Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Så du kaller dette innlegget “forsøpling”?

Innlegg som ikke omhandler PCIB vil være forsøpling av PCIB tråden ja.

Vi ønsker å sammle all diskusjon rundt moderatorer og moderasjon i denne tråden her slik at andre tråder ikke forsøples med ting som er off topic.

4 Likes

Jubel har i årevis bedrevet en taktikk med å lime inn gamle haussende innlegg om PCIB hver gang diskusjonene blir negative. Uansett om det er irrelevant eller ikke. Ikke innlegg han har skrevet selv, men siteringer fra noe en annen skrev en gang som er megabull.

Etter min mening burde brukeren bannes fra Tekinvestor, og denne typen innlegg burde ikke tillates. Det er forsøk på å drepe dagsaktuelle diskusjoner, og starte haussestemning basert på gamle innlegg, ikke noe annet.

Dette applauderes selvfølgelig alltid av mange av de nåværende aksjonærer, da de liker at noen snakker opp kursen, men er i praksis ødeleggende for diskusjoner om hva som foregår nå for tiden.

6 Likes

Dette er en typisk problemstilling som er vanskelig, løsningen ble småprat / fundamental tråder.

Resirkulering av gammel morro kan pasere i småprat, men vil normalt bli moderert i fundamental tråd.

3 Likes

Topp 50 listene er en tjeneste som Tekninvestor betaler et høyt gebyr for, derfor er diskusjon om disse forbeholdt Insider. Derfor ble videre diskusjon om det temaet flyttet til rett tråd.

Vi har derimot en egen tråd om aksjelister fra public domain, som f.eks selskapets egne topp 20 lister.

Diskusjon om moderering er offtopic i en tråd om en aksje, og ble derfor flyttet til denne tråden, også med en notify til @pdx så du kunne være trygg på at det var eskalert til forumets eier og slett ikke gjemt unna.

4 Likes

Når jeg skriver “gjemt unna” så sikter jeg til trådene som leses / ikke leses av brukerne.

Hvis du er mer opptatt av å bråke i en tråd slik at de som leser tråden ser det fremfor at det blir håndtert av forumets eier… så tror jeg du bør endre prioriteringer.

3 Likes

Nok et saklig svar fra en moderator. Poenget mitt er like mye at leserne skal være bevisste på disse problemstillingene som eieren.

Jeg skal mene lite om diskusjonen deres nå, men at pcib tråden har blitt en lekeplass er hvertfall hevet over enhver tvil.

4 Likes

Da lurer jeg hva agendaen din egentlig er, målet er jo å få løst et problem og da eskalerer man, bråke i en ikke relevant tråd ( pcib tråden) senker jo bare kvaliteten på tråden for alle andre brukere.

4 Likes

Det hørtes ut som en dårlig ide ass… :roll_eyes: Da burde det være en egen tråd for det isåfall…

Står det noe i retningslinjene kanskje?

Jeg tror du forstår poenget mitt - i alle fall hvis du legger litt godvilje til. Det er vanskelig å forstå at du som moderator ikke ser problemstillingene som jeg løfter frem.

Det gjør faktisk problemstillingene enda mer relevante.

Nei, vi er objektivt uenige med deg.

Hvis du leser oppover i denne tråden så vil du se at vi aktivt oppmuntrer til diskusjon om modereringen på forumet fordi dette er viktig input til oss.,

Vi firer derimot ikke en tomme på at denne diskusjonen er offtopic i aksjetrådene.

1 Like

Hvor disse diskusjonene tas er helt underordnet for min del. Innspillet om å synliggjøre disse problemstillingene der leserne faktisk er, er langt fra hovedpoenget. Så legg heller fokuset der i stedet for å avspore diskusjonen ved å legge vekt på et underordnet tema.

Ok, så det jeg leser er at du mener hovedproblemet er at moderatorer selv er aktive investorer i papirer som diskuteres,.

Dette er en reell problemstilling som vi er veldig åpne på, og det er også derfor vi er nøye med å nevne om hvordan vi selv agerer i aksjene det gjelder. Ulempen er at det i en del tilfeller kan være vanskeligere å moderere for aksjer en ikke selv har noe forhold til.

PCIB har falt nesten 50% fra topp fordi hypen selskapet la opp til omkring AZ ikke slo til. Skulle jeg da la være å kjøpe når jeg i hele hår har sagt at jeg har ment at Release utvidet til Asia ga en viktig verdi som en grunnmur i aksjen, og viktige momentumindikatorer pekte på at aksjen var godt nede i oversolgt territorie?

1 Like

Dere får ta imot og tolke - og eventuelt flåse og bagatellisere - mine innspill som dere vil.
Jeg er uansett ferdig med TI når mitt abonnement utløper om noen dager.

Lykke til.

Jeg tror alle innspillene går imot de retningslinjer og regler som forumet allerede har og som et stort flertall av brukerene ønsker vi skal ha her.

Det er heldigvis frivillig å være her.

1 Like

Jeg har en ide!

Hva med en disclaimer som automatisk legges ved som en fotnote (eller kun en synlig link til en pop-up disclaimer) i alle moderatorers innlegg.

traderscolony.com har en disclaimer som inneholder bl.a. dette:

“Trades executed by the moderator reflect only his thoughts on the positions taken according to a personal trading strategy,including the risks and trading plan, made with the moderator’s own money so you should not follow blindly at any time. The moderator is aware of his own risk. Please be aware of yours.”

Jeg tror de fleste brukerne er fullt klar over at det er moderatorer som også har interesser i enkeltaksjer på TI. Dette er de veldig åpne på (og spesielt savepig er veldig åpen om egne posisjoner) Så det burde ikke komme som noen overraskelse på noen… Jeg vil også påstå at modereringen har vært rimelig fair og heller vært for snill på endel positivt vinklede innlegg som får stå enn for streng… Om man hadde fulgt med over litt tid så ville man sett at savepig har vært veldig konsekvent i sine innlegg uavhengig om han har solgt eller kjøpt… Han har også nevnt m/flere at en nedgang på az-spekulasjon med negativt utfall kan være en kjøpsanledning og at han da handler på dette fallet kan da ikke være noe å laste han for…
For øvrig vil jg heller ha moderatorer med innsikt i aksjene de modererer slik at direkte usannheter siles vekk enn at ting eskalerer den ene eller andre veien… (hauss/baiss)
Vi vil ikke ha tilstander som i nanotråder på HO der det ble en “sannhet” blant enkelte (med en kjent trollmann i spissen) at AA skulle komme allerede i 2017 eksempelvis… for deretter å bli baisset i hjel i 2 år med endeløse gjentagelser av uriktige påstander (fra en bruker med flere nicks og en fokusert mann i spissen)

6 Likes

Jeg setter pris på tilbakemeldingen @anon63950876. At både jeg og moderatorene kan bli flinkere til enkelte ting stemmer sikkert. Men, som medlem her i bare én måneds tid er det mye historikk du ikke kjenner til. Vi har holdt på her inne, på godt og vondt i over 10 år. Hvis et innlegg blir fjernet er det ofte ikke bare pga det som står i innlegget, men om det er en fortsettelse av et negativt adferdsmønster som brukeren har blitt advart om. Sett utenfra, og som fersk medlem kan det til tider være vanskelig å se hvorfor et innlegg blir fjernet.

4 Likes