Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Får ikke åpnet chat på tlf her heller.

Det må ha skjedd noe i dag, men jeg har ikke gjort endringer… så må grave litt.

Du har gravd bra, funker nå :+1:

1 Like

Mulig det har blitt nevnt, men registrerte uleste meldinger i chatten kommer tilbake på telefon.

Si jeg har 200 uleste meldinger klokken 14:00 - trykker marker alle som lest (og banneret forsvinner)
Så lukker jeg chatten og kommer tilbake noen timer etterpå - så viser den 300 uleste (de samme 200 + 100 nye)

Kjent feil?

1 Like

Hei
Et helt nytt problem dukket opp i dag. Bruker ikke appen, da den ikke virker for meg. Nettsiden er linket opp til forsiden på ipad.
Problemet er at hver gang jeg går ut, så må jeg logge på igjen for å komme inn. Det er ganske sjenerende, all den tid jeg hele tiden veksler mellom tek og andre apper eller nettsider.
Mvh
boella

Så du har lagret nettsiden som en snarvei på hjemskjermen? Jeg er usikker på om innlogging kan lagres når man gjør det pa den måten, det startes kanskje en ny sesjon hver gang du åpner snarveien. Kanskje lettere å ha TI lagret som bokmerke i Safari eller Chrome for enkel tilgang. Jeg har ikke testet appen på iPad så mye… er det en relativt ny og oppdatert iPad du prøver dette på?

Ipad sjette generasjon. Har fungert utmerket siden den gang du forklarte å legge nettsiden som bokmerke som vises på hovedsiden, inntil i dag. Dvs snarvei
boella

1 Like

Men jeg skal prøve å bruke bokmerke, det virker vel sikkert bra. Kommer tilbake dersom det fremdeles er problemer
Mvh
boella

1 Like

Nå bare gjetter jeg, men det kan ha kommet en oppdatering til safari som gjør at sider ikke kan være innlogget i sånne snarveier lenger. Siden jeg ikke har gjort noen endringer antar jeg at det kan være noe sånt :slight_smile:

Hei pdx
Jeg har tenkt på det samme. Oppdaterte for noen dager siden, men problemet dukket opp i dag og etter 7 innlogginger tok jeg kontakt. Imidlertid så har mine to siste forsøk gåttuten problemer. Hvis dette imidlertid skulle fortsette, så prøver jeg bokmerke, men vet på forhånd ikke hvordan det vil gå på en sude som i utgangspunktet krever innlogging.
For øyeblikket kan vi sette problemet som løst, inntil jeg evt må ha hjelp igjen, beklager forstyrrelsen.
Mvh
boella
Nd

1 Like

Nå som kvartalssesongen er i gang, kan det være en tanke å aktivere selskapsspesifikke kanaler på chatten?

Da tenker jeg mest spesielt innenfor biotek;
Photocure
PCI Biotech
Targovax
Ultimovacs
Nordic Nanovector
Soft-OX

Det blir lettere å få med seg relevant info for de som ikke kan følge chatten på dagtid, men som heller vil lese seg opp på selskapene sine etter arbeidstid.

Høres mistenkelig ut som en beskrivelse av de fundamentale trådene :slight_smile:

1 Like

Det kan evt. havne i fundamentaltrådene etter det har blitt diskutert i chatten…

Er litt redd for at folk får for mange plasser å følge med på ting med egne chatkanaler per aksje. Småprat/fundamentaltråd + chat. Hva tenker dere andre? :slightly_smiling_face:

2 Likes

Jeg synes det er plass nok som det er nå. Som pdx sier så kan det bli litt mye.

3 Likes

Jeg må si @pdx - at stabiliteten til den nye chaten er så som så. Det er veldig ofte lange perioder med “connection lost” :slight_smile:

1 Like

Jeg så det samme i går, mulig jeg må bytte til en kraftigere server. Ligger i snitt på 12% CPU men spiker opp til 100%, så ned igjen til 12 etter et par minutter. Snodig.

Med lange perioder mener jeg 30 sekunder. Føles som en evighet :wink:

På databaseservere, så er slik oppførsel pga skriving til disk/swapping. Hvis det er en linux server så kan du sjekke iowait/wa

Sar:

top:
image

1 Like

Hei pdx
Har såvidt vært innom chat. Opplever at jeg ofte kommer inn i en diskusjon som har null interesse for meg og min portefølje.
Følgelig så er min personlige mening at, dersom det er teknisk mulig, det vil være fordelaktig å ha underfora som reflekterer den enkelte aksje, uten at dette skal være begrensende på den generelle chat.
Hittil har ikke insiderchat vært noe tilbud som jeg har benyttet meg av.
Mvh
boella

1 Like