste strået. Jeg vet at defi er i en tidlig fase, men akkurat nå er Fantom et hestehode foran resten av feltet og det vil ikke overraske meg om vi snart finner Fantom på Coinmarketcaps topp10.

PS! Jeg er ingen ekspert og ikke tenkt på å gjøre investeringer basert på noe av det jeg sier!

2 Likes

Vet du liker Harry Yeh @VargVemund, men han har ingen gode intensjoner enn å brødfø seg selv og sine investeringer.

Nå har Harry og Tomb tatt over ShibaFantom, ikke at den var noen nevneverdig meme coin men hele prossesen på takeover i Discord og Twitter er brutal. Men og lead dev og andre bak Shiba står svakt her, antar at de fikk et tilbud de ikke kunne motstå :man_shrugging:

Det begynner å bli ganske klart at Felix og Fanty er prosjekter til Harry Yeh og Tomb Finance. Felix skal vist nok være en CEX (muligens der binance cloud kommer inn i bildet). Slik jeg forstår det så blir Shiba fantom Fanty og det nye utility tokenet til Felix exchange…

Men begynner selv strengt tatt å mislike Harry Yeh mer og mer, han er ikke bra for Fantom nettverket i mine øyne, man ser på det hvordan man vil. Det meste er vel bare business as usual for Harry :upside_down_face:

Moonbeam

Hørt flere snakke positivt om Moonbeam, må sette meg mer inn i det :eyes: .

Cosmos

Cosmos gjør mye research og det er flere som bygger på tech’en deres Tendermint som er ganske stort og brukt av manger. Den kommer ikke til å gå noen veier nei. Synes følgende prosjekter på Cosmos er interessante Osmosis eller CowSwap anbefaler følgende podcasts for å forstå mer:

Harmony

Ja tidlig og tidlig, de ligger nok litt bak Fantom men ikke så mye er Swaps og NFTS der allerede, har på følelsen at de kommer til å gjøre en Fantom om ikke altfor lenge. Men MCap til Harmony er ikke så langt under Fantom, men TVL-messig ligger de bak ja.

Cardano

Enig mye trøkk fortsatt selv om de er bak Fantom bør man nok ikke skimse av Cardano nettverket. Det er flere Swaps som begynner å falle på plass nå enn bare Sundae og flere underveis. Jeg tenker at Cardano er i Discovery phase slik Fantom var ifjor med tanke på DeFI og enhver Discord server man havner på som har noe med Cardano å gjøre har mange ganger brukere enn det Fantom relaterte server har, de har og flere wallets da bruker basen er større…

SundaeSwap sin Discord har 108k medlemmer, selv SpiritSwap 22k og SpookySwap 29k sine Discord server til sammen har ikke så mange brukere. Og Sundae er i start fasen nå bare…

Stemmningen generelt i alle Cardano servere jeg har hengt litt i er at man sakte men sikkert kommer i mål, tross to uker snart med congestion så er folk fortsatt positive og får mer og mer følelsen at Cardano community er mer en cult :joy: :man_shrugging:

1 Like

Min review var mest basert på brukeropplevelsen, betyr ikke at det kan endre seg i framtiden :upside_down_face:

Er ikke hva som helst som er bygd på Cosmos;

“Developers have built hundreds of blockchain projects on Cosmos, including Binance Chain (BNB), Terra (LUNA), Crypto.com Coin (CRO), Cosmos Hub (ATOM), and more”

tenk hvis alle disse kjedene må betale litt fee for security, da vil Atom :rocket:

1 Like

Tror det samme, egentlig er eneste jeg vet om Harry at han er en stor personlighet i fantom-systemet, og han fremstår som en som ønsker å bli sett på som en velgjører.

Så langt liker jeg han ikke før han evt redder JUST. Dvs tar over Just også. Gjør han ikke det er han akkurat det du beskriver, i tillegg uredelig.

