Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Hvilken tråd er dette @ufo?

På tide å få en egen Pcib chat?

Vær så snill, ved alt som er hellig, NEI NEI NEI! :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:

3 Likes

Har tenkt å beholde annonser inntil videre, men synes at de ofte kommer vel tett:

Mulig å begrense annonsetettheten noe?

1 Like

Enig, for meg så bryter de litt lesbarheten - og vi betaler tross alt litt inn til driften her.

1 Like

At de kommer så tett er en bug, skal undersøke. Har satt de på til å bare vises en gang, etter siste innlegg.

2 Likes

Hos meg vises det riktig, kun en gang etter siste innlegg. Vil dere ta en refresh av siden og se om det fortsatt er feil?

Jeg har ogås opplevd at de kommer litt her og der. Men er noen dager siden sist.

De var sånn i starten, fordi de vistes hvert 50. innlegg + etter siste innlegg. Av og til var det 50. innlegget rett før siste innlegg, og da kom de veldig tett.

1 Like

Lastet på ny, og viser bare en annonse nå. Tror at det er litt her og der som Evil sier, og at de “plutselig” er tilbake. I alle fall sånn til nå.

1 Like

Når annonsen kommer opp og du er inne på tråden mens det postes nye så kommer de igjen. Nedenfor er skjermbilde fra PCI Biotech tråden hvor det skjedde nå nettopp. Med refresh så går de nok bort. Kanskje en teller som ikke blir oppdatert når en holder seg inne på tråden.

image

1 Like

Det forklarer nok saken. Skal se hva jeg kan få til…

1 Like

Stemmer @laplagam Fant det samme her nettopp! :+1:

1 Like

Det skal i teorien ha blitt fikset nå, gi meg gjerne beskjed hvis det ikke stemmer i praksis :smiley:

1 Like

Jeg hater annonser, men når jeg vet det går til en god sak er det ok.:grinning:

2 Likes

Det er vel lov med små utdrag av teksten når ein henviser til kilde?
Eventuelt kan ein vel også gjengi teksten med egne ord men da slik ein sjølv tolker og hugser teksten men ikkje direkte avskriving.?

Jeg vet ikke om det samme gjelder når innholdet er bak betalingsmur, må undersøke litt.

Betalingsmur er ikke et relevant moment ved lovlighetsvurderingen.

Det er i noen grad anledning til å sitere fra andres beskyttede skrifter/verk dersom sitatet inngår som ledd i en selvstendig fremstilling, se åndsverkloven § 29 https://lovdata.no/lov/2018-06-15-40/§29 Adgangen er atskillig snevrere enn mange tror og praktiserer. Fra proposisjonen som ligger til grunn for gjeldende lov:

«Bestemmelsens sentrale formål er å ivareta den alminnelige samfunnsdebatt og meningsutveksling, herunder allmennhetens interesse i å være orientert om og kunne drøfte det som offentlig bringes frem. Men det kan også siteres for å illustrere, utdype eller berike fremstillingen i et nytt verk. Siden retten til å sitere gir rett til å gjengi et verk uten å be om samtykke og uten å betale vederlag, må det ved fastsettelsen av sitatrettens nærmere utstrekning tas hensyn til opphaverens legitime interesser, slik at en rimelig balanse mellom hensynet til opphaverne og brukerne ivaretas»

Bruk av faksimile gir ikke større rett enn annen kopiering såfremt omfanget av gjengivelse ved faksimile overstiger det som omfattes av sitat-hjemmelen.

Faktiske opplysninger om hendelser etc. er ikke beskyttet dersom de (som Sulrox påpeker) videreformidles i egen språkdrakt, og ikke som en kopi av andres skrifter.

4 Likes

Hei @pdx,

Har de siste par dagene fått denne her. Noe sertifikatgreier muligens? (Bruker Opera Version:68.0.3618.104 på MacOS)

Hmm… Tenkte det kunne være noe HTTPS-greier, og da jeg puttet det foran i URL-en nå (som normalt sett bare defaulter til tekinvestor med en gang, uten HTTP, osv, i alle fall i Opera), så endret den seg til en sikker connection igjen. Rare greier.
image

1 Like