Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fingerprint Cards (FING) 🖐

FINGERPRINT
STYRELSELEDAMOT KÖPT 3.500 AKTIER (Direkt)
2017-05-05 10:17
STOCKHOLM (Direkt) Alexander Kotsinas har på fredagen köpt 3.500 aktier i Fingerprint Cards där han sitter i styrelsen.

Det framgår av Finansinspektionens insynslista.

Köpet gjordes till kursen 30:00 kronor och var således värt totalt lite mer än 100.000 kronor.

Alexander Kotsinas återinvaldes till Fingerprints styrelse på stämman i april.

På torsdagen framkom att Ted Hansson, som sitter i Fingerprint Cards ledningsgrupp och som ansvarar för verksamhetsgrenen Mobile, köpt 10.000 aktier i biometribolaget och att Michael Hallén, som sitter i Fingerprints styrelse, köpt 3.500 aktier under torsdagen.

1 Like

Thinfilm er nå verdt 1/3 av Fingerprint med rekordsalg på 677 tusen dollar i Q1 :slight_smile:

Synes ikke thinfilm kan sammenlignes med fingerprint - idex derimot, ja. Thinfilm har en teknologi/produkter som kan komme til å bli brukt i stort volum i veldig mange ulike typer produkter. Men salget er jo tydeligvis labert… Fingerprint er lavt priset spør du meg. Thinfilm burde begynne å selge mer snart hvis ikke ser det dårlig ut…! Tror de trenger bedre selgere :slight_smile:

Jeg bare prøver å sette det i perspektiv at disse selskapene som har bevist veldig lite nå nærmer seg i mcap mot Fingerprint som tross alt har bevist ganske mye, kan godt være at IDEX og Thinfilm også skal omsette milliarder av kroner, men føles fortsatt som et godt stykke frem dit og nå brenner de mye penger som gjør at eiere vannes ut gjennom emisjoner.

2 Likes

Er du inne i fingerprint?

Har en posisjon i voksenporteføljen så det er veldig få kroner fortsatt, men det er en kandidat jeg vurderer å ta en posisjon i hovedporteføljen som er større

Hvordan definerer du voksenporteføljen? Hadde vært interessant å se en forklaring, gjerne detaljert, av din investeringsfilosofi/diversifisering/langsiktighet :slight_smile: men kanskje i en annen tråd.

FINGERPRINT CARDS
MARKNADSCHEF HAR KÖPT 1.500 AKTIER (Direkt)
2017-05-08 20:12
STOCKHOLM (Direkt) Heidi Berger, relativt nyutnämnd marknads- och kommunikationschef på Fingerprint Cards, har köpt 1.500 aktier i bolaget. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Köpet gjorde till kursen 31:97 kronor.

David Djuphammar +46 8 5191 7913

Nyhetsbyrån Direkt

4 Likes

Lavt priset industriselskap med innsidekjøp fra alt mulig av innsidere som kjenner firmaet veldig godt? Har jeg sett det før? Ja, det har jeg:

  • Kongsberg Automotive: Gikk fra rundt 2kr til 7kr på ca ett år
  • Kitron gikk fra rundt 2 kr til 7 kr på ca to år
  • [Fyll inn tredje firma jeg kommer til å putte på listen]

KOA solgte jeg før de kom skikkelig i gang. Kitron har jeg sittet på hele veien opp. Skal jeg se om tegnene er så lett å tyde som jeg tror de er?

2 Likes

Er jo ikke så mye å skryte av det kjøpet. Men jeg tror også prisen vil øke igjen - er jo ganske heftig omsetning selv om den er halvert. Hvis Q1 blir dårlig(ere) derimot har de tydeligvis mistet en del kontrakter - da er det fare på ferde…

Oppsummeing av innsidekjøpene @holmes har postet de siste dagene:
10.000 - Ted Hansson, ledningsgrupp och som ansvarar för verksamhetsgrenen Mobile
3.500 - Michael Hallén, som sitter i Fingerprints styrelse
3.500 - Alexander Kotsinas, sitter i styrelsen.
1.500 - Heidi Berger, relativt nyutnämnd marknads- och kommunikationschef på Fingerprint Cards,

Njah! Hvis de har redusert kostnadene tilsvarende, så de fortsatt tjener bra, så er det ikke så farlig om omsetningen har fallt betraktelig. Husk på at de i Q1 2016 hadde et resultat på ca 25% av dagens kurs. La oss si de klarer 1/3 av dette. Du vil da ha et selskap med en P/E på 3. :stuck_out_tongue:

