Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Likes “decayer” over tid.

Men det var liksom 1000 over natta… ikke over “tid”…

kanskje bugg da, @pdx?

Er nok bare en bug ja, jeg må grave litt :joy:

2 Likes

Anbefaler at du vurderer E24Bot, dette er imo spam. Forstår at det er penger å tjene på dette samarbeidet, men alt har sin pris. Reklame ønsker ikke jeg å betale for.

Skjermbilde 2020-03-11 kl. 10.46.58

I tillegg til x-antall andre tråder her på forumet. Ikke bra.

2 Likes

Hei @vcp, takk for tilbakemelding. Enig i at noen av disse artiklene er spammete, men jeg tror den kan tweakes litt så opplevelsen blir bedre.

Formålet med botten er å informere om nyheter i de forskjellige aksjene folk følger. Folk limer inn lenker fra E24 stadig vekk så tanken var bare å automatisere dette. Nyheter er ofte en trigger til diskusjon, som jeg tror er positivt for å øke aktiviteten på forumet, og spesielt i tråder det ikke skrives så mye i. Jeg tjener ikke en krone på å vise disse lenkene.

Botten funker ikke helt når artikkelen handler om flere aksjer eller om hvordan dagen har gått på børsen. Jeg tror det er tilfellet for TRVX artiklene de siste dagene. Så første tiltak er å få skrudd av botten for disse artiklene.

Når artiklene bare handler om én aksje synes jeg det er greit at den postes, for da tenker jeg det er relevant innhold.

Kommer samme artikkel flere ganger er det en bug som skal fikses :smile::sweat_smile:

6 Likes

Virker som om artikkelen blir postet av E24 Boten når artikkelen oppdateres, derav f.eks 3 poster av samme artikkel i Targovax-tråden.

2 Likes

Ja, jeg tror også det er noe sånt. Skal dobbeltsjekke med utvikleren hvordan han sjekker om en artikkel er unik. Er litt vrient fordi artikkelen kan endre URL, tittel og innhold når de gjør endringer.

1 Like

Du har sikkert en dugandes utvikler, men jeg klarer ikke å la være å blande meg:
Hvis det brukes en hash eller enkel string-compare så får du dette problemet. Hvis man bruker word2vec eller lignende så kan man få en metrikk på similaritet, a la “97% likhet”, og så eksperimentere med hvor ulik en oppdatert artikkel skal være for å slippe igjennom.

3 Likes

I disse nedgangstider kan det kanskje være en ide med en klagemur man kan henvise sutrerne til?

image

Klager og konstruktiv kritikk er bra, hadde ingen brydd seg hadde ikke denne jobben vært så veldig meningsfylt :smile:

1 Like

åh… jeg skrev kanskje klagemur, jeg mente sutretråd :wink:

2 Likes

Porteføljen ser skikkelig ræl ut fordi selv om du er mest cash, så regnes prosent fra det du sitter igjen med av aksjer.

1 Like

Et lite «problem» jeg har hatt så lenge jeg kan huske.
Jeg går inn på en tråd, og får umiddelbart opp en gammel soundcloud (eller lignende)«popup»
Dette gjelder mobilappen til tekinvestor på ios.
Er det en måte å unngå det på? :slight_smile:

Når jeg ser et bra innlegg vil jeg ofte se tilbake på innlegget senere spesielt i Corona tråden.

Mulig å få se de innleggene vi har Liket? Da er innlegget lettere å finne tilbake til senere.

Dette er dessverre en kjent feil i appen som jeg ikke har klart å finne ut av enda :sweat_smile:

Problemet er at nettleseren i appen følger noen lenker automatisk selv om den ikke skal det. Skal dobbeltsjekke om det finnes en løsning nå.

@Morti, du kan se hva du har likt på profilen din. Velg aktivitet -> likes tildelt. Du kan også bruke bokmerkefunksjonen på innlegg hvis du vil.

2 Likes

Fantastisk! Det var jeg ikke klar over.

Er annet tips er at de som bagatelliserer viruset bør settes til read only.

3 Likes

Vi har flere brukere som har røket ut de siste dagene.

Bare send oss pm om det er noen vi har oversett.

Mulig med prisen på Brent-olje i Olje-tråden i stedet for Eqnr?

1 Like

Prøvde nå, men forumet tillater ikke = tegn i tagsene, så da funket det ikke med BZ=F. :confused:

1 Like