Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Kan vi ta denne insider eller ikke-debatten på småprat-tråden?
Så kan vi fokusere på Targovax her :slight_smile:

1 Like

Fordi det er litt mer seriøst enn i småprat delen. Men drit i det og skaff deg et innsider medlemskap, få med deg info du ellers ikke ville fått, og legg noen lapper på bordet til dem som driver denne flotte siden for oss.

Targovax out.

2 Likes

her er det aktive administratorer som gjør en jobb for at dette forumet ikke skal bli ett nytt mobbeforum som HO er. Insidere deler nyeste info og “word on the street” til fordel for dem som betaler. en får også aksjonærlister som koster flesk.

prøv en gratisperiode vel!

eller så kan en lese alt av mobbe-innlegg på HO om en ønsker det, og kanskje ett og annet fornuftig innlegg.

7 Likes

Tar diskusjonen rundt innsidedel her.

:wink:

1 Like

Hvis man vil diskutere noe med folk som ikke oppretter en ny konto med en gang de har bannet, så fungerer insider-delen bra. Jeg bruker egentlig insider mest til chat. :wink:

1 Like

Flagget som upassende?

3 Likes

Og det var kontroversielt pga aksjefokus? Særdeles unødig sensurforsøk / rapportering synes jeg.

1 Like

Skjedde forrige uke også, da jeg linket scrubber-savings sheet på Hunter tråden også, trolig pga Aksjefokus hadde produsert den. Må bare le…

1 Like

Han er tilfeldigvis den jeg vet om som kan mest om shipping og deler dette med alle. Veldig synd for forumets medlemmer hvis dette skal bli fjernet.

4 Likes

At en som har bidratt til så mye god diskusjon ble bannlyst for å stille helt legitime og trådrelevante spørsmål, er i seg selv fryktelig trist.

1 Like

Når noen bryter forumreglene utallige ganger, blir kastet ut og deretter lager falske brukere for å fortsette å skrive, og deretter ber andre brukere om å promotere innholdet hans når han ikke lengerkommer seg inn har jeg liksom ikke så mye godvilje igjen. Det spiller ingen rolle hvor dyktig man er hvis man ikke kan oppføre seg som folk.

Derfor har innlegg som bare promoterer skriveriene hans blitt fjernet. Jeg liker ikke å gjøre det, men jeg syns ikke han fortjener å fortsette å bruke forumet som distribusjonskanal etter å ha blitt kastet ut. Alle står fritt til å følge han i andre kanaler, men vennligst ikke post greiene hans her. Gjør det eventuelt i en privat tråd.

10 Likes

Joda jeg har skjønt at fyren er uspiselig. Når vi lenker inn innhold så får det stå for vår egen regning at det innholdet som er synlig her er innafor. Har ikke hatt tid til å lese bloggen, jeg bare reagerer på at her lukter det heksejakt / bullshit/hevn rapporterng

4 Likes

Det er automatisk rapportering/skjuling, så det er ikke slik at noen aktivt rapporterer og driver heksejakt. Jeg fryktet det samme.
Jeg respekterer at @pdx etter flere forsøk har måttet forenkle prosessen.

5 Likes

Når det sitter individer i moderatorteamet som har porteføljesammensetninger som svarer til den type portefølje som er gjenstand for debatt, så fremstår det for den nøytrale som at moderatorteamet fatter en avgjørelse med bakgrunn i egen forutinntatthet om emne som ble diskutert, snarere enn å ha tatt utgangspunkt i noe regelverk. Det kan godt være det har vært ting tidligere som jeg ikke kjenner til, men i situasjonen som tippet vektskålen, kan ikke jeg se at aksjefokus har opptrådt på noen måte som er i brudd med regelverket.

1 Like

Det var nytt for meg. Sporer vel av hele tråden nå med aksjefokus. Betyr det at jeg skriver del eller retweet Martin Bruteig aka personal non grata. Så autoskjules denne?

De fleste regelbrudd blir effektivt ryddet bort, slik at de færreste brukere opplever dem. At moderator teamet har en bred kompetanse over ulike temaer var noe som var sterkt ønsket når moderator teamet ble opprettet ( før gjorde @pdx all den jobben selv).

Samtidig er forumet i stor grad selvmodererende, 99% av de regelbrudd som håndteres skyldes rapporteringer eller triggere hvor forumet selv gir beskjed om brudd.

Så er det heller ikke å stikke under en stol at aksjefokus selv ønsket av bannen skulle være permanent.

Flytter alle disse postene slik at tråden kan komme tilbake på sporet.

4 Likes

Feature request:

Jeg ønsker et valg i profilen der jeg kan velge at “ignored”/“skjult” innhold ikke blir automatisk skjult for meg. (Siden jeg har en ufattelig høy toleranse for internett, og tilsvarende lav toleranse for musesyke)

2 Likes

innholdet er synlig for alle ( men skjult, du kan fortsatt se det ) i et døgn , før forumet sletter det.

Det kan jo ikke stemme at det blir slettet. Denne er 6dager gammel.


Jeg kan tenke meg et valg i instillinger på profilen min som gjør at jeg slipper å klikke på for å vise. Jeg klarer helt fint å overse tråder og folk som er irrelevante på egen hånd. Er blitt Stor gutt nå.

1 Like

Da er det bugg normalt skal den fjerne etter 1 dag.