Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Fingerprint Cards (FING) 🖐

Jeg satser pÄ at 6 innsidere som nylig har kjÞpt pÄ 30-35 kr har bedre oversikt over hvordan det kommer til Ä gÄ med Fingerprint enn Carnegie :slight_smile:

Analysen fra Carnegie forklarer i hvert fall hvorfor aksjen faller i dag!

1 Like

Ja, det kan bli volatilt rundt / etter q2, men i sÄ fall en dipp man skal kjÞpe hvis folk er veldig kortsiktige.

1 Like

Snitter opp litt her pÄ 33,78 sÄ fÄr vi se, litt usikker pÄ om det kanskje kommer ny dipp etter Q2, men det kan ogsÄ bli lettelsesrally. Det er ventet at Q2 vil vÊre svakt, men et selskap skal jo helst prises etter fremtidig inntjening ikke et par ekstraordinÊre kvartaler og nÄ ser det veldig spennende ut fremover da spesielt 2018 hvis smart cards og iris identifikasjon (Delta ID) kan komme i gang skikkelig.

Begynner Ä bli en del biometri i portefÞljen, men jeg tror det er riktig tidspunkt Ä satse der (men skeptisk til IDEX). Morsomt at norden leder an innen dette spennende teknologiomrÄdet for fremtiden.

FINGERPRINT CARDS
SENSOR I NYA HUAWEI HONOR 9 (Direkt)
2017-06-12 14:37
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards sensor FPC 1264 Àr med i kinesiska Huaweis smartphone Honor 9, som lanserades pÄ mÄndagen.

Det skriver FPC pÄ sin hemsida.

4 Likes

Har Huawei p10 + og fingerprint sensoren er herlig den :grinning:. Vurderer en inngang her, men tror jeg vil avvente litt til q2. Se hvordan den reagerer da. FÄr hÄpe jeg ikke mÄ springe etter.

1 Like

Fingerprint Cards in collaboration with new module house Biel Crystal

Press release
June 13, 2017

Fingerprint Cards in collaboration with new module house Biel Crystal

World-leading biometrics company Fingerprint Cards (FingerprintsTM) today announces collaboration with a new module house: Biel Crystal. The collaboration will further strengthen Fingerprints’ position as Biel Crystal is the industry leader of cover glass in various industries, including mobile phones and tablets. Hong Kong based Biel Crystal has manufacturing facilities in Shenzhen and Huizhou.

“We are continuously developing our business on this rapidly moving market. Teaming up with the right, carefully selected partners and broadening our network is essential to grow our business and maintain a competitive offering”, said Ted Hansson, Senior Vice President, Business Line Mobile, at Fingerprints.

“We’re delighted to collaborate with Biel Crystal as their extensive experience and strong technology know-how is a very good fit for us, which will benefit Fingerprints on its continued journey”, concluded Ted Hansson.

The collaboration between Fingerprints and Biel Crystal is valid as from June 2017. In total, Fingerprints now collaborates with more than 11 module houses, of which the majority are based in Greater China.

For further information, please contact:
Ted Hansson, Senior Vice President Business Line Mobile at Fingerprint Cards

Investor Relations, Fingerprint Cards AB (publ)
Tel: +46(0)10-172 00 10 E-mail: [email protected]

Press office, Fingerprint Cards AB (publ)
Tel: +46(0)10-172 00 20 E-mail: [email protected]

About Fingerprint Cards AB (Fingerprints)
Fingerprint Cards AB, Fingerprints, with its Swedish roots, is the leading global biometrics company, whose mission is to spearhead the development of biometric interaction that facilitates the convenience and integrity of the individual. Its value is proven daily by users in millions of devices, through billions of touches, who are their own key - quite simply, with a human touch. Fingerprints develops biometric systems comprising sensors, algorithms, software and packaging technologies. The success is based on product development at the cutting edge of technology, which results in world-leading products in terms of security, convenience and performance. The current product range consists largely of fingerprint sensors and customers are primarily manufacturers of smartphones and tablets, where the company is market leading. As the use of biometric solutions increases, Fingerprints is working to broaden its offering by using different biometric techniques, or modalities, and to identify other market segments where the solutions can be used, such as smart cards, PCs, automotive and online devices (IoT). The Fingerprints share is listed on Nasdaq Stockholm (FING B). The company has shown strong growth and sales totaled SEK 6,638 M in 2016, with an operating margin of 39 percent. Most of the more than 400 employees work in Sweden, but the company has offices worldwide, from Shanghai to Silicon Valley.

This is information that Fingerprint Cards AB is obliged to make public pursuant to the Swedish Securities Market Act and/or the Swedish Financial Trading Act. The information was submitted for publication, through the contact person set out above, on June 13, 2017, at 08:00 CEST.

Important information
Issuance, publication or distribution of this press release in certain jurisdictions could be subject to restrictions. The recipient of this press release is responsible for using this press release and the constituent information in accordance with the rules and regulations prevailing in the particular jurisdiction. This press release does not constitute an offer, or invitation to acquire or subscribe for new securities in Fingerprint Cards in any jurisdiction.

Attachments:
Press release.pdf

This news release was distributed by GlobeNewswire, www.globenewswire.com – a Nasdaq company

3 Likes

Dette er den andre analysen som pÄ kort tid anbefaler selg og setter kursmÄlet til lavt 20-tall. Den forrige analysen sa kursmÄl 20 og denne her sier 22 kr. Hvem har rett? Innsiderne eller analytikerne? Innsidere kan ofte ha et veldig langsiktig syn pÄ sin investering, analytikere litt mer kortsiktig, sÄ dette blir spennende fremover.

