Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Ser ut til å funke her, send meg PM med eventuelle problemer så kan vi se på det :slight_smile:

Hei @pdx

Hva er praksisen på når er innlegg blir totalt slettet/tatt vekk av moderator vs skjult (men fortatt mulig for andre å se hva som opprinnelig stod der hvis man trykker på linken).

Har aldri helt skjønt gangen i når noe blir fullstendig borte vs «halvveis» borte.

Takk!

Jeg tror det er bugg i forum softwaren. Av og til når man godkjenner en rapportering forsvinner innlegget 100% ( dvs ingen kan se det ikke moderator), av og til forsvinner det men moderator kan se det. og av og til blir det bare skjult.

Hvor mange rapporteringer skal til for at det fjernes av mod?

1 rapportering så må en mod se på det. Forumet spammer alle mods til noen har sett på det.

Flere rapporteringer fra brukere med rett tillitsnivå så skjules det automatisk frem til en mod ser på det og 1. godkjenner ( som da sletter det) 2. ikke godkjenner ( som da gjør det synlig igjen).

Så i praksis trengs det kun 1 rapportering etterfulgt av en vurdering av mod til for et innlegg blir slettet?

Ikke i praksis. I realiteten.

De fleste innlegg som rapporteres har 1 eller 2 rapporteringer. Med overvekt på 1. Så har du noen fest innlegg som har såpass mange at forumet agerer automatisk.

2 Likes

Enkelte av diskusjonene er ganske polariserte.

Er det ikke en fare for at hvis mange nok bare rapporterer inn et innlegg, kun fordi flere er dypt uenig med innholdet selvom innlegget er saklig, så kan innlegget risikere å bli skjult/slettet hvis moderator er enig?

1 Like

Skjult ja, men ikke slettet. Og skjulingen stopper når en moderator godkjenner innlegget.

Reviderte spørsmålet mitt Chris

Altså, alle innlegg som moderator finner utafor reglene blir slettet?

Definitivt en fare, og det har skjedd mange ganger før. Ene grupperingen spam rapporterer det de ikke liker. Derfor er også de automatiske reglene tweaket på. Samtidig blir alltid missbruk ryddet opp i av @pdx . Vi hadde noen som elsket å bølle med emojier. Helt greit, finnes andre forum de kunne henge på.

Er en moderator enig så mener jo moderator at innlegget bryter forumreglene, er personangrep, eller på annen måte er støy som ikke passer inn i diskusjonen.

1 Like

For hvert rapporterte innlegg ser vi også på varslingshistorikken til den som varsler. Vi kan se hvilken prosentandel av de tidligere varslene moderatorer var enige i, som gjør at vi luker bort usaklige varsler.

3 Likes

Forumet har litt intelligens som hjelper oss også.

  1. Tillitsnivå. Jo høyere nivå jo mer tillit får du av automatikken.
    De med lavest nivå må få alle innleg godkjent før de poster.

Vi har tidligere rapporterings statistikk.

image

Høyere tall er bedre.

Dette gir også en score i % . Igjen høyere er bedre.

Jo høyere prosent jo bedre.

Så har vi også “straffe” historikken til en bruker.

image

Edit ; ser at jeg og PDX tenkte på det samme, så da rapporterte jeg hans innlegg for å bruke det som eksempel.

Så det lange svaret. Det er ikke bare så enkelt som 1 eller mange rapporteringer.

2 Likes

Ikke slettet, men skjult typisk. Så det kan ettergåes i ettertid hvis nødvendig

@pdx er det mye arbeid tror du å legge til «kjøpt dato» på e-postvarselet på aksjonærer man følger? E-posten har noen ganger kommet på ulike tidspunkt, da må man inn på forumet å sjekke. Digg om man slapp det.

Om man i tillegg kan få VWAP for kjøpsdato i mailen så snakker vi!

5 Likes

Juleaksjonen 2023? @pdx

1 Like

Skal fikse i kveld :slight_smile:

Edit: i løpet av helgen, annonserer på mandag :grinning:

1 Like

Skal få det inn i neste versjon :slight_smile:

1 Like

Rampenissen har tullet med aksjekurshenteren i dag, så kurser er ikke oppdatert. Er på saken.