Diskusjon Triggere Portef√łljer

Filmtips ūüćŅ

Dette er vel ikke helt korrekt if√łlge den nye √•ndsverksloven?

¬ęDet blir ulovlig √• str√łmme film og andre √•ndsverk der det er √•penbart at materialet er ulovlig lagt ut. I tillegg er det et vilk√•r at bruk fra den ulovlige kilden er egnet til √• skade rettighetshavernes √łkonomiske interesser i vesentlig grad.¬Ľ

Kulturdepartementet skriver ogs√• at det bare er de som bes√łker disse nettsidene med vilje som st√•r i fare for straff og erstatning:

¬ęBrukere som opps√łker slike ulovlige tilbud og ser filmer gratis, selv om de er vel vitende om at filmene ulovlig er gjort tilgjengelig p√• Internett ‚Äď og at den ulovlige tjenesten p√•f√łrer rettighetshaverne tap, vil kunne komme i ansvar.¬Ľ

Pinet meg igjennom birdbox. Den var et makkverk synes jeg, den hadde et enormt potensiale som ikke ble utnyttet dessverre.

Litt enig med deg. Hadde st√łrre forventninger etter all hypen.

For√łvrig (uten sammenligning for√łvrig): :joy::joy:

Det er ulovlig å laste ned filmer fra torrents / andre piratsider etc - ref. @Gamer1 sitt innlegg.

Ikke fått med meg at loven er endret. Må lese endringene. Dette blir jo spennende.

Ser umiddelbart ingen dommer… Så da finnes det ingen rettspraksis enda.

Ser at hele den oppdateringen av loven faller p√• definisjonen for hva som regnes som ‚Äúallmenheten‚ÄĚ. Mao det trengs noe rettspraksis. Men det er vel en fare for at piratserveren i vennekretsen ikke vil v√¶re omfattet.

Edit nr 50.

Av artikkelen du postet har de jo også forklart at hensikten er å straffe de som åpenbart vet de ser på pirat materialet. Så handler du i god tro kan du også slippe unna. Mao masse smutthul.

" ‚Äď Hovedregelen blir videref√łrt, og den enkelte internettbruker som surfer p√• Internett vil ikke ha noe ansvar etter √•ndsverkloven, selv om materiale hun eller han ser p√• er ulovlig lagt ut. Det er imidlertid innf√łrt en ny bestemmelse som gj√łr det ulovlig √• str√łmme film og andre √•ndsverk der det er √•penbart at materialet er ulovlig lagt ut og overtredelsen er forsettlig, skriver Grand"

Innkj√łp av ny QLED tv og Apple tv 4k til jul. Gledet meg som en unge til √• se game of thrones etc i herlige krystallklare bilder, men, HBO str√łmmetjenesten er jo totalt m√łkk! :sob::sweat_smile: S√• snart det blir action/CGI-scener bruser HD-kvaliteten bort‚Ķ Noen som vet om andre steder √• f√• str√łmmet GoT enn hbo?
(Orker selvf ikke vente til sesongen er på bluray da hele internett vrimler med spoilers etter hver episode)

Likte birdbox, det ikke en visuell gr√łsser, men blir allikevel spennende fordi du ikke f√•r se, angstfylt. :+1:

Kan p√• det sterkeste anbefale ¬ęRoma¬Ľ av Cuaron som ligger ute p√• Netflix n√• - et stykke filmkunst.

Takk for tipset, den s√• fin ut, da har jeg noe √• gj√łre i kveld‚Äč:+1::blush:.

Ser @moonman har nevnt den f√łr, men kan anbefale

Sett filmen? Gi din score (10 er best)!

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmegivere

Tips: du kan legge inn en sånn avstemming selv ved å lime inn dette i innlegget ditt:

**Sett filmen**? Gi din score (10 er best)!
[poll type=number min=1 max=10 step=1]
[/poll]

HBO: Becoming Warren Buffett

Disse 2 skal være bra:

Har sikkert v√¶rt tipset om her f√łr.
Om en stor short en hedgeforvalter har mot Herbalife

https://www.netflix.com/title/80108609

Takk for tips. Vet du hvor man kan se den?

Netflix

Jepp, nærmere bestemt her: https://www.netflix.com/title/80108609

Green Book var skambra! Jeg er ikke alltid like fan av slike stiltgående voksenfilmer; men den der er absolutt verdt et par Oscars.

Helt enig i uttalelsen :slight_smile:

Da har jeg en ny anbefaling, går på Tv2 Zebra nå faktisk.

Noen som vet når Limitless 2 kommer ut?

Ingen info om Limitless 2 p√• IMDB heller noe googles√łk. eneste jeg finner er noen falske ‚Äúfanmake‚ÄĚ trailere.