Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Beklager linken, men er dit jeg blir dirigert.

Se her er screenshots stegvis hva som skjer:

  1. Trykker på Pdx tråden

  2. omdirigering begynner

  1. Random utubefilm

? :confounded:

Jeg kjenner til problemet, og ja, det er utrolig irriterende. Det er et eller annet som skjer når forumet er bygget inn i en app som gjør at den plutselig følger lenker i stedet for å bare vise de i tråden. At det plutselig skjer kan kanskje skyldes at noen postet den lenken i chatten :joy: Jeg har søkt svar og løsninger flere steder, men de jeg spør bare klør seg i hodet. Jeg har dog ikke gitt opp :smile:

2 Likes

Alhamdulillah! Var redd dette skulle bli betraktet som «fake news»:lying_face:

Måtte en tur innom Bryan Adams tydeligvis før jeg fikk lest besvarelsen din. Det var da lenken gjennom notifications og ikke klikking gjennom tråd-menyen som også utløste det. Så dette preger hele kodinga :woozy_face:.
:sweat_smile: Takk for svar!

Kanskje be folk roe ned Youtube lenker inntil videre :crazy_face:

1 Like

@pdx; Ser det har vært diskutert i andre tråder om at det muligens finnes aktører her på TI med dobbelt/multibrukere. Tips her er evt. en funksjon hvor brukere frivillig kan velge å tillegge sin profil tillit/vekt/tyngde ved å knytte opp ulike andre ID-profiler som BankID, Facebook, Google, osv. for at andre skal kunne ha større tiltro til at TI-profilen er validert på ulike måter. Ser at dette er brukt på f.eks. Finn.no og Nabobil.no for å øke tillit mellom aktørene. Nå bruker de fleste her inne ikke eget navn på profilen så det må naturligvis tekniske løsninger på plass som sikrer dette først og fremst på “baksiden”. Frem til nå har INSIDER tag’en gitt litt tillit men en “ID-VALIDATED”-tag kunne hjulpet til betraktelig med dette tillitsaspektet.

8 Likes

Hei

Har et forslag som jeg mener vil forenkle bruken av TekInvestor samt virke selvregulererede når det gjelder kvaliteten på det som skrives.

Mange erfarer nok at det er stor variasjon i innholdet på TekInvestor, fra det geniale til det banale. Man merker seg etterhvert at enkelte er det verdt å lytte til, mens andre kommer mest med støy. Men det er mange brukere, og det er ikke alltid så lett å huske hvem som er hvem.

Mitt forslag er en funksjon hvor man for sin egen del kan ‘flagge’ andre brukere:

  • Innleggene til brukere man har flagget positivt utheves noe

  • Innleggene til brukere man har flagget negativt sladdes (på samme måte som de innleggene som er rapportert i dag), og forblir slik inntil man enten fjerner flaggingen av brukeren eller eksplisitt trykker på innlegget for å lese det

Innlegg fra brukere man ikke har flagget den ene eller andre veien vises som i dag. Ingen kan se hvem du har flagget, og ingen kan se om eller eventuelt av hvem de selv har blitt flagget. Det blir således en ‘usynlig’ funksjon for alle andre enn de som bruker den.

Jeg mener dette forslaget vil gjøre det enklere og raskere for oss å holde oss oppdatert på TekInvestor. Jeg mener også at det vil fremme forumets kvalitet da de brukerne som stadig ‘spammer’ trådene med tull og tøys vil oppleve at de får mindre og mindre respons på sine innlegg og etter hvert vil tale for døve ører.

7 Likes

Gjerne med fargekode, typ sterkere farge for flere flagginger i hver retning, om du flagger noen tre ganger negativt kan det være neonrødt, men er det bare et flagg så gjerne litt mildere rødfarge elns. (alvorlighetsgrad) :sweat_smile: samme i positiv retning :+1: kanskje teit om noen er fargeblinde idk :man_shrugging:

1 Like

Ikke mulig å trykke “liker” på innlegg med for mange reaksjoner. Knappen havner utenfor skjermen. Galaxy S10+.

2 Likes

Jeg får ikke lagt til poll i innlegg. Er dette et vanlig problem, evt noe på min side som kan forårsake det?

Funker denne pollen.

  • Ja
  • nei

0 stemmegivere

Du kan skrive inne koden manuelt.

image

1 Like

En frivillig måte å idmerke seg kunne godt vært en god feature, nå vil det jo uansett være mulig å ha fake brukere utenom da.

Generelt så bruker vi en god del energi på å spore opp personer som har flere brukere.

3 Likes
[poll type=regular results=always public=true chartType=bar]

*Terningkast 1
*Terningkast 2
*Terningkast 3
*Terningkast 4
*Terningkast 5
*Terningkast 6

[/]

Edit: nekter å godta denne: [/poll]

Du må ha mellomrom mellom * og alternativet.

2 Likes

Takker og bukker for hjelp :slight_smile:

1 Like

Liten intresse for Nano? Kun 49 aksjonærer på top 50, 2 uker på rad.

2 Likes

Prøvde å få noe nytte ut av pcib tråden, men den drukner i poster. Det hadde vært nyttig med en merking av postere utfra troverdighet. Så kunne alle ratet en poster som troverdig, nøytral eller lite troverdig. Dette gir en score som vises, sammen med stemmetallene. Også kunne man selv velge å filtrere enkeltbrukere utfra dette.

4 Likes

PCIB småprat er litt spesiell, vi har gjort noen grep iforhold til å mute de verste støykildene, håper det hjelper.

4 Likes

Måtte spa meg gjennom noen sider med dritt før jeg fant noe nyttig ja. :joy:

Håper den nye strengere linjen funker :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hva med å ha et maks antall innlegg i en tråd per døgn?
I tillegg må det innføres sperre mot å åpne nye tråder, ellers …:wink:

1 Like

Problemet med det blir vel at det blir en circle jerk av “troverdige” postere som poster opp fordi opp, siden slike poster mest sannsynlig høster like mye troverdighetspoeng som likes. Er man noe form for bear så blir det klovnefjes og lite troverdig på et øyeblikk.

6 Likes