Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Det er ulovlig å laste ned filmer fra torrents / andre piratsider etc - ref. @Gamer1 sitt innlegg.

Ikke fått med meg at loven er endret. Må lese endringene. Dette blir jo spennende.

Ser umiddelbart ingen dommer… Så da finnes det ingen rettspraksis enda.

Ser at hele den oppdateringen av loven faller på definisjonen for hva som regnes som “allmenheten”. Mao det trengs noe rettspraksis. Men det er vel en fare for at piratserveren i vennekretsen ikke vil være omfattet.

Edit nr 50.

Av artikkelen du postet har de jo også forklart at hensikten er å straffe de som åpenbart vet de ser på pirat materialet. Så handler du i god tro kan du også slippe unna. Mao masse smutthul.

" – Hovedregelen blir videreført, og den enkelte internettbruker som surfer på Internett vil ikke ha noe ansvar etter åndsverkloven, selv om materiale hun eller han ser på er ulovlig lagt ut. Det er imidlertid innført en ny bestemmelse som gjør det ulovlig å strømme film og andre åndsverk der det er åpenbart at materialet er ulovlig lagt ut og overtredelsen er forsettlig, skriver Grand"

1 Like

Innkjøp av ny QLED tv og Apple tv 4k til jul. Gledet meg som en unge til å se game of thrones etc i herlige krystallklare bilder, men, HBO strømmetjenesten er jo totalt møkk! :sob::sweat_smile: Så snart det blir action/CGI-scener bruser HD-kvaliteten bort… Noen som vet om andre steder å få strømmet GoT enn hbo?
(Orker selvf ikke vente til sesongen er på bluray da hele internett vrimler med spoilers etter hver episode)

1 Like

Likte birdbox, det ikke en visuell grøsser, men blir allikevel spennende fordi du ikke får se, angstfylt. :+1:

1 Like

Kan på det sterkeste anbefale «Roma» av Cuaron som ligger ute på Netflix nå - et stykke filmkunst.

3 Likes

Takk for tipset, den så fin ut, da har jeg noe å gjøre i kveld​:+1::blush:.

Ser @moonman har nevnt den før, men kan anbefale

Sett filmen? Gi din score (10 er best)!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmegivere

Tips: du kan legge inn en sånn avstemming selv ved å lime inn dette i innlegget ditt:

**Sett filmen**? Gi din score (10 er best)!
[poll type=number min=1 max=10 step=1]
[/poll]
1 Like

HBO: Becoming Warren Buffett

4 Likes

Disse 2 skal være bra:

4 Likes

Har sikkert vært tipset om her før.
Om en stor short en hedgeforvalter har mot Herbalife

https://www.netflix.com/title/80108609

1 Like

Takk for tips. Vet du hvor man kan se den?

Netflix

1 Like

Jepp, nærmere bestemt her: https://www.netflix.com/title/80108609

1 Like

Green Book var skambra! Jeg er ikke alltid like fan av slike stiltgående voksenfilmer; men den der er absolutt verdt et par Oscars.

6 Likes

Helt enig i uttalelsen :slight_smile:

Da har jeg en ny anbefaling, går på Tv2 Zebra nå faktisk.

Noen som vet når Limitless 2 kommer ut?

Ingen info om Limitless 2 på IMDB heller noe googlesøk. eneste jeg finner er noen falske “fanmake” trailere.

1 Like

Limitless 2 er vel serien. Den fikk vel en sesong før sen ble kansellert.

Har aldri hørt noe om at det kommer et til… De har laget en spinn-off serie hvor bradley er med i totalt 1 minutt :sweat_smile:

Kom akuratt fra kino nå. Lett en av de beste filmene jeg har sett siste året hvertfall.

2 Likes