Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

28 minutter tidligere

Jeg er med i en del forum, men denne formen for moderering tar kaka! @pdx
Slette sistemann og la resten stå… ?

Poenget her er vel at du ikke følger oppfordringen fra moderator, og da blir postene fjernet.

Generelt så er også tråder som targovaxtråden de som er mest utfordrende å moderere.

Tviler sterkt på at noen ønsker seg umodererte tråder a la HO.

En ting som vi er rimelig klare på er at det ikke er ønskelig at noen får dominere diskusjonen i en tråd ved å hamre og hamre på de samme poengene ustanselig. Derav oppfordringen fra moderator i den tråden

4 Likes

God aften @pdx Ser det er feil kurs på Arctic Zymes-tickeren. (Viser 32,2.)
Forresten, mens jeg har deg her… det er fantastisk kjekt å våkne til diggferske topplister hver morgen! Well played! :+1::muscle:

3 Likes

Ok, jeg skrev innlegget mens han postet.
Det virker uansett svært urettferdig at de to postene jeg skrev på ett døgn ble fjernet pga andres snakk som jeg måtte svare på. Dette blir stående mens svaret blir fjernet.

Uansett, dette var dråpen, juni ble siste “insider” måned for meg.

Fikset nå! De har fått ny ticker (azt.ol) men det hadde ikke tråden fått enda :slight_smile:

Så bra du liker listene!

2 Likes

På tide å inføre ban på kjipe emojies igjen @Savepig @pdx? Blir bare dårlig stemning når det er standarden for diskusjon.

1 Like

Nei, ærlige og harde tilbakemeldinger er det man lærer av og vokser på. Og er også med og gir et korrekt helhetsinntrykk av skribentene man leser…
Behold alt – ignorer krenkefesten som er i verden i dag - og få et forum uten unødig sensur og med takhøyde for harde og kjipe tilbakemeldinger som folk kan stå for!

4 Likes

Jeg har en innstilling der jeg kan velge hvilke emojis som skal kunne brukes, men dessverre ikke en for hvilke som ikke kan brukes. Litt tungvint.

Jeg synes i utgangspunktet at hvis man har tenkt til å legge igjen en negativ emoji uten å skrive et svar, kan man bare la være.

Jeg synes det er latterlig å ta seg tiden til å slenge på en klovn uten å gi et tilsvar, but that’s me. Jeg kom til TI fordi det var noe bedre diskusjonskutyme her kontra Hegnar Online, og det er der vi havner om disse breiale bedreviterne skal få dure på.

1 Like

Noen folk er en ødelagt plate som gjentar de samme innleggene gang på gang på gang og resirkulerer den samme diskusjonen på ny og på ny. Jeg har ingen problemer med å delta i sånne diskusjoner, men det ender opp med å bli spam. Emoji er en måte å gi positiv og negativ tilbakemelding på raskt og effektivt uten å forsøple forumet med en haug med “så (u)enig som det er mulig å bli!” svar.

Implementer gjerne en “dislike” function i stedet for emojis, men ellers så bør folk tåle å få negative tilbakemeldinger når man skal tåle å få positive tilbakemeldinger.

Dette er ikke “bare” ett støtteforum for aksjonærer som kjeder seg, men også en diskusjon om hvilke aksjer man er interessert i, og hvorfor man mener aksjer er underpriset eller overpriset. Som kan ha betydelig påvirkning på folks økonomi. Det bør være like greit å gi negativ som positiv tilbakemelding.

Så lenge ikke moderatorer moderer vekk ukritisk og ubetinget haussing, så må selvsagt baissingen også få stå i fred. Og det samme gjelder emojihyllest av tullete positive innlegg, ja da får man tåle negative emojis på tullete negative innlegg.

Jeg tror alle er tjent med at man slenger på en klovneemoji i stedet for å skrive “ja her er klovnen på ferde igjen.” Og ett sånt innlegg har absolutt like mye verdi som “så fantastisk bra skrevet, helt enig!” Ergo null. Godtar man det ene så får man godta det andre. Igjen, ikke ett støtteforum for hardt prøvede sjeler, men ett aksjeforum hvor alle er tjent med å få fram at det hersker uenighet når det er tilfellet.

ps: Det som setter tonen i debattklimaet er ikke emojis, men hvilken grad av haussing / baissing og personangrep som godtas. Der styrer selvsagt moderatorer og forumeier som de vil, og brukerne forholder seg til det.

6 Likes

Han hadde fått tilsvar minst to ganger og artikkelen var kommentert riktig over der han skrev også… hvor mange ganger må ting inn med teskje før man gir opp? Det finnes grenser for hvor mye tid man kan bruke på slikt også…
Så med hele den konteksten, så ser jeg ikke noen som helst problemer med det - alle får få lov til å velge sin egen måte å gjøre ting på. Å ikke tråkke noen på tærne/Politisk korrekthet for å ikke såre/krenke folk bør ikke være en prioritet - er min mening…

Nå er jo jeg for strengere moderering da, så sier meg rimelig enig med @anon80503862 i fravær av det.

Gi lyd om enkelt brukere missbruker emojis til meg eller pdx så ordner vi det på kammerset

1 Like

@pdx, jeg tror @TekBot har tatt sommerferie - han/hun/hen virker ikke i Photocure :slight_smile:

1 Like

Hvorfor blir det sånn når jeg skal linke tweets?

Jobber med en fiks for dette, twitter krever nå at man søker om lov til å vise tweets i forum, og søknadsprosessen har tatt tid.

2 Likes

Hei. De siste dagene blir jeg omdirigert til særdeles random musikkvideoer på youtube «streamet» gjennom TekInv applikasjonen. Det skjer som oftest når jeg skroller nedover/oppover i en tråd og trykker tilfeldig på svar-tråder (ingen lenke nei), og vipps kmr

Linkin Park… Eminem…

Ingenting jeg har søkt på på veldig mange år. Fryktelig rart?