Vel på 50 lappen er R/R meget comfy.
På kr ish 70.- er ting litt mer usikkert.
IMO
Kursen er nå opp 37% siden Aribjo dippen.
Vel på 50 lappen er R/R meget comfy.
På kr ish 70.- er ting litt mer usikkert.
IMO
Kursen er nå opp 37% siden Aribjo dippen.
Dette er det vel ingen som er uenig i? Det er jo en nyttig egenskap for en investor!
I utgangspunktet helt enig - viktig å få frem både langsiktige og kortsiktige vurderinger - samtidig er det noen skribenter hvor det lyser igjennom hvilke argumenter som trekkes frem ift om en er investert eller ikke. Basert på “nyheten” som kom i går om at Cevira er ute av listen, stiller jeg spørsmålstegn ved hvorfor en skribent som har vært inne på fora her i lang periode - og som vet veldig godt at den “gamle” analysen fra DnB har blitt diskutert gjentatte ganger her - igjen trekker den frem…
Jo, når det ikke har kommet noen annen informasjon enn at en selv har kjøpt/solgt, og skribenten deretter velger å endre syn tvert på om en skal kjøpe/selge - da er det ingen tvil om hva som er motivasjonen/hensikten.
Hvis man først åpner for strengere moderering basert på antatte hensikter, tror jeg mange av nyansene i diskusjonen fort forsvinner.
Med det stenger vi av for metadiskusjonen som er offtopic for photocure.
Bruk følgende tråd for diskusjon om regler og moderering:
Det vel heller ingen av meglerhusene, som har analyser og kursanbefalinger på selskapet, som har tatt med effekten av godkjenning av Cevira.
Den ble lagt ut som et svar på ditt innlegg.
Det er som nevnt oppgitt 3 meglerhus på Photocure sin side.
Det er DNB - Handelsbanken - å huset til Tingalov Bjerke.
Et lite teknisk oversikt på månedlig basis for dem som ser på slikt.
Det interssante her er å se på reaksjone i nedre del av tradingrangen når det har vært volum, for så å se hvordan dette har endret seg med tiden.
Det første man legger merke til er hvordan selve barene med volum har blitt mer og mer bullish etterhvert som volumet har komt inn over tid.
Spesielt de 2 siste viser en markant endring mellom seg når volum har komt inn.
Mens baren som kom inn i februar viser wick på begge sider av baren og lukker i nedre halvdel, viser siste bar en tydelig tilstedeværelse av etterspørsel.
Dette blir bekreftet også når man ser reaksjonen i etterkant. Mens den i februar gikk sidelengs før den forsøkte seg på rally, fikk vi denne gang en umiddelbar reaksjon til oppsiden. Det skjer også på mindre volum en tidligere. Noe som også viser at mengden selgere er redusert i forhold til tidligere.
Holder den seg på dette nivået frem til nyttår vil vi også få den høyeste prisen på både weekly og månedlig close siden den kollapset i 2023. Til og med høyere en etter rallyet fra fullført Cevira studie.
Nå er baren inne i området hor man traff på selgere sist gang, og det blir spennende å se hvordan dette ser ut teknisk ved slutten av året.
Og denne informasjonen bruker du til what exactly, din egen basis for R/R?
Det finnes en eg trading-tråd vet du, her kan du bidra med substans istedet - slik som renessanse tematikken som preger bildet vedlagt
Har tygget mig igennem Kinesisk aktieforum og ligger et enkelt indlæg ind:
南山观潮333 2025-12-27 10:09:00 来自 陕西
审评名单里移除,需要几天就下发证书了。也可能赶上年底。已铁板钉钉的事了。
Forumdeltagere er ikke i tvivl — der er tale om ganske få dagen inden afgørelsen/godkendelse
Ovenstående er bare et af flere samstemmende Enighed fra forumdeltagere at det er få dage vi taler om.
Der bliver også diskuteret hvorvidt Asieris er klar til at rulle ud hvis afgørelsen er positiv — Asireis er bare HELT klar i følge flere fora deltagere.
