Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Fingerprint Cards (FING) 🖐

CEO kjÞpte vel for en million pÄ en del hÞyere kurser, ellers rapporteres bare handlene og ikke posisjonene sÄ det er ikke helt enkelt Ä fÄ en oversikt. Egentlig ganske dÄrlig system. Tidligere kunne man se hva innsidere satt med.

4 Likes

Litt mer handel i fing b enn idex idag: 374 millioner sek vs 476 tusen nok.

FINGERPRINT CARDS
TAR PLATS I SWEDBANKS SMALL CAP-PORTFOLIO (Direkt)
2017-06-14 08:43
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards tar plats i Swedbanks sÄ kallade Small Cap-portfölj.

Det framgÄr av ett morgonbrev pÄ onsdagen.

Swedbank, som har en köprekommendation pÄ Fingerprint med riktkursen 50 kronor, tar samtidigt bort Indutrade ur portfölj (dÀr rekommendationen Àr neutral).

Swedbanks Small Cap-portfölj bestÄr dÀrmed av: Trelleborg, Axfood, Catena Media, GrÀnges (som alla har en andel om 10 procent i portföljen) samt Mekonomen, Gunnebo, D Carnegie, Sweco, B3IT, Magnolia, SOBI, Hemfosa, Concentric, Systemair, Tobii och nu alltsÄ Àven Fingerprint Cards (med 5 procent i portföljen vardera).

3 Likes

Snart kommer det brudd SMA20 gjennom 50.

3 Likes

Fing skal ut av indeks 19. juni. Blir antagelig mulighet til Ä kjÞpe mer pÄ lavere kurs.

[quote]
FINGERPRINT CARDS
HAR MED SENSOR I NYTT MICROSOFT-TANGENTBORD (Direkt)
2017-06-16 12:20
STOCKHOLM (Direkt) En fingeravtryckssensor frĂ„n Fingerprint Cards finns med i ett nylanserat tangentbord frĂ„n Microsoft, “Modern Keyboard”.

Det framgÄr av ett pressmeddelande.

Tangentbordet sÀgs vara det första med en fingersensor inbyggd i en vanlig tangent.

“Den hĂ€r lanseringen Ă€r ett vĂ€ldigt intressant steg för den snabbrörliga pc-branschen”, sĂ€ger Fingerprints chef för pc-produkter Niklas Strid i pressmeddelandet, efter att tidigare pĂ„ fredagen ha twittrat om tangentbordet men utan att uppge huruvida det innehĂ„ller just Fingerprint Cards sensor.[/quote]

3 Likes

http://www.privataaffarer.se/borsguiden/fingerprint-cards-partnerskap-med-kona-1-kring-smarta-kort-920067

Forresten: jeg fÄr mye bra info om spesielt fingerprint cards fra borskollen, en svensk nyhets-app som pusher nyheter om de selskapene jeg velger. Synd de ikke ogsÄ har norske selskaper pÄ listen.

1 Like

Pull back / konsollidering under “lavt” volum ned mot stĂžtte rundt 33, det vi Ăžnsker Ă„ se her nĂ„ er at SMA 20 bryter opp gjennom 50 og at kursen fĂžlger med videre oppover

3 Likes

Det var noen som lurte pÄ om de burde gÄ inn i Fingerprint nÄr kursen runda 35-36, og jeg var litt tilbakeholden. NÄ nÄr vi er nede pÄ 32-tallet tror jeg det er rimelig trygt. Kan vÊre aksjen skal ned mot 31, men jeg tror det er grei motstand pÄ 32 blank.

NÄ begynner vi Ä nÊrme oss innsidekjÞp-territoriet, sÄ selv om aksjen ikke ser sÄ teknisk sterk ut nÄ, sÄ tviler jeg pÄ noe kraftig fall herfra, og hvis det skjer, sÄ er det nok bare Ä vÊre klar til Ä doble.

@holmes ikke bekreftet brudd ned gjennom SMA50 var vel kanskje ikke helt etter planen?

