Og du har aggregert det tilbake i tid og!!!
Historikken pÄ topp 50 mÄ jo nesten bare summere aksjene topp 50 sitter med til enhver tid. Alt annet vil jeg betegne som feil
SÄ vil jo si det er helt riktig slik det er nÄ.
Of course
Dette mener jeg blir feil. Men mÄ regne og teste det. Kommer tilbake med eksempler.
Jeg tror det du gjÞr pÄ summeringen av topp50 er helt feil.
Tankeeksperiment jeg er ikke topp50 i Bergenbio. I dag kjÞper jeg alle aksjene i bgbio. Slik det gjÞres nÄ, hvor mange aksjer har topp50 akkumulert pÄ neste ukes liste? (jeg tror svaret sÄnn det gjÞres nÄ er denne ukens topp50 beholdning i minus)
Den skjĂžnte jeg ikke helt, men gitt eksperimentet at topp 50 eier 50%, og du kjĂžper de resterende 50% vil vel Topp 50 Ăžke med ca. 100% (50% av aksjene).
Tallene viser oss bare om listen er topp eller bunn-tung - et begrep jeg fant pÄ nÄ.
NĂ„ blir jeg og usikker her. Jeg vet ikke hva som blir mest riktig. Se infront f.eks. BGBIO er fortsatt eksempelet.
Mest riktig er vel sÄnn som du gjÞr det, hvis det stemmer at T50 eide 50 477 073 aksjer i forrige uke)
Har Tekbot tatt juleferie? Kommer ikke varsel om bĂžrsmeldinger lengre.
Jeg fikk en brain wave som jeg lufter i plenum sÄ alle kan bli sinte pÄ meg.
En del av kritikken mot TekInvestor for tiden er det store antallet hausseinnlegg pÄ smÄprattrÄdene. Jeg forstÄr at moderatorjobben ifm det er sÊrs krevende, men jeg tror ogsÄ forumet kunne vÊrt tjent med mer korrekt informasjon rundt aksjene.
Jeg foreslÄr derfor som et selvmoderende tiltak, Ä fjerne LIKES og EMOJIES fra smÄprattrÄdene hvor takhÞyden er stor, samtidig som de beholdes pÄ fundamentaltrÄdene hvor modereringen er streng.
PĂ„ den mĂ„ten blir innlegg med substans synliggjort, mens innlegg av haussende karakter ikke blir âgodkjentâ pĂ„ den mĂ„ten at det blir overrent av tog og raketter og likes.
Evt. ikke les dem? SkjÞnner godt problemet. Jeg ha valgt Ä ikke lese smÄprat trÄdene lenger. Skulle andre aksjer fÄ samme problem => be om Ä fÄ opprett smÄprat trÄd.
UndersĂžker
Ser at du har et poeng, @Fornybar. Imidlertid ser jeg at vi lett mister en dimensjon i diskusjonene.
Det er nok flere enn meg som ikke kan alt om selskapene vi investerer i, og som manĂžvrerer i merkedet blant annet etter gode foruminnlegg.
Mitt inntrykk er at det ofte skrives svÊrt informative og gode innlegg her pÄ TI - og antall likes, raketter og andre emojis gir (i alle fall meg) en pekepinn pÄ substansen i innleggene.
Jeg observerer at diskusjonene til en viss grad ser ut til Ä styres av fÞlelser, og at enkelte brukere har stÞrre behov enn andre til Ä forsvare sin posisjon i den aktuelle aksjen. Og sÄ er det selvfÞlgelig dem som forsÞker Ä pÄvirke diskusjonene med mÄl om Ä Þke sin egen profitt - eller rett og slett Ä bare lage stÞy ved Ä vÊre uenig eller for Ä balansere diskusjonene.
Min mening er at TI ikke vil vĂŠre tjent med Ă„ âknebleâ debattene - vi trenger âlidenskapligeâ diskusjoner, sĂ„ fĂ„r det fortsatt vĂŠre opp til hver bruker Ă„ selv vurdere det de leser.
Imidlertid bÞr det vÊre absulutt nulltoleranse for personlige og/eller usaklige angrep pÄ dem man er uenig med,
Jeg drister meg til Ă„ kaste ut et alternativ forslag for Ă„ kunne sortere ut innlegg som har en bias i ene eller andre retningen:
Hvordan vil det vĂŠre med en funksjon der man pĂ„ hvert innlegg kan flagge det som âhaussingâ eller âbaissingâ. I utgangspunktet trenger ikke dette vĂŠre synlig pĂ„ det aktuelle inlegget, fĂžr for eksempel 5 (?) stk har flagget det. Da blir det i allefall synlig at det er flere forumbrukere som mener at dette er et innlegg som antakelig ikke er helt nĂžytralt.
Du har et godt poeng, og dette er en stÞrre utfordring, lÞsningen har vÊrt i ha en fundamentaltrÄd, hvor man faktisk kan diskutere fakta.
For de aksjene med FundamentaltrÄd sÄ har gjerne takhÞyden i smÄprat trÄden blitt hÞyere og man tillater mer tull.
HÄller med dÀr. MÄ aldrig tas bort. En mycket bra fingervisning.
Mitt argument er jo nettopp at antall raketter emojis og likes betyr null for om innlegget har substans eller ikke.
TekBot skal nÄ vÊre tilbake fra tidlig juleferie⊠Det tok litt tid Ä finne ut av feilen. Det viser seg at Oslo BÞrs har slettet en haug med bÞrsmeldinger, som gjorde at systemet mitt klikket i sÄkalt vinkel.
Alt skal i teorien vĂŠre tilbake til normalen i morgen
Jeg lar vÊre Ä importere de meldingene som ikke ble importert, sÄ vi slipper hjerteinfarkt hjemme i de tusen biotekaksjonÊr hjem i kveld
ForstÄr og kan langt hen ad vejen fÞlge dig - men husk, der kan sagtens vÊre positive indlÊg uden at vÊre haussende, sÄvel kritiske indlÊg uden at vÊre basssiende
Og selv om mange raketter og lign smileys og likes IKKE altid er lig med indlÊgget har substans, skal man trods alt huske - hvem siger eller ved prÊcis at et sÄdant indlÊg fyldt af raketter er UDEN substans, jeg vil nÞdig dÞmme.
SÄ behold mulighederne i smÄprat - men mÄske lÞbende vÊre obs pÄ - ikke bare at uddele smileys og lign uden en vis selvkritisk holdning til indlÊgget
@PDX er det mulig eller kan du gjĂžre det mulig Ă„ tilpasse chat menyen?
- 1 Man bĂžr kunne flytte opp âmine samtalerâ slik at dem er over chat trĂ„dene.
- 2 Man bÞr ogsÄ ha mulighet til Ä fjerne chat trÄder som ikke er aktuelle for den enkelte.
Det er dessverre ikke mulig Ä gjÞre i dagens lÞsning. Jeg har nÄ testet en del lÞsninger men ingen har alt jeg vil ha av funksjonalitet. Det er mulig jeg bygger noe litt mer fra scratch.
Spennende! Dette er jo ikke viktige ting, men ting som hadde vÊrt fint Ä kunne bestemme selv. Jeg glipper pÄ en del pm`s grunnet jeg ikke ser dem sÄ lett i chat feeden da de kommer under trÄdene.