Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

har ikke sett den selv enda,/men digger bankheist&prisonbreak filmer :sweat_smile: og ser det er 8.5 IMDB
image

1 Like

Helt enig, feks “alt” av filmer med politisk innhold som er kritiske til den en side

4 Likes

Dream scenario, 8 av 10. Jævla morsom først og fremst.

1 Like
1 Like

[quote=“Christian, post:921, topic:5334”]
Jeg har grensen på 7,0. Alt under er mest sannsynlig ræl. Ikke at det betyr at filmen er noe jeg liker hvis den har høyere, men da er den i hvert fall grei. Filmer med 8+ er stort sett bra, samme hvilken sjanger de har.

Synes IMDB er et veldig nyttig verktøy, litt skummelt og ha 7.0 som grense på alle filmer, da jeg synes denne scalaen er forskjellig for hver sjanger.
Dokumentarer osv får gjerne altfor høy score, samme med biografier.
Serier har generelt mye høyere score enn film, 7.0 serie er neppe bra.
Komedier er det styrketegn at den er over 6.0, mens action bør være over 6.5.
Det er mine erfaringer.

2 Likes

Imdb er ubrukelig til å vurdere om en serie er bra eller ikke. Tror ikke jeg har sett filmer på 8+ jeg ikke har satt pris på, mens serier med rundt 9 kan være helt ubrukelige.

Komedier må ha 8+ for at jeg skal like dem. :sweat_smile:

Men vi er over på det jeg sa om at det varierer litt fra sjanger til sjanger. Hvis det er en historisk film som er litt treg, så kan jeg godt se den med feks 6,7, jeg er bare skeptisk. :sweat_smile:

2 Likes

ser frem til gode filmopplevelser fremover :face_with_hand_over_mouth: :popcorn: :+1:

6 Likes

En film som virkelig kan anbefales:

4 Likes

Denne var overraskende bra.
Eg var ute etter hvordan Hitler kunne komme til makta på “lovlig” måte. Ser også at dette enkelt kan gjenta seg i dagens samfunn.

4 Likes

…Liam kan da alldri spille i komedie etter Taken serien??
image

1 Like

Har du sett han i denne?

Fantastisk pokerfjes og timing!

3 Likes

…sorry :man_shrugging:Liam vil nok for alltid være karakteren fra Taken…som i da Sylvester stallone prøvde seg på komedie i 90`tallet med “Stop,or my mom will shoot:sweat_smile:

1 Like

Utrolig morsom dansk komedie :joy:

3 Likes

Så den for to dager siden. For en herlig film. :joy::grinning_face_with_smiling_eyes:

På hvilken plattform er den tilgjengelig?

Ser den ligger på Strim og TV2 Play.
Anbefaler forøvrig appen Justwatch. Den har kontroll på hvor det meste kan streames fra.

1 Like

Rigget oss til (fruen, datter på 15 og undertegnede) og leste ikke om filmen i forkant. Jeg sa bare til de andre at dette etter sigende skal være en drama-komedie med Mads Mikkelsen (en av mine favoritter).

Etter 17 drap av en monoton Mikkelsen, bortimot null humor, og ingen moral vedr. rettferdig ga vi denne filmen 2 av 10 IMBd stjerner. Skuffende!

2 Likes