Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

:clown_face: :partying_face: :exploding_head: :ghost: :money_mouth_face:

4 Likes

Skal sees!!!

2 Likes

Gleder meg til denne :slight_smile:

6 Likes

" The Complete Star Wars Bad Lip-Reading "

:laughing:

Netflix.

Du bør se den fordi: du kanskje tenker deg om to gange neste gang du stemmer ved valget. Har du blitt manipulert?

2 Likes

Tror det er svært få som baserer sine valg på Facebook-annonser.

Bare nok en av mange unnskyldninger for at venstresiden og krigshisserne tapte valget i USA.

Har du sett dokumentaren?

Skal se den og komme tilbake til saken!

1 Like

Hele USA tapte vel strengt tatt det valget. :smiley:

2 Likes

På hvilken måte? Ikke økonomisk i hvert fall.

Menneskeheten tapte dette valget… :wink:

4 Likes

Joda, der også. Men mest i forhold til å ha en leder som kan fremme det som faktisk er viktig i et samfunn. Normal anstendighet. Veltalenhet og verdighet. Vise gode verdier og holdninger for innbyggere og oppvoksende generasjon. Fungere samlende i stedet for splittelsen som skjer i dag. Hjelpe de svake i stedet for å mele sin egen kake. Og her kunne vi fortsatt til sola gikk ned.

7 Likes

USA var 99% splittet allerede før Trump ble president.

Det er nok ikke korrekt, men jeg forstår hva du mener. Føler du nåværende administrasjon har bidratt til å bedre eller forverre tilstanden?

Jeg er av den holdningen at alle mennesker som innehar et lederverv skal holde en etisk standard som av de fleste vil bli ansett å være svært høy. (I tillegg så synes jeg at man må ha veldig god ryggmargsrefleks på å kunne ta prinsippielle avgjørelser, ikke bestemme ut fra hva som gagner i nuet , eller gir minst motbør hele veien. Det er noe av det som skiller mange ledere fra hverandre.)

Men dette er vel litt OT i filmtips. :slight_smile:

5 Likes

Hadde ikke noen større forventinger til denne filmen pga all kritikken, men positivt overrasket, scifi / steampunk sjanger, mer av dette takk :slight_smile:

2 Likes

Jeg likte den også ganske godt (så den på kino), men den floppet så det kommer nok ikke noen oppfølgere desverre. Tror de slet veldig med å markedsføre den, premisset er ganske sært og selv om effektene er kule så tror jeg bøkene ikke var en kjent nok IP til å tiltrekke seg LOTR / Star Wars publikummet.

1 Like

Litt som John Carter denne virker det som. Den floppet jo også opprinnelig, men får stadig flere følgere.

1 Like

ELI (Netflix)

Tradisjonen tro ble det skrekkfilm på Halloween og valget falt på «ELI». En film om en gutt med en sjelden auto-immun sykdom som gjør at han må leve livet i en haz-mat suit (samme premiss som «Bubble Boy» fra 2001 der altså). Foreldrene hans finner en lege som bor i et creepy hus som påstår hun kan kurere ham med genterapi. Når de ankommer stedet begynner rare ting å skje, og man får kjapt vite at huset er hjemsøkt… eller er det det?

Følelsen av å sette på en «Netflix Original» kan sammenlignes med å se herrelandslaget i fotball. Man har store forhåpninger og går inn med et åpent sinn og optimisme men etterhvert som kampen (filmen) skrider frem, blir man mer og mer desillusjonert.

Filmen spiller på en del klisjèer og jump scares man har sett før, men har en litt fiffig twist på slutten som er vanskelig å se komme. Hovedproblemet for meg med denne filmen er at den på ingen måte gir deg noen hint eller ledetråder om hva som egentlig foregår. Som seer blir man da sittende og være frustrert over hva det egentlig handler om.

Jeg klarte aldri å leve meg skikkelig inn i filmen; jeg ble for opptatt med å komme opp med teorier om hva som foregikk (kom ganske nær med noen av teoriene, men ingen traff 100%). Underholdningsmessig var den helt OK, men denne blir nok fort glemt.

Terningkast 3.

P.S Skal man se en skikkelig skrekkfilm (kanskje den beste jeg har sett?) så vil jeg heller anbefale «Hereditary». Denne filmen satt i meg i lang, lang tid etter at jeg så den. Du er herved advart.

Happy Halloween! :ghost: :japanese_ogre: :skull_and_crossbones:

3 Likes

Ikke overraskende er “Hereditary” på 1.plass på Forbes liste over de 50 beste skrekkfilmene de siste 20 årene :wink:

https://www.forbes.com/sites/markhughes/2019/10/29/the-top-50-best-horror-films-of-the-past-20-years/

Så denne i går, etter å ha lest anbefalingen din. Fikk ikke sove i fred på egen side av sengen, dama ble vettskremt :joy:

2 Likes