Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

@pdx
Nordic Nanovector Fundamentaltråd 2020 må endres til å linke mot Nanov_ol istedenfor Nano_ol (for å få korrekt kurs og for lettere å søke fram/finne tråden.)

1 Like

Fikset :smile: De fleste av dere som har vært her en stund kan også fikse dette selv, ved å redigere det første innlegget i tråden og bytte tagen :smile:

3 Likes

Oppdaget en feil i importen av aksjonærlister. Mulig denne skjer i flere? SEB skal ligge med to kontoer på 80 mill aksjer.

1 Like

Virker som det har oppstått en bug i android-versjonen etter sist oppdatering. Når appen ikke er blitt brukt og ligger i bakgrunnen, for så taes frem igjen, så er det ingen innhold og bare bakgrunnsfargen. Kan se om jeg får et screenshot av det så det kanskje gir litt mer mening.

Har sett det samme i iOS versjonen. Takk!

1 Like

Jeg antar at andre forummedlemmer synes det virker som du blir veldig trigget av hva polygon skriver siden du bruker unødvendige karakteristikker i den posten.

Jeg brukte tilgomed en smily for å ikke virke trigget…

Jeg prøver å legge inn SMOL i min portefølje (streng tatt vil jeg legge inn SMOL TO 4) men finner den ikke. Jeg antar det er fordi den handles på Spotlight-markedsplassen til Stockholm-børsen og ikke på hovedindeksen der. Er det planlagt å få inn støtte for aksjer og instrumenter handlet på denne handelsplassen i “min portefølje”?

1 Like

Jeg legger det inn i ønskelisten :slightly_smiling_face: Akkurat nå bruker jeg samme datakilde som Yahoo Finance, så hvis de legger den til dukker den også opp her. Tilgang til kursdata er en fragmentert og frustrerende prosess :sweat_smile:

2 Likes

Kanskje du kan lage en slik support-ticket hos yahoo slik som du gjorde ifm omleggingen av tickerene på Oslo Børs? Jeg stemmer den gjerne opp :grinning:

2 Likes

Done :slight_smile: https://yahoo.uservoice.com/forums/382977-finance/suggestions/42353836-stockholm-add-spotlight-marketplace-tickers-and-d (det kan ta litt tid før den vises, må godkjennes først)

Det er også fritt frem å lage flere sånne forslag der dersom du ønsker mer kursdata :slight_smile:

1 Like

@pdx tror ikke jeg fikk svar på spørsmålet mitt over vedr. nyhetsvarsling i RECSI?

Beklager sent svar, jeg skal forsøke å fikse det :smile:

Supert, takker😊

1 Like

Mulighet for å legge inn MSEIS i aksjonærliste? Flytt spørsmålet over i relevant tråd om det ikke er her den skal ligge :slight_smile:

@pdx, hvorfor mangler det 8 timer i bioteknologichatten?

1 Like

Det var veldig merkelig, jeg antar at leverandøren må hatt problemer… skal grave. Beklager!

Ønsker om flere lister kan sendes inn her: https://forms.gle/b91jNxjzpdRJguXd8

1 Like

@Savepig nevnte jo det litt at han egentlig hadde mye lavere risk mtp boliglån osv. Siden Tekinvestor bare har 1 portefølje @pdx hvorfor ikke bare gjør det til en edge. (@Monok spurte etter flere i chat)

Kunne vi lagt til boligverdi/belåningsgrad. Krypto, (pensjonsordning / pensjonsfond) , kanskje til å med et beløp for folketrygden ( ikke direkte, men beløp* årlig inflasjon). Å et system for å regne ut sharpratio/ risikostyrt avkastning på porteføljen?

2 Likes

Kunne layout vært med “underkategorier” i listen over tråder?

Det hadde vært kjekt om det var en link-ta/fa/Småprat til hver. Evt 1.2.3

1 Like