Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fingerprint Cards (FING) 🖐

Med mindre de har tapt mange langsiktige kontrakter kan jeg ikke skjønne annet enn at aksjen er billig…! Fundamentalt sett :slight_smile:

1 Like

FING-B.ST -3,29%.

Jepp, jeg vil si det er noen som tar disse seriøst. Utfra tidligere spådommer å dømme, så fungerer de mer som en værhane enn noe annet? Samtidig, det er det samme man får ut av de fleste slike analyser?

Fikk aldri bekreftelsen, så da er vi tilbake i den fallende trenden. Jeg sa jeg syntes det så svakt ut teknisk. Det blir veldig interessant å se om vi får flere innsidekjøp framover.

Ja intradag så stakk den jo 10% sist de kom med en hausse analyse. Men man skulle i så fall solgt på den nyheten, og da trolig kjøpe på denne.

Jeg begynner å kjøpe forsiktig her i hovedporteføljen på 28.84 kroner, tror det kan være en god inngang på litt sikt selv om Q2 er forventet å være dårlig, så tror jeg på selskapet i årene som kommer og prislappen er nå svært lav.

Ser du noen styrketegn teknisk som gjør at du kjøper nå? Jeg skjønner hvorfor du kjøper, men lurer litt på timingen? Er dette kanskje bare en liten post som du har tenkt å øke i etter hvert?

Det er en liten posisjon på et par prosent av porteføljen, først og fremst fundamentalt og positivt med innsidekjøp. Ta: den har hoppet opp fra 20 tallet et par gang før, men hvis den nå etablerer seg under 30 er det så klart negativt.

1 Like

[quote]

FINGERPRINT CARDS
INLEDER SAMARBETE MED DISTRIBUTÖREN ARROW (Direkt)
2017-05-31 13:36
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards har inlett ett samarbete med distributören Arrow Electronics, med huvudkontor i Hongkong.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Samarbetet kommer att stärka Fingerprints position och hjälpa till att utveckla ytterligare kanaler in till nya marknader och applikationsområden, enligt bolaget.

“Asien är Fingerprints största marknad, och för att ytterligare stärka vår position på denna viktiga marknad är vi glada att kunna nyttja de omfattande relationer och den kundbas som Arrow har inom mobil-, IoT-, säkerhets- och bilindustrin” säger Ted Hansson, chef vid Business Line Mobile påFingerprint Cards.

Fingerprint har sedan tidigare samarbete med 15 distributörer, varav majoriteten är baserade i Asien.

Fia Forsman +46 8 5191 7923

Nyhetsbyrån Direkt[/quote]

1 Like

Fra placera, 13.5% av aksjene er shortet.

Fra placera: Delta ID oppkjøpet skal være klart i Q2 og kan være med på å legge fokus på mulighetene fremover.

[quote]Fingerprint Cards / Svar från IR / Svar från IR
I dag 15:46 IP: nzhyAci6I
Inte mycket matnyttigt men man kan ju i alla fall hoppas det tyder på en förbättring av kommunikation framöver efter Delta-köpet förhoppningsvis går genom som det ska…

Hej XXXXX,

Tack för dina observationer och synpunkter. Som vi sagt tidigare så räknar vi med att stänga affären med Delta ID under Q2 och jag hoppas att det kan hjälpa till att sätta lite mer fokus på de möjligheter vi ser. Nu har det ju handlat väldigt mycket om lager (förståeligt nog) och om konkurrensen.

Vänligen,

Ola
Investor Relations
IR:+46101720010
[email protected]

From: X
Sent: den 31 maj 2017 09:59
To: Investrel [email protected]
Subject:

Hej,

Jag är aktieägare och har en fundering som jag vet att jag inte är ensam om.

Hur kommer det sig att det i dessa turbulenta tider är helt och hållet tyst från bolagets sida med tanke på den enorma kurs-slakt som pågår och pågått under en längre tid?

Jag förstår att det inte är hållbart att i tid och otid kommentera kursnivåer, blankningar och analytikers riktkurser m.m. Dock måste ni se att behovet hos investerarna är enormt efter kommunikation från bolag, styrelse, VD, IR.

Vi grundar våra investeringsbeslut efter kommunikation från bolagen och inte journalister, analytiker med luddiga agendor eller twitter/forum-rykten MEN som det är nu finns inget annat att tillgå!

De uttalanden som VD gjort vid upprepade tillfällen ringer för stunden väldigt illa och inte i samklang med verkligheten:

“Tystnad är bra” . Nej uppenbarligen är tystnad rent förkastligt och skapar osäkerhet, rykten, oklarheter kring verksamhet och marknad och leder till att aktien blir en paria.

