Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Ja! Endelig ser det ut til at de yter Predator rettferdighet! Ny setting, Ripley type karakter, kan bli meget bra! :+1:

2 Likes

Kommentarfeltet på YouTube er ikke helt enig, selv om jeg syntes konseptet var artig nok selv :sweat_smile:

1 Like

det er for mye action, hva med rolif feel good?

la meg starte med medioker og feelgood! Ghost Town (2008) - IMDb

Arh, de vet sikkert ikke om The Predator med Arnold. Jeg har alltid ønsket meg en predator satt til 1715 eller hvilket årstall som stod på den pistolen i Predator II.

Disse stand-alone Predator filmene er også bedre enn Alien Vs. Predator filmene. Man vinner ingen Oscar med denne franchisen, men det er heller ikke publikummet til disse filmene :relaxed:

5 Likes

Nei, publikum for denne typen filmer er folk som elsker girl power. “Because you all think that I can’t!” Hvordan kan det bli bedre? Kan faktisk ikke vente.

Ikke med å se filmen, men å lese alle “vi hater girl power” reviews fra folk som dyrker den typen retorikk. Tipper de fleste ikke en gang kommer til å se filmen før de lager “vi hater den” reviews hvor de kopierer hverandre. Går nesten sport i sånt :slight_smile:

Har ikke lest kommentarfeltet men at det kunne være en issue med en dame i hovedrollen tenkte jeg ikke på i det hele tatt. Det er jo kvinnelige actionhelter i f. eks Tomb Raider, Alien og ikke minst Terminator filmene, så ser ikke helt problemet til disse folkene du beskriver… :relaxed:

3 Likes

Må ikke forveksle “hatet” mot girl-power med hatet mot det postmoderne dragsuget.

Synes f.eks critical drinker får fram poenget i anmeldelsen av Mulan - ikke fordi han hater kvinnelige helter, men pga det narrativet de legger til grunn for at de kan være helter. Mulan - The Movie Nobody Wants - YouTube

2 Likes

Jeg er for langt inne i politikkens verden :slight_smile:

Blir jo veldig off-topic da, men primært: det er en sterk følelse hos mange mer tradisjonelt orienterte mennesker at det å være kvinne, og det å være feminin, er relatert til hverandre. At det å være mann, og det å være maskulin, er relatert til hverandre. Og at deler av moderne feministisk historiefortelling hvor kvinner er sterke og lykkes fordi de er født sånn, og viser det ved å emulere menns styrker (tradisjonell giftig maskulinitet - du er leder fordi du kan banke opp alle de andre mennene, tøffest av de tøffe, ingen svakheter, osv) er dårlig historiefortelling. Hvis din indre motivasjon er “jeg vil vise menn at jeg kan” - dvs, en ekstern motivasjon som ikke har noe med deg som person å gjøre, men du vil rett og slett bevise at du som en liten feminin dame er mann god nok for gutta boys… det trigger folk, og det er rett og slett morsomt :slight_smile:

Ironien er at de samme personene kjøper at kvinner kan banke opp alle i verden hvis de gjør det for å beskytte barna sine. For, hvis du er mor og forsvarer ditt barn, så kan du tydeligvis være tøffere enn toget og Arnold og den typen tradisjonelle maskuline machoactionhelter blir mus i forhold. Å være mor er verdens viktigste kvinnerolle, og er du mor kan du gjøre alt i verden - ingen problemer. For yngre kvinner, å beskytte lillebror/lillesøster selvsagt! Så all negativitet kan fjernes hvis den indre motivasjonen er “lillebror ble lemlestet av en bjørn, og jeg nekter å la han dø så jeg må forsørge han” eller noe lignende. For den motivasjonen kjøpes selvfølgelig, og da er det greit at en dame er verdens tøffeste person :slight_smile:

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at uten en lillesøster ville Hunger Games blitt slaktet, for da ville ikke folk sympatisert med motivasjonen til Katniss. Og det var problemet til mange som forsøkte å kopiere suksessen.

Jeg leser mye fiction, og en av de jeg har sett mange videoer fra på youtube rundt fiksjon er denne dama:

Som vel gir en av de mer fornuftige analysene :slight_smile:

Ellers er vel traileren rimelig full av ting som man kan kalle referanser til originale Predator, og det er skuffende at hun kaster en øks inn i ett tre på begynnelsen uten å drepe noe, ref:

3 Likes
  1. og definately siste sesong av Animal Kingdom er ute. En serie absolutt verdt å se. Ligger på Viaplay.

https://www.google.no/search?q=animal+kingdom&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari

1 Like

sann historie fra 2018 om de thailandske guttene som ble fanget i ei gruve under vann der 1 redningsarbeider omkom…

2 Likes

Ben tar på seg rollen…igjen :superhero:

image

Predator/Prey. Da var vi i året 1717.
Frem med smågodt & popcorn :popcorn:
Disney+ 5/8

4 Likes

Ikke en film, men dokuserie om nedstigningen grunnet corona og hvordan det påvirket reiselivsbransjen.

Synes Petter gjør en god figur og kommer med endel gullkorn. Vilt å se hvor intenst alt var på den tiden og hvor vi er nå. Ikke så lenge siden tross alt.

2 Likes

Like deler dokumentar, tragedie og komedie. Bør ses, for å forstå hvor ille stilt det er og hvor vi er på vei.

2 Likes

Hvis kvinne og mann ikke lenger er konsepter som kan defineres, så har de heller ikke noen funksjon eller kommuniserer noe som helst, og man kan like gjerne avskaffe begrepene.

Den eneste logiske veien for venstresiden er å avskaffe kjønn som konsept. Men så er ikke logikk deres sterke side, så jeg regner ikke med at de går den veien.

“Gender equality” under the patriarchy – which by definition is a relationship of dominance – is fallacious. We must deconstruct our archaic belief in gender itself.

Enig, enkleste veien til å fjerne kjønnsdiskriminering er å avskaffe kjønn som konsept.

1 Like

noen som har sett denne?

Et glass til var veldig bra. Godt skuespill, interessant konsept og nydelig filmet i god dansk stil.

9 Likes

Vinterberg pleier å lage brukbare filmer, så denne skal jeg se

2 Likes

Kjempe film:

2 Likes

Dette er vel en serie?

1 Like