Den er jo for året, er Oslo børs som stiller med dataen men jeg vet ikke helt hvor de publiseres. Ser ut som de publiseres rundt Mai hvert år.
Ser ut som de fleste er passert, er det interessant å se passerte utbyttedatoer eller skal vi vente på neste liste?
@pdx i chartene, er siste mnd og siste uke basert på kalender mnd/uke? I stedet for siste 7/30 dager?
Det er vel dette som er problemet med utbytte, en får alltid lister hvor de fleste datoer er passert. Jeg bruker ofte fjorårets datoer, da utbyttene som regel blir utbetalt omtrentlig på samme tid. Mitt forslag er å benytte listen over som en omtrentlig dato og at vi kan eventuelt bekrefte datoen når den blir kommunisert sammen med utbyttes størrelse.
Har lagt inn en trigger for Telenor som ett eksempel på hvordan det kan gjøres. Greit om du tar en kikk, har tatt opplysningene fra newsveb. En som er bekreftet 10 okt 2019 og 1 ubekreftet 8/5 2020 som må endres.
Random tanke på en onsdagskveld. Hadde vært gøy å lage en sentimentanalyse over tid på en eller flere tråder her inne. For eksempel; hvor positive/negative er folk til PCIB over tid og hvor positive er de til aksjen akkurat nå, en slags “hotness score”
Har tenkt på det samme, kanskje en Kjøp/Hold/Selg-anbefaling man gir ved hvert innlegg man skriver f.eks?
Ja det kunne vært en mulighet som sikkert er raskere å implementere. Jeg tenkte å bruke en machine learning algoritme (feks Naive Bayes) til å klassifisere en post som positiv, negativ eller nøytral og så regne ut en score. Men er fort veldig mye mer jobb enn forslaget ditt da
Har du noe erfaring med å lage sånt? Hadde vært kult å prøve
Tja gjorde det i et prosjekt på skolen men det begynner å bli en god del år siden Hvis jeg kunne fått alle postene i en tråd fra i år eller i fjor (i JSON-format feks) så kunne jeg sikkert gjort en proof of concept for å se om det har noe for seg.
Sender deg en fil på PM
Ser sånn ut ja, undersøker.
Kursene skal være tilbake nå
Den blir borte hvis du laster siden på nytt
Ser at triggerene som ble lagt inn som test for utbytte er forsvunnet?
Hei, jeg tror det er en liten periode der triggere ikke vises den dagen de skjer, pga en mismatch mellom klokkeslettet på serveren og norsk tid. Skal fikse
@pdx, får ikke lastet opp skjermdumper nå på Nano-tråden. Delingsknappen henger seg opp, Og databildet legger seg under bildet på innlegget. Har prøvd å restarte to ganger . iPad.
Edit. Der gikk det, men ser fremdeles veldig feillagga ut under prosessen. Ligger oppå hverandre, så de skjuler funksjonsknapper.
@pdx skjer noe rart på mobil for tiden. Når jeg åpner en tråd jeg ikke frekventerer så ofte og bruker den boksen for å scrolle ned til siste innlegg, så forsvinner ikke søkeruten slik som før. Det ender med at jeg ikke klarer å lese og må scrolle manuelt. Usikker på om problemet kan gjenskapes om jeg bruker en browser, men synes det er praktisk å bruke appen
Blokkering av forummedlemer fungerer greit men tråden blir uoversiktlig.
Istedenfor at innlegge blir borte, kunne bakgrunnen blitt fargelagt og helst med farge eg velger sjølv.
Kunne også tenkt meg ein funksjon hvor eg kan skjule innlegg etter eg har lest det. På den måten kan eg få ein tråd som er oversiktlig med nyttig informasjon og ikkje alt det andre tullet. Det meste av informasjonen kommer på småprat, så viktig info forsvinner.