Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Takk for tilbakemelding @boella :slight_smile:

Jeg ser problemet, men det ser ut til at flertallet ønsker at kanalene er som de er. Inntil videre lar jeg det være, men det skrives veldig mye i biotekchatten nå, så hvis det fortsetter å vokse må vi kanskje ta grep uansett.

@pdx , hadde det vært mulig å få litt andre kanaler i chatten…eller om ikke annet rene aksje diskusjoner…
Er litt vel mye bio…:grin::grin::grin:

Er bare å komme med forslag :slight_smile:

Jeg fikk ikke Mail idag ifra TekBot og nano melding.

Hei pdx
Når jeg er inne på min portefølje, kan jeg trykke på aksjenavnet for å få opp en kurshistorikk. Det virker utmerket, bortsett fra life.ol
Da kommer det opp en melding om at siden ikke kan vises.
Mvh
boella

Takk! Den hadde ikke fått oppdatert tag etter at de skiftet ticker, skal funke nå :slight_smile: (Det tar litt tid før kursgrafen hentes inn)

Er det mulig å hente tickers fra CoinMarketCap eller Coinbase sine api’er for når oppretter emner relatert til Kryptovalutaer som da ikke er relatert til ETH og BTC?

Per nå er det bare tickere du kan søke opp på Yahoo Finance som funker, finner du de der? :slightly_smiling_face:

Nei finner selskapet Fantom Foundation, men ikke ticker på Yahoo finance. Fant en en FTM ticker men tipper det gjelder et annet selskap.

Kanskje det burde vært mulig at dersom man velger Kryptovaluta som kategori når man oppretter et emne så bruker MarketCoinCap som datagrunnlag istedet for Yahoo Finance.

Det er litt innviklet å sy sammen datasett fra forskjellige steder, men jeg legger det i to-do lista. Jeg bruker også yahoo i søkemotoren som brukes for å legge til aksjer i favoritter og portefølje, så det må fungere der også.

Ser den, om dere trenger hjelp testing hvis dette blir aktuelt på et tidspunkt si ifra bare :slightly_smiling_face:

Har litt erfaring med å hente data fra CMC også :ok_hand:

2 Likes

Nice ny oversikt i aksjonærlistene. :+1::+1:

1 Like

Nå er listene synlig igjen.

Med helgens oppdatering har jeg i samarbeid med VPS fikset en annen måte å hente listedata på. Tidligere har det vært problemer når investorer dukker opp flere steder i listene fordi de handler fra flere konti. Fra nå av skiller vi på kontiene også i listene, som forhåpentligvis eliminerer problemene vi har sett tidligere.

3 Likes

Når jeg trykker på ett profilnavn i en tråd og trykker på “x innlegg i dette emnet” for å se alle innleggene i emnet fra den brukeren kommer vinduet opp, scrolleren vises på siden med riktig antall innlegg men selve innleggene uteblir…

Eksempel på alle pdx innleggene i denne tråden ser slik ut…

1 Like

I aksjonærlistene, så er grafen som viser posisjonsstørrelse på størrelse med et frimerke. Det er også relativt, så hvis man ser på to grafer, så kan et stort hopp hos den ene bety -30k aksjer, mens det for en annen betyr +700k

-35k (det siste fallet)
image

-500k (de to fallene)
image

Hele poenget med grafer er å kunne visuelt sammenligne, og det går bare ikke. Kanskje hadde det fungert hvis du hadde charts som begynte på 0 og gikk til max posisjon i perioden, men som var logaritmisk?

Det hadde vært veldig “kjekt” å kunne hente ut en samlegraf av f.eks. topp 50 for en periode (typisk siste uke og siste måned) og så kun vise de fra topp 50 med bevegelser over X antall aksjer. X er da noe man burde kunne plotte inn selv. Evt kanskje noe systemet kunne estimert seg fram til slik at ca 10 ble vist i chartet. Hvis chartet i tillegg er logaritmisk, så vil man kunne se bevegelsene hos både de store og små.

Det hadde også vært kjekt med to kolonner i tabellen med sum av bevegelser sist uke og sist måned.

1 Like

Denne skal være i orden nå.

1 Like

Nytt medlem og fant ingen andre steder å spørre om dette på da jeg bare kan klikke på svar-knappen. Hvordan oppretter jeg et nytt innlegg? Ser etter en aksje som det ikke snakkes om her inne enda.

Hei, du vil se en knapp for å starte en ny tråd øverst over listen med tråder på forsiden, men den er ikke synlig for helt ferske brukere :slightly_smiling_face:

1 Like

Fra: Nyhet: Insider Pluss: Topp 50 kjøp og salg, 22 000+ investorprofiler og handelsvarsel 🚀

profesjonelle tradere (2 mill+ i handler per år)

Hva er den nøyaktige definisjonen på dette? Hvis jeg har en aksjepost på 200 000 kr og går helt ut og inn av den 10 ganger i løpet av et år, så har jeg handlet for 2 mill i året - og kan ikke bruke Investor Pluss?

Vil tro ganske mange her kommer over den grensen i så fall…?

2 Likes

Man kan selvfølgelig bruke Insider Pluss da også, men vennligst kontakt meg for å bytte over til en dyrere avtale. Dette gjelder de som ser på seg selv som mer proffe investorer, de som investerer via investeringsselskap, eller bruker tjenesten i jobben sin. Vi finner en løsning og pris som funker for den enkelte.