Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

@pdx må dette fixes på din side, eller er det noe vi brukere må gjøre?

Noe jeg må gjøre, skal se om jeg får fikset i helgen :slight_smile:
Mulig å bruke webversjonen inntil videre.

1 Like

Hei @pdx,
Virker som Nasdaq/ USA har sluttet å oppdatere kursen. I hverfall ACN som jeg følger…

1 Like

Hei,
Ticker ACN (Accenture) viser gammel sluttkurs. Finner ikke noen annen ticker for Accenture. Er det flere fra NYSE som ikke oppdateres?

Hei beklager, skal grave litt :relaxed:

1 Like

Appen har sluttet å virke, fikk oppdatering til mobilen forrige uke, kan ha med denne å gjøre. Har en Google Pixel 9 Pro som kjører Android 16.

Hjelp! Føles nesten som å ikke ha på klokka, føler meg naken.

Aj! Jeg tror android appen har vært ustabil ganske lenge. Men den er også bare et skall av nettsiden, så kanskje det går å bare legge en snarvei på hjemskjermen din på et vis via nettleseren? Bruker ios så kan ikke helt stegene :slightly_smiling_face:

iOS versjonen er faktisk blitt veldig mye bedre i det siste! Nå er det sjelden jeg trenger å restarte den ved åpning.

1 Like

Har tråden om Grønland blitt gjort om til en lukket tråd for «insidere» pga av at noen har sagt noe stygt om amerikanske politikere? Synes det i så fall er litt overdrevent «hard» moderering.
Er redd for at dette kan bli et viktig tema, som flere er interessert i å diskutere fremover.

NB Det var jeg som i sin tid startet tråden for å holde temaet separat fra Ukraina tråden.

10 Likes

Evil skrev at den ble gjort insider fordi da ble det lettere å moderere

problemet er vel ikke at noen skriver noe stygt om amerikanske politikere, det handler vel mest om at det fortsatt eksisterer en liten gruppe med dedikerte tilhengere til disse politikerne som sporer av enhver vettig diskusjon rundt temaene, og med det ødelegger for alle andre

er bare å se på venezuela tråden, og hva som skjer – gud forby – om de får virkeligheten sin utfordret

kanskje like enkelt å bare sperre uromomentene ute fra en tråd etter en advarsel, i stedet for å gjøre trådene til insider?

7 Likes

Det er en balansegang for oss, fordi trådene som ikke handler om børs pleier å skli ut så til de grader. Løsninge med å flytte de til Insider har fungert ganske bra så langt. Prøver ikke å låse noe innhold som tidligere har vært offentlig, for å si det sånn, det er mange viktige tema som burde diskuteres. Ideelt skulle vi kanskje hatt lese-tilgang for alle men bare skrive-tilgang for Insidere.

5 Likes

Listen på hvem som er uromomenter i hver tråd er relativt subjektiv :wink:
Kan heller ikke utestenge fra kun en tråd, det er alt eller ingenting, desssverre.

2 Likes

Det er jo dumt da.

Resultatet blir jo at dere ikke kan gi noen en lett smekk på fingrene, men i stedet må hogge av hele armen (for en periode).

Mens vi er inne på tema moderering: Jeg blir litt forvirra når jeg vet jeg har skrevet et innlegg og så plutselig er bare hele dritten borte uten noen form for varsel. Skulle ønske at man fikk en notification eller noe når innlegg blir terminert. Altså, jeg skjønner at det tidvis må ryddes i tråder, det er ikke det. Men det er heller ikke så kult å ikke finne tilbake til hva man har skrevet. Resultatet blir at man må begynne å screenshotte sine egne innlegg just in case de fjernes.

2 Likes

Ja, ser den. Ref det siste du skrev, ofte, hvis et innlegg er off-topic, sletter vi også alle svar til det innlegget, ellers blir det som var off topic ofte stående igjen i en sånn sitat-ramme i svarene, og da er liksom fortsatt der og tråden fortsetter å spre av.
Men, innlegg skal som regel ikke bli slettet med en gang, men det blir skjult og man får en advarsel om å redigere det - det er den vanlige gangen.

Så vidt jeg kan se er det tre -3 - nye innlegg på Grønland tråden. Kanskje verdt å forsøke å holde den åpen litt til?

1 Like

Vi prøver :slight_smile:

Ref Softox-tråden. Nå er det altså upassende å påpeke at man får mer respekt av å spre kunnskap heller enn blatant haussing. Som er det eneste dette individet (@chris3) driver med. På klassisk Hegnar-vis.

Og hvorfor jeg reagerer? Vel, min motivasjon får å være på Tekinvestor er muligheten til å bli opplyst. Få tilskudd til egen kunnskapsdatabase for å kunne ta opplyste grep hva angår kjøp og salg. Personer som @chris3 forverrer og forkludrer dette. Med å spre hauss og potensiell misinformasjon. Kun ute etter å påvirke heller enn å opplyse. Som er ødeleggende for forumet.

Softox er et selskap med SKYhøy risiko. Er det virkelig upassende å påpeke når alt for utstrakt haussing foregår?

3 Likes

Beklager, jeg har kommet med nylig relevant info. Les deg opp og diskuter relevant info, børsmeldinger fra selskapet siste 6 mnd f eks. Så har vedkommende en veldig nedlatende tone overfor de fleste han skrive rom på dette forum. personlige agendaer om å skrive nedlatende om selskaper og personer må dette forum holde seg for gode til

Tenker du bør tåle å få et velmenende råd i retur på denne

Nemlig at man får mer respekt av å spre kunnskap. Som du kun gjør når du blir utfordret. Når du kan ytre deg fritt må man leve med slike

Eller denne, fra en annen tråd (Dellia Group)

Som du gjerne må fortsette med, for all del. Du er heller ikke alene om det. Men da bør det sannelig være innafor å kalle en spade for en spade.

1 Like

Flagg gjerne over-haussende innlegg, jeg kan ikke se at det har blitt flagget så mange før i dag. @chris3 har fått 2 ukers pause til å lese forumreglene.

5 Likes