Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Tror jeg må ta en runde og legge inn flere kanskje? Hmm… den skal bare vise triggere fra aksjene du følger.

Kan være derfor, laster du opp Q datoer og sånt enda?

Jupp :sweat_smile:

@pdx, klarer vi å få børsmeldingene tikkende inn i trådene i de svenske aksjene også, som CALTX?

2 Likes

Hei @pdx

Jeg skjønner ikke hvorfor vedlagte bilde med kommentar ble fjernet fra Politikk 2 tråden. Historisk kontekst har mye å si hva angår det som skjer i verdenspolitikken.

Slikt jeg har sett, grovt sett har Politikk 2 tråden siste tid handlet om strøm prisene lokalt og europeisk, vaksine diskusjon og verdenspolitikk.

Hvis dette bilde ikke har passende i Politikk 2, hvilken tråd mener du jeg heller burde ha postet den i?

På forhånd takk

https://tekinvestor.no/t/politikk-2/32530/2409

3 Likes

https://tekinvestor.no/t/memes-4-mental-helse/

Der hadde den passet fint.

Jeg er ganske så aktiv på «dagens meme» tråden, men klarer ikke å se humoren i at et land har invadert neste 90% av landene i verden.

Hva spesielt synes du er morsomt med dette?

2 Likes

Kanskje fordi det er mer kuriøst enn relevant for dagens politiske landskap hva som skjedde for 400 år siden?

Jeg vet jeg har mange med meg i et sterkt ønske om at du bidrar mer med din kunnskap om legemiddelutvikling på de relevante trådene heller enn å småkrangle i alle de andre :smiley:

…men du må selfølgelig selv få velge hva du vil bruke tiden din til.

2 Likes

Ikke enig. Er verken 400 hundre år siden britisk og annen kolonitid endte, dette har satt dype spor politisk og har en signifikant påvirkning på hvordan mange land politisk handler og blir brukt i dag.

Se bare til India, som ble uavhengig så sent som i 1947, som i dag nesten representerer 20% av verdens populasjon. Hvis du hører hva de sier så er de lei av at politikken er Vest-centric hvor land i øst og sør blir brukt til å fronte Vestens agenda.

«Europe has to grow out of the mindset that its problems are the world’s problems but the world’s problems are not Europe’s problems»

direkte sitat av utenriksminister Jaishankar, juni i år, GLOBSEC Forum in Slovakia, Bratislava.

Hvis dette er nytt for deg så se gjerne denne

Dette er bare et eksempel, fra et land som i det hele er ganske vennligsinnet ovenfor Europa og USA.

Når et land som India stod for 20% av verdens GDP før det ble kolonisert, og ble et av verdens fattigste land etter så sier det seg selv at slikt at satt dype spor. For ikke å nevne Afrika.

“The fact is that, before 200 years, the British came to one of the richest countries in the world- a country which had 23 per cent of global GDP… a country where poverty was unknown,” Tharoor said.

Er synd at mine politiske meninger her blir oppfattet som småkverulistiske og irriterende. Jeg trodde diskusjon var essensen i et diskusjonsforum. Nå oppfattes majoriteten av mine innlegg på legemiddelutvikling også kverulistiske, men de er tydeligvis greit.

Personlig føler jeg den politiske diskusjonen her har godt av litt andre innspill. Mye bærer preg av at «vi har rett og de andre feil» og vi har bedre etiske og moralske verdier enn de vi er enige med. Er klassisk og lett å sitte på sin lille tue og mene dette, men er mange land der ute som er uenig og skader ikke å forstå litt mer av hvorfor de mener det de mener.

Så uenig, jeg mener at kolonitiden ikke er en meme eller ikke har påvirkning på dagens verdenspolitikk.

2 Likes

Var ikke meningen å fortsette en politikk- og historiediskusjon her. Jeg er ikke så historieløs at jeg er noe annet enn helt på nett med deg og det du skriver nå. Jeg leser ikke politikkråden, og har derfor ikke en veldig sterk mening om den posten isolert sett var relevant for tråden eller ikke.

Motivasjonen min for å skrive her nå var aller mest mitt andre poeng. Jeg er sikker på at om du kom med meninger om de andre selskaper enn Bergen Bio så ville veldig mange satt pris på det.

2 Likes

Helt enig, men innlegget ditt var såpass kort at det passet som en meme, mens innlegget jeg her siterer fra passer rett inn i politikk tråden. Jeg syntes også det første innlegget passet i politikktråden og synes godt det kunne ha blitt værende.

4 Likes

God morgen @pdx,

det kan se ut som at TekBot har hatt en hard helg ettersom vi ikke fikk dagens melding fra Soft-OX i tråden.

2 Likes

Takk @solskimm, jeg tror tekbot sliter litt når det kommer mange meldinger på en gang. Skal grave litt.

Erinder du la inn noe anti spam i den engang for å hindre at samme melding kom mange ganger?

Ja, men mener jeg fjernet det igjen.

Morsomt at tekinvestor sine lister er kilden til artikkelen ;D

7 Likes

Jeg får stadig meldinger som jeg ikke har bedt om som inneholder nb_no_discourse…
Vet noen hvordan jeg kan stoope det?

Tipper du kan stoppe det i settings.

evt vente på at @pdx gir deg et godt svar.

1 Like

Finnes det noen rabatt kode til E24 lengre ? mitt 85 kr abonnement går ut nå :roll_eyes:

Nei dessverre :slight_smile: