Jeg får ikke lagt til poll i innlegg. Er dette et vanlig problem, evt noe på min side som kan forårsake det?
Funker denne pollen.
- Ja
- nei
0 stemmegivere
Du kan skrive inne koden manuelt.
En frivillig måte å idmerke seg kunne godt vært en god feature, nå vil det jo uansett være mulig å ha fake brukere utenom da.
Generelt så bruker vi en god del energi på å spore opp personer som har flere brukere.
*Terningkast 1
*Terningkast 2
*Terningkast 3
*Terningkast 4
*Terningkast 5
*Terningkast 6
Edit: nekter å godta denne: [/poll]
Du må ha mellomrom mellom * og alternativet.
Takker og bukker for hjelp
Prøvde å få noe nytte ut av pcib tråden, men den drukner i poster. Det hadde vært nyttig med en merking av postere utfra troverdighet. Så kunne alle ratet en poster som troverdig, nøytral eller lite troverdig. Dette gir en score som vises, sammen med stemmetallene. Også kunne man selv velge å filtrere enkeltbrukere utfra dette.
PCIB småprat er litt spesiell, vi har gjort noen grep iforhold til å mute de verste støykildene, håper det hjelper.
Måtte spa meg gjennom noen sider med dritt før jeg fant noe nyttig ja.
Håper den nye strengere linjen funker
Hva med å ha et maks antall innlegg i en tråd per døgn?
I tillegg må det innføres sperre mot å åpne nye tråder, ellers …
Problemet med det blir vel at det blir en circle jerk av “troverdige” postere som poster opp fordi opp, siden slike poster mest sannsynlig høster like mye troverdighetspoeng som likes. Er man noe form for bear så blir det klovnefjes og lite troverdig på et øyeblikk.
Jepp, tenkte på det og tenker at det kunne gjøres enklere enn jeg først tenkte. Man får uthevet de som man selv har satt som troverdige, og de disse har satt som troverdige.
For å vri litt på det, hvilke innlegg er det vi ønsker/verdsetter, som burde fremheves?
Det er veldig individuelt, derfor jeg tenkte at det er de man stoler på og de disse stoler på som burde fremheve. Mao, individuelt.
Det gjør jo ingenting for at forumet i sin helhet skal inneholde korrekt informasjon. For eksempel kan en ny bruker uten kjennskap til hvem som er troverdige fort markere en superhausser som troverdig, og så får han hele hans omgangskrets fremhevet og blir indoktrinert med kunnskap designet for å gå all-in i en aksje. Det ser jeg et stort problem med
Det er allerede et datagrunnlag for hvilke brukere som verdsettes, ved at de blir fulgt. Kunne brukt det til å ha en annen bakgrunnsfarge på innlegg fra disse.
En annen ting jeg har tenkt på er at etter at man har trykket på like-knappen, dukker det opp et spørsmål om hvorfor du likte dette innlegget. Så kan man svare «grundig analyse», «kritisk blikk», «oppdagelse», «nyttig», «morsomt» etc. Da blir det også mulig å samle de beste analysene på forumet, og evt sende en ukentlig epost med de beste innleggene.
I dag tror jeg like-knappen brukes som et signal på at man er enig med det som skreves, men det er kanskje mer interessant med de andre dimensjonene.
Er en likeknapp helt nødvendig?
Kan vi ikke få en dislike knapp? Så slipper vi å bruke klovneemoji osv ?