Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Nå så jeg joker i går og det er som P3 skriver 2020 Oscar favoritt, iallefall på leading role. Sjeldent bra film hvor du synes direkte synd på en forstyrret person som gjør de mest groteske ting.

Så Once upon a time in Hollywood igjen i helga, og kompleksiteten i denne filmen mtp hvordan historien er sydd sammen med alle dets historiske referanser til kjente personer og hendelser gir filmen såpass dybde at jeg mener den fortjener førsteplassen. Det ytterst få filmskapere som ville klart noe tilsvarende, og Tarantino brukte vel 6-7 år også? Man må nesten være ett historisk leksikon for å kunne forstå og 100% kunne sette pris på alt. Heldigvis har jeg en filmnerd av en kompis som har god oversikt over alle referanser osv.

3 Likes

Jeg skjønner hvorfor kritikere og filmnerder elsker «OUATIH» pga. de momentene du nevner – men for folk flest har den vært en mixed bag. Det skjer lite og intenting i store deler av filmen og dialogen holder ikke samme standard (for min del) som i andre Tarrantino filmer (unntaket er kanskje scenen med DiCaprio og hun lille jenta). Jeg mistenker litt at filmen ikke ville fått like mye oppmerksomhet hvis det ikke var for Tarrantino og DiCaprio / Pitt – for selve handlingen (det lille det er av det) er så som så. Jeg likte filmen helt greit men kommer nok aldri til å se den igjen.

1 Like

Tror ikke man kan få Oscar for netflix/TV-produksjoner?

“Roma” gjorde jo storeslem under Oscarutdelingen i år :wink:

Regelen er at så lenge filmen har vært satt opp på kino (før den blir tilgjengeliggjort for streaming) så er den gyldig ifht. å være med i Oscar-racet.

2 Likes

Liker du biler?

Da er denne for deg

Fantastisk film :ok_hand:

7 Likes

Som nevnt i Corona-virus tråden kan det være greit å forberede seg på en global pandemi :joy:

Obligatorisk research:

  • 12 Monkeys
  • 28 days later
  • Contagion
  • Bird Box
  • Slither
  • Invasion of the Body Snatchers
  • The Quiet Place
  • I am Legend
  • REC (ikke se den amerikanske re-maken “Quarantine”)
  • It comes at night
  • World War Z

Noen flere? (kan redigere listen).

5 Likes

Tenk om du hadde postet den e på torsdag!

2 Likes

Noe for deg @Evilfreud ? :wink:

12 Monkeys bør være selvskreven - husker den var fet da jeg så den - vet ikke hvordan den har holdt seg mot tidens tann. Men klart innenfor Virus-genren…!

2 Likes

Ah, klassiker! 100% enig. Legger den til :+1:

1 Like

1917
For en film

2 Likes
3 Likes

Skal se de på lørdag, gleder meg stort

1 Like

Filmen var bra den. Litt navlebeskuende, ble så opphengt i å finne alle stedene de kunne ha klippet at det tok meg litt ut av handlingen. Må nok se den igjen for å oppleve den uten å være så fokusert på det tekniske bak filmen :roll_eyes:

2 Likes

han likte så godt fjellene våre…at han rett og slett tok med kameraet og planlegger ny film :joy:

:film_projector: :person_climbing:

4 Likes

Come to daddy. Ny kultfilm. Overaskende bra og morsom. Anbefales.

1 Like

Supert om folk skriver hvor de har sett filmen/serien (Netflix, HBO, NRK, Kino osv)!

4 Likes

:man_shrugging:

https://www.youtube.com/watch?v=aSU2v9bMHOs Får se denne mens du venter.

,godt slike ting skjer bare på fi…oi :face_with_hand_over_mouth:

1 Like