Tenker at når jeg gidder å betale for tinder gull, netflix, hbo osv osv føles det greit å betale en slant for det jeg faktisk bruker mest tid på!
Ryktene sier at det kommer noen meget meget meget kule etterlengtet og kule funksjoner for innsidere snart!.
tekinvestor roulette! Endelig! Frem med vaselin og tørkepapir peeps, it’s about to go down!
En ting jeg har tenkt på vedrørende utbytte, her har gjerne mange en egen oversikt på når de kommer. Slik jeg ser det burde en kunne legge inn ex dato i triggerkalender. Kan ikke se at dette har vært gjort, har du noen motforestillinger mot det?
Ingen motforestillinger mot det, og har det på to-do listen
Da kan vi bare sette i gang? Kan ikke se at dette er noe du trenger å gjøre, må kunne gjøre litt vi også.
klager du å laste opp listen over Q rapportene i triggerlisten nå?
Kommer jo tilsvarende lister for utbytte. Så hadde jo vært fett å få dem i triggerlisten også.
Jeg kan få laget en prosess for de også ja
Sweet, antar du får de pdf direkte nå?
Q tallene var enklest å hente rett fra OB, men hvis du har utbyttelister kan jeg fikse de
Den er jo for året, er Oslo børs som stiller med dataen men jeg vet ikke helt hvor de publiseres. Ser ut som de publiseres rundt Mai hvert år.
Ser ut som de fleste er passert, er det interessant å se passerte utbyttedatoer eller skal vi vente på neste liste?
@pdx i chartene, er siste mnd og siste uke basert på kalender mnd/uke? I stedet for siste 7/30 dager?
Det er vel dette som er problemet med utbytte, en får alltid lister hvor de fleste datoer er passert. Jeg bruker ofte fjorårets datoer, da utbyttene som regel blir utbetalt omtrentlig på samme tid. Mitt forslag er å benytte listen over som en omtrentlig dato og at vi kan eventuelt bekrefte datoen når den blir kommunisert sammen med utbyttes størrelse.
Har lagt inn en trigger for Telenor som ett eksempel på hvordan det kan gjøres. Greit om du tar en kikk, har tatt opplysningene fra newsveb. En som er bekreftet 10 okt 2019 og 1 ubekreftet 8/5 2020 som må endres.
Random tanke på en onsdagskveld. Hadde vært gøy å lage en sentimentanalyse over tid på en eller flere tråder her inne. For eksempel; hvor positive/negative er folk til PCIB over tid og hvor positive er de til aksjen akkurat nå, en slags “hotness score”
Har tenkt på det samme, kanskje en Kjøp/Hold/Selg-anbefaling man gir ved hvert innlegg man skriver f.eks?