Shb kom med kjĂžp for ikke lenge siden

1 Like

Tanken min er at Fingerprint kan sidestilles med Kitron og Kongsberg, dvs at innsiderne har ca like god kunnskap om utviklingen i selskapet, og at lead-tiden pÄ denne kunnskapen er < 12 mÄneder. Grunnen til at jeg sier <12 mÄneder er at i denne typen bransjer, sÄ er faktiske kontrakter relativt kortsiktige, <=3 mÄneder, mens rammeavtaler osv gjerne er lenger.

BÄde KIT og KOA hadde en god del innsidekjÞp pÄ henholdsvis 2,2-ish og 1,8-ish, fÞr begge aksjene fikk knallÄr med 100%+ vekst. Her er det viktigere for meg at mange kjÞper enn at kjÞpene nÞdvendigvis er sÄ store. Det er rett og slett et tegn pÄ at det er bred enighet om at ting skal opp. Det er ogsÄ et tegn pÄ at du har en organisasjon som fungerer veldig bra. Hvem kjÞper aksjer i et firma de synes blir drevet dÄrlig?

NÄr det kommer til analytikere, sÄ kommer de altfor sent pÄ banen for Ä fange opp caser som KIT/KOA og deres 100% stigning. Relativt logisk, ettersom analytikere gjerne krever faktiske data (kvartalstall eller lignende) for Ä lage en analyse.

3 Likes

Vet du om noen av innsiderene satt pÄ aksjer fra fÞr?

Nei, jeg har kun fulgt selskapet relativt kort. Tipper @holmes har oversikt da :stuck_out_tongue:

CEO kjÞpte vel for en million pÄ en del hÞyere kurser, ellers rapporteres bare handlene og ikke posisjonene sÄ det er ikke helt enkelt Ä fÄ en oversikt. Egentlig ganske dÄrlig system. Tidligere kunne man se hva innsidere satt med.

4 Likes

Litt mer handel i fing b enn idex idag: 374 millioner sek vs 476 tusen nok.

FINGERPRINT CARDS
TAR PLATS I SWEDBANKS SMALL CAP-PORTFOLIO (Direkt)
2017-06-14 08:43
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards tar plats i Swedbanks sÄ kallade Small Cap-portfölj.

Det framgÄr av ett morgonbrev pÄ onsdagen.

Swedbank, som har en köprekommendation pÄ Fingerprint med riktkursen 50 kronor, tar samtidigt bort Indutrade ur portfölj (dÀr rekommendationen Àr neutral).

Swedbanks Small Cap-portfölj bestÄr dÀrmed av: Trelleborg, Axfood, Catena Media, GrÀnges (som alla har en andel om 10 procent i portföljen) samt Mekonomen, Gunnebo, D Carnegie, Sweco, B3IT, Magnolia, SOBI, Hemfosa, Concentric, Systemair, Tobii och nu alltsÄ Àven Fingerprint Cards (med 5 procent i portföljen vardera).

3 Likes

Snart kommer det brudd SMA20 gjennom 50.

3 Likes

Fing skal ut av indeks 19. juni. Blir antagelig mulighet til Ä kjÞpe mer pÄ lavere kurs.

[quote]
FINGERPRINT CARDS
HAR MED SENSOR I NYTT MICROSOFT-TANGENTBORD (Direkt)
2017-06-16 12:20
STOCKHOLM (Direkt) En fingeravtryckssensor frĂ„n Fingerprint Cards finns med i ett nylanserat tangentbord frĂ„n Microsoft, “Modern Keyboard”.

Det framgÄr av ett pressmeddelande.

Tangentbordet sÀgs vara det första med en fingersensor inbyggd i en vanlig tangent.

“Den hĂ€r lanseringen Ă€r ett vĂ€ldigt intressant steg för den snabbrörliga pc-branschen”, sĂ€ger Fingerprints chef för pc-produkter Niklas Strid i pressmeddelandet, efter att tidigare pĂ„ fredagen ha twittrat om tangentbordet men utan att uppge huruvida det innehĂ„ller just Fingerprint Cards sensor.[/quote]

3 Likes

http://www.privataaffarer.se/borsguiden/fingerprint-cards-partnerskap-med-kona-1-kring-smarta-kort-920067

Forresten: jeg fÄr mye bra info om spesielt fingerprint cards fra borskollen, en svensk nyhets-app som pusher nyheter om de selskapene jeg velger. Synd de ikke ogsÄ har norske selskaper pÄ listen.

1 Like

Pull back / konsollidering under “lavt” volum ned mot stĂžtte rundt 33, det vi Ăžnsker Ă„ se her nĂ„ er at SMA 20 bryter opp gjennom 50 og at kursen fĂžlger med videre oppover

3 Likes

Det var noen som lurte pÄ om de burde gÄ inn i Fingerprint nÄr kursen runda 35-36, og jeg var litt tilbakeholden. NÄ nÄr vi er nede pÄ 32-tallet tror jeg det er rimelig trygt. Kan vÊre aksjen skal ned mot 31, men jeg tror det er grei motstand pÄ 32 blank.

NÄ begynner vi Ä nÊrme oss innsidekjÞp-territoriet, sÄ selv om aksjen ikke ser sÄ teknisk sterk ut nÄ, sÄ tviler jeg pÄ noe kraftig fall herfra, og hvis det skjer, sÄ er det nok bare Ä vÊre klar til Ä doble.

@holmes ikke bekreftet brudd ned gjennom SMA50 var vel kanskje ikke helt etter planen?

1 Like