1 Like

Det er ok, den toucher ned pÄ 20 nÄ, men tror det kan vÊre bra Ä kjÞpe her. Hvis man er kortsiktig kan man selge ut disse igjen dersom vi fÄr flere rÞde dager og som slutter under sma20 som vil vÊre negativt rent teknisk. Uansett jeg mener aksjen er billig fundamentalt sett og at det er et greit teknisk tidspunkt Ä prÞve seg her nÄ.

1 Like

Hvorfor faller Fingerprint nÄ ?

Tipper det er fordi svake tall er ventet i Q2, ser ut som vi kanskje fÄr smÞre oss med mer tÄlmodighet her enn jeg tippet over. Satser pÄ at 30 kroner holder, og at fokus snart flyttes fra navelen og opp og frem

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) SEB Equities sÀnker riktkursen för Fingerprint Cards till 32:50 kronor frÄn 36 kronor. Rekommendationen behÄll upprepas.

Det framgÄr av en analys.

Den sÀnkta riktkursen speglar bankens sÀnkta förvÀntningar pÄ Fingerprints marknadsandelar inom smartphone-segmentet till 40 procent under 2017 frÄn tidigare 44 procent. Vid 2019 vÀntas bolagets marknads andel ha gÄtt ned till 33 procent frÄn tidigare bedömning om 35 procent.

Även förvĂ€ntningarna under 2017 pĂ„ det genomsnittliga försĂ€ljningspriset skruvas ned till 1,8 dollar frĂ„n tidigare 1,9 dollar. Under 2019 vĂ€ntas det genomsnittliga försĂ€ljningspriset ha gĂ„tt ned till 1,4 dollar gentemot tidigare förvĂ€ntan om 1,5 dollar.

Försvagningen i dollarkursen uppges ha en negativ inverkan pÄ Fingerprint Cards.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910

NyhetsbyrÄn Direkt

1 Like

Noen som har noen tanker om aksjen videre? Jeg tenker at innsidekjÞpene fortsatt er det viktigste signalet, men det er jo noen ting som kanskje vil skape noen problemer. F.eks. Apple ser jo ut til Ä Þnske Ä gÄ for en sensor under skjermen, sÄ ikke Fing sitt design? Om ikke i denne omgang, sÄ neste?

Fikk meg akkurat en telefon med fingeravtrykkssensor, og det fungerer veldig bra Ä ha den pÄ skjermen bak, sÄ man trykker pÄ den med pekefingeren nÄr man lÞfter opp telefonen. Problemet for Fing er som jeg ser det at prisen og marginene nok kommer til Ä bli veldig presset.

1 Like

Det er en av de aksjene jeg har mest i igjen faktisk. Har nÄ et snitt pÄ 30,740. Lav P/E, og jeg tror markedet har overvurdert lagertallproblematikken. De tjener masse penger. Mener @holmes skrev at Q2 ville bli dÄrlig (ogsÄ) - det er jo ikke bra. Men jeg har troen, mange innsidehandler og de tjener bra med penger - i forhold til for eksempel IDEX.

2 Likes

Ser denne har begynt Ä bevege seg uten at jeg ser noen nyheter. Det fÞles veldig som Ä sitte i Kitron. Man mÄ bare ha tÄlmodighet og ikke la seg finte ut av relativt store svingninger. :stuck_out_tongue:

Det er vel forventninger til rapporten i morgen :slight_smile:

1 Like

Bra jeg fĂžlger med her! :stuck_out_tongue:

Er ikke den rapporten antatt Ä bli relativt dÄrlig? Men kanskje med oppdatert, mer positiv guiding som kjÞrer opp kursen?

Den er ventet Ä bli dÄrlig, spesielt hvis du sammenligner med rapporten for tilsvarende periode i fjor. Men det kan jo komme nyheter og guiding. Spesielt Þnsker vel markedet Ä fÄ bekreftet at lagersituasjonen nÄ er under kontroll og at de neste kvartalene blir bedre.

2 Likes

Da var det bekreftet at lagersituasjonen var under kontroll, sÄ som guidet, og risikoen redusert.

https://corporate.fingerprints.com/en/2017/07/21/fingerprint-cards-ab-interim-report-april-june-2017/

3 Likes