At han har tatt over ShibaFantom ser jeg på som bra, sikkert det samme med Felix osv men man må bare se det for det det er, og følge med.

Hva tenker du selv om Fantom-systemet nå?

Personlig er jeg glad i Fantom, har den beste brukeropplevelsen jeg har hatt så langt. Er også spredd i mange ulike tokens.

Jeg liker å se på mcap, spesielt fullt utvannet, og synes Fantom fortsatt ligger veldig godt an.

Hva med Metis og Saito forresten?

1 Like

Ja han liker å bli sett på en slags mesenas som hjelper prosjekter å fullføre, men jo mer jeg setter meg inn i hva han har gjort og ikke gjort og hvordan han driver investeringene sine så er det ganske klart er det at det er ham til sluttt som det gagner. Ikke noe feil i det, men lesson learned heller prøver å følge med når han inntar i et prosjekt. Var og en av begrunnelsene til Morpheus for merger med SpiritSwap at man stod sterkere sammen og for en ev. ny CEX/DEX som man viste kom.

Ikke noe feil i merger / takover av ShibaSwap bare mislikte formen det har blitt gjort på og kommunikasjonen rundt det. Flere nye mods som var fra Tomb dukket opp og begynte å annonsere hva som skjedde med ShibaSwap uten at det hadde kommet fra andre hold selv ikke fra Fantom Lord som står bak ShibaSwap. Det som er litt finurlig med Shiba Fantom er at det er en av de få Fantom meme tokens som faktisk har havnet på en sentralisert exchange.

Ja har troa på Fantom, men litt bekymra for det som beskrives i den artikkelen rundt Tomb. Er som en slags vampire attack på Fantom :man_shrugging:

Ref. det som skjedde i helgen med Solidly som ikke tok av da man fant ut av 0xSifu så var det et hardt tilbakeslag på Fantom community, det eneste positive var vel at det ikke stemte det med at 0xSifu hadde dratt ut funds fra Wonderland, men fortsatt mange whales som benyttet sjansen til å drive FUD og skittent spill…

Er fortsat insvestert i Fantom og har fortsatt trua, holder en del tokens i forskjellig alts på Fantom.

1 Like

Jeg er heller ikke så stor fan av Harry Yeh, men det er fordi han prøver å påtvinge konvensjonelle forretningssystemer inn i en open source verden.

Du burde lese kommentarfeltet til medium- artikkelen du linket til, virker som det ikke er så svart- hvitt som artikkelforfatteren får det til å framstå:

How Tomb Finance is feeding on the Fantom Network | by MetaZebre | Jan, 2022 | Medium

2 Likes

Vet at Harry er godt investert i Tomb, men er han en del av de som står bak det?

Ingen tvil om at det ble en suksess ihvertfall. Har vært utrolig morro å være investert der.

1 Like

Ikke sett noe særlig på Metis har fått med meg at moren til Vitalic er inne i bildet der. Saito først gang jeg høre om skal sjekke det ut :eyes:

Følger med på Cardano en del om dagen:

1. Venter litt på at Sundae sitt token skal lenger ned.
  2. Det samme gjelder CNFT sitt token
  3. Og flere som nevner Maladex og Wing Riders som potensielle bra Swaps som kommer til Cardano.

Andre L1 jeg og følger litt med Near og Nervos.

1 Like

Ja leste en del i kommentarfeltet ja det er nok ikke så svart som hvit nei, men at det har noe å si for Fantom nettverket generellt det tviler jeg ikke på…

He he ja det kan man si ja :joy:

Ingenting å skamme seg over det :blush: Defi er fortsatt ung og i en slags prøvefase, ting vil forhåpentligvis gå seg til over tid. Det er jo mye av greien med open source, det er ikke en myndighet eller noen på toppen som bestemmer utviklingen.

Og hvis man ser bort fra investorperspektivet så er det kanskje bare supert at FTM prisen er lav, da vil alt på nettverket bli billig, til og med inngangen for nye brukere?