“Innovate or die!” - I kombination med föregående citat kvarstår tyvärr endast ett av de två alternativen om man ska försöka sig på en tolkning.

Jag ber er därför: Snälla, gör allt vad som står i er makt för att lugna marknaden. Innebär det att behöva informera negativa nyheter tar vi det hellre från er än från media som varit fallet senaste tiden.

Ni behöver oss, vi behöver trovärdighet från er!

Mvh
[/quote]

[quote]FINGERPRINT CARDS
STYRELSELEDAMOT HAR KÖPT 3.300 AKTIER (Direkt)
2017-05-31 21:30
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards styrelseledamot Dimitrij Titov har på onsdagen köpt 3.300 aktier i bolaget till kursen 30:10 kronor, sammanlagt således för drygt 99.000 kronor.

Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Martin Lindgren +46 8 5191 7920

Nyhetsbyrån Direkt

[/quote]

1 Like

Begynner å bli en del innsidekjøp her nå

Dette blir da det sjette innsidekjøpet på relativt kort tid:

10.000 - Ted Hansson, ledningsgrupp och som ansvarar för verksamhetsgrenen Mobile
3.500 - Michael Hallén, som sitter i Fingerprints styrelse
3.500 - Alexander Kotsinas, sitter i styrelsen.
1.500 - Heidi Berger, relativt nyutnämnd marknads- och kommunikationschef på Fingerprint Cards,
32.000 - Urban Fagerstedt tidigare styrelseordförande, tidigare (indirekte) delägare
3.300 - Dimitrij Titov - styrelseledamot

1 Like

Slik jeg tolker det er vi enda ikke tilbake til den fallende trenden, men helt nede ved gulvet i en konsollidering, videre brudd ned fra den vil så klart være negativt, men jeg heller mot at vi vil holde oss inne i den nye formasjon og tror på brudd opp fra denne senere (nærmere spissen).

Jeg hadde gått litt lengre tilbake enn det du har gjort (til 01.09.2016), men du har rett, kursen er fortsatt over den store nedadgående trenden. Gårsdagens bunn endte sånn ca rett på den blå linjen, Dvs at det vel egentlig var bekreftelse på bruddet fra den trenden.

1 Like

Sletter aksjer som er kjøpt tilbake (dessverre på mye høyere kurser)

[quote]
FINGERPRINT CARDS B
Fingerprint Cards decrease in the number of shares (GlobeNewswire)
2017-06-01 12:00
In accordance with the resolution at the Annual General Meeting 2017, cancelation of shares and a bonus issue where the share capital has been increased were registered in May 2017. Fingerprint Cards (FingerprintsTM ) registered share capital remained unchanged but the number of shares decreased.

The decrease in the number of shares was done through cancelation of 10 424 000 B-shares which had been bought back following a resolution at the Annual General Meeting 2016. The share capital decreased with SEK 416 960 from SEK 12 975 667 to SEK 12 558 707. The share capital increased through a bonus issue of SEK 416 960, where no new shares were issued.

After the cancelation and the bonus issue the number shares amounts to 313 967 675, whereof 6 000 000 are A-shares and 307 967 675 are B-shares. The total number of voting rights amounts to 367 967 675. The share capital remains unchanged after the cancelation and the bonus issue and amounts to SEK 12 975 667.[/quote]

Synes det begynner å se mer interessant ut teknisk, fikk en pen sprett tilbake fra gårsdagens bunnotering.

1 Like

https://beta.redeye.se/company/fingerprint-cards/545182/fingerprint-cards-ceo-interview-christian-fredrikson

1 Like

Kort oppsummert

  • Markedsledende innen biometri som er en sektor i vekst.
  • Verdsettelse i dag P/E 5.74
  • Innsidekjøp: 7 personer i styret og ledelsen har kjøpt ved dagens kurs
  • Antall aksjer shortet: 13.46%
  • Triggere: Oppkjøp av Delta ID er ventet å bli gjennomført i Q2 som vil påvirke topp og bunnlinje positivt.
  • Arctic anbefaling: Selg.
2 Likes

Pen rebound i dag også, bekrefter bruddet opp fra den synkende trenden.

1 Like

Ja, det tyder i hvert fall på i første omgang at den holder seg inne i den mer horisontale konsollideringen, så får vi se om det blir brudd opp fra denne også etterhvert. I så fall kan den gå veldig høyt tror jeg.

2 Likes