1 Like

Ja nettopp - derfor jeg kjøpte. Men glemte det da jeg så den stupte etter Q1 og solgte ut 2/3 med bra tap :slight_smile: kjøpte vel noe annet isteden. Tror jeg blr vli flinkere til p tenke strategi og ikke bare kjøpe/selge fordi det virker lurt i øyeblikket. Hadde jeg husket den lave p/e-en, som til og med er skrevet i regnearket mitt som årsak til å kjøpe finger, hadde jeg ikke solgt. Eller - det stør også selg 50% etter Q1 som jeg tippet ville vise at selskapet ikke er såå fucked som siste tidens nedgang tilsier. Vel vel - hadde jeg bare X antall mer penger…! Jeg synes generelt det virker som at mange aksjer får ufortjent reaksjon i forbindelse med Q1 og nyheter, mens andre får overreagerte kurssvingninger.

Jeg vet ikke om det stemmer, og husker ikke hvor jeg har det fra, men mener jeg leste at trader-robotene leter etter triggerord fra vanlige folk, og handler omvendt av det som blir diskutert på forumer osv. Noe i den duren. Virket lite intuitivt for meg. Noen som Har hørt noe tilsvarende…?

Jeg tror nesten ikke innsidekjøpene vil være sterke nok til å unngå at aksjen faller videre. Jeg tror vi må se en dobbel bunn eller lignende før det skjer. Jeg tror det er et godt kjøp på disse nivåene på litt lengre sikt.

3 Likes

FINGERPRINT CARDS
URBAN FAGERSTEDT KÖPT AKTIER CA 1 MKR (OMS) (Direkt)
2017-05-16 07:00
(sändes första gången på måndagskvällen)

STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards styrelseledamot Urban Fagerstedt har köpt 32.000 B-aktier för 31 kronor per aktie.

Det framgår av en uppdatering från Finansinspektionens insynslista.

Köpeskillingen uppgick alltså till närmare 1 miljon kronor.

Urban Fagerstedt har tidigare varit styrelseordförande i Fingerprint samt även tidigare delägare i ägarbolaget Sunfloro som tidigare kontrollerade alla A-aktier i biometribolaget. Han sålde sina aktier i Sunfloro i februari.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

I februar stod Fing i ca 60 kr, så indirekte solgt for 60 kr og kjøpt for 31 kr? Høres ut som en god deal.

Dette blir da det femte innsidekjøpet på relativt kort tid:

10.000 - Ted Hansson, ledningsgrupp och som ansvarar för verksamhetsgrenen Mobile
3.500 - Michael Hallén, som sitter i Fingerprints styrelse
3.500 - Alexander Kotsinas, sitter i styrelsen.
1.500 - Heidi Berger, relativt nyutnämnd marknads- och kommunikationschef på Fingerprint Cards,
32.000 - Urban Fagerstedt tidigare styrelseordförande, tidigare (indirekte) delägare

Hvis ikke dette lukter KOA/KIT, dvs 2-3x de neste 1-2 årene, så kan du kalle meg en krakk. Jeg må bare finne noe å selge først… :stuck_out_tongue:

3 Likes

Så, tre uker senere og kursen siger sakte nedover. Det er et mulig brudd på den fallende trenden, men den ser svak ut, så jeg forventer ikke noen rekyl, men en avtagende fallende trend. Det hadde heller ikke overrasket meg hvis aksjen var så svak teknisk at vi fikk et nytt brått fall.

Ser ut som den har brutt ut av den fallende trenden?

Tjah, bruddet er vel ikke bekreftet enda? Ref: innlegg fra deg i en annen teknisk analysetråd

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Norska Arctic Securities sänker rekommendationen på Fingerprint Cards till sälj, från tidigare behåll.

Det framgår av en analys daterad den 31 maj.

Riktkursen justeras ned från 33 till 20 kronor.

Fingerprint Cards-aktien stängde på 30:42 kronor på tisdagen.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Haha er det noen som tar disse seriøst? Husker dere denne for litt over et år siden?

Fingerprint stiger efter köprekommendation

Av JOHAN WENDEL
Publicerad: 11 januari 2016, 09:45 Uppdaterad: 11 januari 2016, 11:21
Biometribolaget Fingerprint Cards stiger med drygt 10 procent. Detta efter att Arctic Securities inlett bevakning av bolaget med rekommendationen köp och riktkursen 850 kronor.

2 Likes