Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Det at CEO i et selskap som diskuteres her inne velger å stå frem og delta i diskusjonen er et veldig sterkt signal om hvor dette forumet har tatt retingen. Hadde vært veldig moro om flere hadde gjort det samme. Tror det hadde hevet nivået på flere tråder her.

Bra jobbet @pdx!

7 Likes

Vi har faktisk en del CEOs og CFOs her inne, håper flere av de vil stå frem :smile::+1:

11 Likes

Er det mulig å gjøre det slik at man kan legge inn salg i porteføljen uten å måtte regne ut snittet først? Kjøper man mer av en aksje burde det holde å skrive inn siste kjøpskurs.

Da vil man ikke kunne se hvilken kurs man solgte til i handelsloggen, eller om man fikk gevinst eller tap på handelen. Utregningen av gevinst/tap er ikke nøyaktig slik den er i dag uansett, men jeg jeg har tenkt at det er nyttig å se de tallene likevel. Man kunne evt ved salg bare skrevet inn nytt antall og så snittpris på hele eierposten, og så regnet ut snittpris på handelen automatisk. Må gruble litt på om det funker :slight_smile:

1 Like

Jeg tenker at oppdateringen bør være tilnærmet lik den er for kjøp og salg av aksjer, nemlig at man sier hvor mange aksjer man kjøper og til hvilken pris, og så legger du til antallet og regner ut snittet. Da blir det mye enklere å oppdatere for oss. I hvert fall for dem som ikke oppdaterer etterhvert som en ordre blir realisert.

Utfordringen med den varianten er at den ikke tar høyde for kurtasje, så da blir kanskje snittprisen din etterpå ulik den som vises hos megleren din. Da må man inn og rette, som kanskje blir tungvint.

Ok…

Jeg er CEO :crazy_face: Kanskje endre tittelen min?

2 Likes

Fiksa det nå! Beklager at det tok tid!

1 Like

bilde

2 Likes

SAVAAAAGE :crazy_face:

2 Likes

@pdx endrer du dato på Q3-rapporten til PCIB;
Quarterly Report – Q3: 27.11.2019 (updated) (Presentation at Oslo Cancer Cluster Innovation Park)

http://pcibiotech.no/financial-calendar/

Fikset! Alle kan forsåvidt redigere triggere, bare å trykke på blyant-ikonet som dukker opp når man tar pekeren over tittelen på en trigger i listen :slight_smile:

1 Like

Hva med å benytte oppgjørsbeløp og hvor mange aksjer som er kjøpt eller solgt?

På enkelte tråder - tror det er der det er flere enn 10 000 innlegg, som på PCIB- tråden - vises bare nummeret til det innlegget du leser “akkurat nå”. Du ser ikke brøkstrek og totalantallet, og vet ikke hvor mye som gjenstår av tråden…
Ville vært fint å få på plass “hele greien” på de lange trådene også :+1:

1 Like

Det gjøres for å forbedre ytelsen i lange tråder, jeg får dessverre ikke endret på det. Løsningen er heller å starte nye tråder så vi ikke har 10k i hver :smile:

@pdx når jeg trykker på chatten for å åpne de, så bare refresher hovedsiden seg, ca ørten ganger :hot_face::sweat_smile:
Ny bug? Kommer vel ny løsning etterhvert?
Er på mobil, Samsung.

Ikke superviktig men hadde vært nice om “Mine favoritter” var sortert på “I dag”-kolonnen fra høy til lav :slight_smile:

image

3 Likes

Interessant forslag! I dag er den sortert med nyeste lagt til øverst, men jeg ser nytten i å ha det sortert etter avkastning.

2 Likes

Har ikke sett denne buggen før, skjer det fortsatt? Noen andre med samme problem?

Jeg oppdaget at den nye chatten jeg vurderte å bruke gjorde at mange tråder i forumet ikke ville åpne seg riktig, så må se etter andre alternativ som er kompatible med forumet.