Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fantom

Er nok bare snakk om tid før Fantom har største del av dex-volum.

Magefølelsen sier at folk flest ønsker å swappe raskt og så og si gratis enn tregt og betale tusener i gebyr per transaksjon

1 Like

Hvem har gjort det?

Det er i hvert fall hauger med prosjekter som venter på at Cardano blir klar med Alonso oppgraderingen. Jeg tenker på fra Eth til Cardano, ikke fra Fantom…

Jeg forstod det :+1::relaxed: Det går vel enda på at flere har hørt om Cardano. Fantom er enda relativt ukjent da de er så langt nede på mcap-lista.

Har forresten troa på Hedera også, de jobber i det skjulte, og har tatt en annen approach enn alle andre krypto valutaer. De har tatt patent, og bruker ikke open source. Og så har de en komité som passer på at utviklingen går riktig for seg, bestående av

som byttes ut hvert 2-4 år hvis jeg ikke husker feil. De kan komme hardt når ingen venter det.

1 Like

Må lime inn kontraktsnummeret så skal den dukke opp :+1:

1 Like

Ja tror nok Hedera kommer til å være på plass med et bredere økosystem om par år, men det er langt mer Corporate enn Fantom med tanke på tilrettelegge for utviklere å bygge oppå Hedera om man sammenligner med Fantom (disclaimer selv investert i begge).

Tror nok det er som @Buffet sier, flere som kjenner til Cardano og den er høyere rangert og har større MCap enn Fantom. Er og enig at det er tidspørsmål bare for at Fantom blir mer kjent og får en høyere MCap.

Cardano har under arbeid EVM kompatibilitet såvidt det er meg kjent:

De ønsker vel og at de som allerede har fungerende plattformer for EVM og kommer seg over på Cardano.

Annen chain som konkurrerer med overnevnte er vel Solana de har og bygget Serum Dex i samarbeid med FTX. Denne har og lave kostnader og høy TPS.

Hedera retter seg nok og mot en del av samme marked som DFINITY og IPFS vil jeg tro.

Update: Ser ut som Hedera og IPFS er igang med samarbeid her

Fordi du må paste inn kontrakten (som du finner på CMC feks).

1 Like

Vet du hva mcap er på denne?

Hvis jeg ikke har regna feil her så er det nesten 5 mill dollar foreløpig:

Supply 722 936 354
Price  0,00667
———————————————-
MCAP:  4 821 985

Prisen har nesten doblet seg på få dager.

Kilder:

Total supply er faktisk mindre enn det som står på FTMScan ifølge tokenomics så noe må burnes vil jeg tro,

1 Like

Ville vært forsiktig med å investere for mye uten å følge med på hva som skjer. Første iterasjon av kontrakten ble droppet og alle ble bedt om å selge sine tokens fra den gamle kontrakten og kjøpe på ny uten migrering så fort risiko at man satt med svarteper.

Glad jeg ikke kjøpte med engang 🥲 og har kjøpt kun en liten bag…

Så hvis du skal kjøpe en bag anbefaler jeg å følge Just på Discord her.

1 Like

Det er mye som frister for tiden ja :slight_smile: Shield protocoll skal også integreres med Fantom, men som nevnt over så hadde jeg sittet igjen med med mer om jeg bare hadde hatt all BNB jeg hadde stående i BNB istedetfor å swappe det over til andre tokens på BSC. Men på BSC så kan man notere all mulig drit. Det er vel så og så ingen kriterier der. Tror og håper at det skal mer til får å komme seg inn på Opera :slight_smile:

1 Like

Det er ikke noen kriterier på Fantom heller men det er et ganske bra community langt bedre enn BSC såvidt jeg vet.

Så er det en egen FTM Alerts server på Discord samme som har en del AMA med forskjellige tokens som dukker opp på Fantom på YouTube. Her er det mye aktivitet og diskusjon rundt nye tokens som dukker opp på Fantom og samt indikasjoner eller varsler om et prosjekt er levedyktig eller kanskje spam/rugpull også :upside_down_face:

Fikk vite om Just på #fa-ta-trading kanalen på Fantom sin server. En av utvikleren til Just er aktiv der. Selve kanalen kan anbefales å følges mye bra diskusjon der og like mye støy :sweat_smile: selv lite aktivt der mest stalker men av alle kanaler på Fantom Server er det den jeg følger mest :ok_hand:

1 Like

Når man har hamstret i ukevis og får dager som dette så har man ikke låv til å klage :heart_eyes::heart_eyes:

4 Likes

Det er ingen andre blokkjeder som er så kjent og etablert i Afghanistan som Fantom. Den Afghanske valutaen faller som bare det om dagen. Vil vi se Afghanere kjøpe Ftm fremover? :star_struck::rocket:

Binance for det meste :relaxed:

Uff på en side ja :rocket: men på en annen side bare trist det som skjer i Afghanistan :sweat::sweat:

Merker det sitter langt inne om FTM skal skyrockete pga. det som skjer er om dagen…

Dette @Buffet sa :point_up:

De burde vært topp 10 for lenge siden. Så det blir nok i pga der her uansett hvordan man ser på det.
Penger er jo seff ikke viktig her. Men når landet er i krig og man ser sparepengene blir mindre verdt i tilegg, så vil jeg si at det er positivt at det er alternativer.

1 Like

Ja enig sånn sett, folk går til tryggere og mer stabile valutaer når det er krig og inflasjon ja.

1 Like