Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Fingerprint Cards (FING) 🖐

Det er ok, den toucher ned pÄ 20 nÄ, men tror det kan vÊre bra Ä kjÞpe her. Hvis man er kortsiktig kan man selge ut disse igjen dersom vi fÄr flere rÞde dager og som slutter under sma20 som vil vÊre negativt rent teknisk. Uansett jeg mener aksjen er billig fundamentalt sett og at det er et greit teknisk tidspunkt Ä prÞve seg her nÄ.

1 Like

Hvorfor faller Fingerprint nÄ ?

Tipper det er fordi svake tall er ventet i Q2, ser ut som vi kanskje fÄr smÞre oss med mer tÄlmodighet her enn jeg tippet over. Satser pÄ at 30 kroner holder, og at fokus snart flyttes fra navelen og opp og frem

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) SEB Equities sÀnker riktkursen för Fingerprint Cards till 32:50 kronor frÄn 36 kronor. Rekommendationen behÄll upprepas.

Det framgÄr av en analys.

Den sÀnkta riktkursen speglar bankens sÀnkta förvÀntningar pÄ Fingerprints marknadsandelar inom smartphone-segmentet till 40 procent under 2017 frÄn tidigare 44 procent. Vid 2019 vÀntas bolagets marknads andel ha gÄtt ned till 33 procent frÄn tidigare bedömning om 35 procent.

Även förvĂ€ntningarna under 2017 pĂ„ det genomsnittliga försĂ€ljningspriset skruvas ned till 1,8 dollar frĂ„n tidigare 1,9 dollar. Under 2019 vĂ€ntas det genomsnittliga försĂ€ljningspriset ha gĂ„tt ned till 1,4 dollar gentemot tidigare förvĂ€ntan om 1,5 dollar.

Försvagningen i dollarkursen uppges ha en negativ inverkan pÄ Fingerprint Cards.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910

NyhetsbyrÄn Direkt

1 Like

Noen som har noen tanker om aksjen videre? Jeg tenker at innsidekjÞpene fortsatt er det viktigste signalet, men det er jo noen ting som kanskje vil skape noen problemer. F.eks. Apple ser jo ut til Ä Þnske Ä gÄ for en sensor under skjermen, sÄ ikke Fing sitt design? Om ikke i denne omgang, sÄ neste?

Fikk meg akkurat en telefon med fingeravtrykkssensor, og det fungerer veldig bra Ä ha den pÄ skjermen bak, sÄ man trykker pÄ den med pekefingeren nÄr man lÞfter opp telefonen. Problemet for Fing er som jeg ser det at prisen og marginene nok kommer til Ä bli veldig presset.

1 Like

Det er en av de aksjene jeg har mest i igjen faktisk. Har nÄ et snitt pÄ 30,740. Lav P/E, og jeg tror markedet har overvurdert lagertallproblematikken. De tjener masse penger. Mener @holmes skrev at Q2 ville bli dÄrlig (ogsÄ) - det er jo ikke bra. Men jeg har troen, mange innsidehandler og de tjener bra med penger - i forhold til for eksempel IDEX.

2 Likes

Ser denne har begynt Ä bevege seg uten at jeg ser noen nyheter. Det fÞles veldig som Ä sitte i Kitron. Man mÄ bare ha tÄlmodighet og ikke la seg finte ut av relativt store svingninger. :stuck_out_tongue:

Det er vel forventninger til rapporten i morgen :slight_smile:

1 Like

Bra jeg fĂžlger med her! :stuck_out_tongue:

Er ikke den rapporten antatt Ä bli relativt dÄrlig? Men kanskje med oppdatert, mer positiv guiding som kjÞrer opp kursen?

Den er ventet Ä bli dÄrlig, spesielt hvis du sammenligner med rapporten for tilsvarende periode i fjor. Men det kan jo komme nyheter og guiding. Spesielt Þnsker vel markedet Ä fÄ bekreftet at lagersituasjonen nÄ er under kontroll og at de neste kvartalene blir bedre.

2 Likes

Da var det bekreftet at lagersituasjonen var under kontroll, sÄ som guidet, og risikoen redusert.

https://corporate.fingerprints.com/en/2017/07/21/fingerprint-cards-ab-interim-report-april-june-2017/

3 Likes

For meg virker det som at aksjen burde kunne legge pÄ seg en del mer enn det den har vist i dag. Jeg kjÞpte pÄ dette nivÄet rundt mÄnedsskiftet april/mai. Siden har kursen falt enda mer. Da jeg kjÞpte rundt 34 var lagersituasjonen IKKE under kontroll, jeg bare gamblet pÄ at den ville bli det raskt. Etter det har kursen gÄtt ned, til under 30, og nÄ opp tilbake til det jeg kjÞpte for. Men da var jo situasjonen en helt annen!

Fingerprint Cards har falt til under 1/3 av verdien pÄ under ett Är:

Det er et par store gaps i chartet. Jeg tipper spesielt det i mars er dekket inn i lÞpet av Äret, at kursen pÄ nyÄret er over 50.

3 Likes

[quote]Inför rapporten gick det inte utesluta att man skulle dra pÄ sig nettoskuld. Fingerprint Cards tog upp lÄn pÄ över en halv miljard kronor i kvartalet, men Àven efter man betalt merparten av köpeskillingen för irisförvÀrvet Delta ID har bolaget en nettokassa pÄ över 400 mkr.

Kombinationen av starkt kassaflöde, positiva signaler frÄn vd om konkurrens- och lagersituation samt ett samarbete med Qualcomm i lÄgprissegmentet bidrog till att lyfta aktien, som var största vinnare i OMXS30.[/quote]

2 Likes

Hva tenker du om grunnen til at kursen svingte sÄ mye pÄ fredag? Er det et resultat av at markedet leser resultatene forskjellig eller er det rett og slett trading som skaper litt smÄkaos for dagen? Jeg var ut og inn to ganger selv, men fremover nÄ ser det sÄ lovende ut synes jeg at planen egentlig bare er Ä akkumulere :slight_smile: ForÞvrig, hva tenker dere om en mulig rounding bottom her? Jeg synes dette minner en del om den vi nÄ har sett i Funcom:

2 Likes

SÄ, da blir spÞrsmÄlet om vi fÄr et brudd ut av den horisontale trenden denne gangen, eller om aksjen skal rett ned igjen. Det har snudd pÄ 38-ish kroner fire ganger allerede.

2 Likes

Vi begynner Ă„ nĂŠrme oss igjen:

1 Like

Kanskje en riktigere mÄte Ä sette det opp:

2 Likes

spennende om den blir brutt

dvs utfallet av denne formasjonen om du zoomer inn

og over sma100

3 Likes

Jeg synes det ser veldig interessant ut! Tror vi kan fÄ ett fall tilbake til 35-36 fÞr den spretter over.

1 Like