Mit tidligere indlæg indikerer uge 1 eller uge 2 i 2026 med den plan jeg stillede op — de er nu et pænt stykke foran planen (7-10 dage Isch) ---- så inden nytår eller uge 1 i 2026 
Mye krangel på dette fora om retningen på PHO — tror vi skal vente til Asieris melder ud efter den forhåbentlige godkendelse – Personligt er jeg overbevist om at Asireis har den store udrulnings plan klar i skuffen 
Og ikke mindst, hvad siger de forskellige analyse huse nu da Asireis har et produkt ( som det eneste i verden) – tror der er nogen analyse huse der vågner op ved godkendelse 
Spændende tider
Dansken
Er enig i dette, men full fart i sakene får man ikke før en refusjonsordning er på plass.
Markedet og verdsettelse vil ligge i forkant! Ser seg sjelden i bakspeilet så lenge det er en solid behandling, med et stort behov!
Mandag bør bli en bra dag på børsen for oss tålmodige PHO aksjonærer og det er vel ikke før mye forlangt med litt vind i seilene før den offisielle meldingen fra Kina kommer. Hadde vært fint om vi var godt opp på 70-tallet før godkjenningen (forhåpentligvis) blir offentliggjort i januar.
Blir nok et relativt stort salgspress etter at godkjenning forhåpentlig er på plass. Tenker da på dem som har gått lei av selskapet etter lang tids ørkenvandring, og som da vil benytte sjansen til å komme seg ut på den kursstigning som forventes ved godkjenning.
Da kan det kanskje være greit å minne om at dersom det er aktuelt for Asieris å kjøpe opp hele Photocure, så er det størst sjanse for at et slikt forsøk vil skje i perioden mellom godkjenning og innvilget refusjon. Dersom Asieris tror på egne analyser av markedspotensialet, så er det lite sannsynlig at de vil vente til dette markedspotensialet materialiserer seg for fullt etter at refusjon er på plass. Samtidig har det nok ikke vært aktuelt før de var sikret godkjenning.
Man kan derfor fort angre seg om man lar seg friste til å ta gevinst rett etter godkjenning av Cevira, i den tro at man har god tid til å komme seg inn igjen på litt lavere kurser i en stille periode!
Hvordan ved du at refusjonen ikke er på plads ??
DK
Tror du refusjon er på plass før Cevira er godkjent…?
Ellers har jeg forholdt meg til det som @Haltopen har funnet ut:
Omtrent halvparten av legemidlene inkluderes innen 12 måneder, mens den korteste tiden kan være så lite som 6 måneder og den lengste opptil 40 måneder, avhengig av faktorer som legemidlets nyhetsverdi, prioriteringskategori (f.eks. sjeldne sykdommer eller innovative behandlinger) og forhandlingsutfall.
Cevira faller vel lett innenfor innovative behandlinger. Og at de har uttalt at de skal eliminere livmorhalskreft innen 2030.
Tror du refusjon er på plass før Cevira er godkjent…?
Jeg ved det ikke — det er derfor jeg spørger 
Har læst Haltopens indlæg, men syntes mange ubekendte faktorer.
Kan se at RRS har lagt nyt indlæg der belyser refusionen 6-40 mdr.
Tænker bare at hele den lange proces og så yderligere en 6-40 måneders proces - det er da til at få lange b…… af.
Tænker og håber at Asieris har tænkt dette ind i processen — og Kina skriger på flere børn 
Dansken
Blant over en milliard kinesere som finnes er det vel en god del som har råd til en out of the pocket betalt behandling vil jeg tro. og mange av de venter vel like mye på godkjenningen som det vi gjør. Kan bli en fin pangstart det.
La oss nå få godkjenning først før vi begynner å bekymre oss for refusjon. I china som i Norge som i US er det et privat or commercial health insurance marked. I US er det en stor del av hele helsetjeneste ordningen. Det vi kan være trygge på er at Asieris har hatt full fokus på dette med refusjon eller hvordan de skal få betaling for Cevira om det er gjennom out of pocket, privat forsikring eller offentlig refusjon.