Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Omdøpt nå :joy:

3 Likes

Det gode de trådene der har ført til for meg er at jeg har giddet å lære meg å dempe tråder :smile:

3 Likes

Enig. Ikke en god løsning Jørgen

De kommer øverst irriterende ofte nå. Jeg endrer hvor ofte det legges ut nye innlegg i trådene, fra hver halvtime til hver 6. time. Jeg tror også de er mest nyttig for de som ikke leser absolutt alt som skrives om de respektive aksjene, så for de mest hardcore leserne er nok demping et godt valg :smile:

Edit: kanskje det heller skulle vært en oppdatering hver kveld…

3 Likes

Da stemmer jeg heller for en pop up med tilbud om oppdatering av dagens innhold i hver tråd om du overstiger xx uleste antall innlegg

1 Like

Det kunne også funket bra, men ville kostet mye mer å utvikle. Prøver å gjenbruke eksisterende funksjonalitet der det er mulig, til jeg vet om det er interesse for en sånn funksjon.

Takk for feedback om favorittlisten, det er på android? Flere som opplever det samme?

1 Like

Har “mine favoritter” hengt seg opp litt? @pdx

2 Likes

Min portefølje også @pdx

Takk, undersøker…

Tror jeg har fått liv i alt igjen nå, gi en lyd hvis det ikke ser riktig ut :slight_smile:

2 Likes

Ser alt for lavt ut fortsatt, men tror ikke det er din feil :sweat_smile: :joy:

3 Likes

Skal lage en ny insider-funksjon som lar deg endre kursene :wink:

1 Like

@pdx, kanskje det burde vært en reminder om at det er på tide å oppdatere favorittene sine? Slik at de til enhver tid blir mest mulig realistisk. :slight_smile:

2 Likes

Hva synes dere listen bør baseres på?

I dag rangeres listen basert på antall brukere som har aksjen på favorittlisten sin men det kunne vært basert på:

• antall innlegg om aksjen de siste X dagene (30?)
  • antall visninger av trådene om aksjen
  • antall som har aksjen i porteføljen
  • flere av disse kombinert?
  • annet?

Dette virker mest logisk i mine øyne.

Flere kombinert høres best ut :slight_smile:

Utfordringen er at ikke alle holder portisen oppdatert :slight_smile:

1 Like

Da føler jeg dagens løsning er best. Jeg vet ikke om aktivitet er noen god målestokk hvis veldig mange holder øye med aksjer men ikke diskuterer dem aktivt så er det i seg selv mer interessant enn om 5 personer skriver en haug med innlegg om en aksje :slight_smile: Som fort kan skje.

2 Likes

Kanskje det trengs forskjellige lister for å svare på forskjellige spørsmål?

• Hvilke aksjer eier flest? (basert på porteføljer)
  • Hvilke aksjer eier de som har hatt mest gevinst det siste året?
  • Hvilke aksjer har gjort det best den siste mnd/året?
  • Hvilke aksjer blir mest snakket om? (liste basert på innlegg)
  • Hvilke aksjer er nylig blitt “oppdaget”? (liste med nyeste tråder)
  • …?

Liker denne, om det kan linkes mot unike brukere. Sier litt om hvilke aksjer man eier eller har i kikkerten.

1 Like