Trolig for stor spread til at den gjennomføres i enkel ordre. Velg avansert handel og selg der, så tipper jeg du får den gjennom.
Kom etter 2-3 dager.
Skal prøve
Gikk igjennom nå
Likte siden, men opplevde problemer med å overføre penger fra sparebank 1.
Fikk deretter ikke til å logge inn med vips (internal server error). Siden jeg ikke fikk til å logge inn på annen måte , gikk jeg og pengene mine til en annen side. De 40 kronene i bitcoin får ligge og kaste av seg i noen tiår før jeg en vakker dag kontakter brukerstøtte
Takker og bunker for 50 lapp I ny å ne. Useriøst for mine trades
Hei
Helt ny med krypto, men vurderer å kjøpe mine første coins, og MiraiEx ser ut til å være en grei plass å begynne.
Ser ikke at wallet er nevnt noe sted på sidene til Mirai, men regner med at det å lage en wallet er en del av prosessen med å bli kunde der? (eller går det å handle coins uten wallet?)
På forhånd takk for svar.
Jeg har god erfaring med MiraiEx, og ja du får en slags wallet i deres system som du også kan bruke til å sende btc til feks Binance. Tror pengeoverføring går raskere om man bruker den integrerte løsningen mot nettbanken enn ordinær bankoverføring
Du har en wallet hos mirai, men både du og mirai har nøkkel, så vil du ha maks sikkerhet må du flytte coinsa ut av mirai over på en egen wallet.
Kan man geare på Mirai?
Rapporteres holdings/profitt inn til skattemyndighetene?
Er det teknisk analyse program der?
Er folk fornøyde?
Geare = Nei
Rapporteres = Nei men løsning er på vei
TA = nei
Happy = hell yeah.
Er fornøyd selv, men det er jo noen mangler som jeg savner. Som litt mer info om avkastning f.eks og så virker spreaden litt voldsom. Virker som de bruker en light-version av Tradingview i nettleser versjonen.
Alle gangene jeg har overført fra bank har det komt med engang. Iallefall innen 10 min.
For min del:
- Flott med bankid/vipps etc pålogging
- Raskt å få inn penger og handle
- Fin bonus om du verver noen.
- Dårlige kurser
- Dyre gebyrer
Hvordan er spread og volum?
Lavest spread i Norge, volumet vokser dag for dag. Men den kan bli bedre, vet de jobber med mer og større MMs
Skjønner. Jeg synes det er veldig bra at vi har norske børser!
Men sånn praktisk. Hva gjør at man velger en norsk børs med mindre utvalg, dyrere kurtasje, dårligere spread, volum osv enn f.eks Binance?
Går ut ifra at man må bruke kryptosekken eller lignende her også ved mange transaksjoner?
De kommer med egen løsning straks, for skatt.
For aktiv trading er det billigere et sted som binance, men det er mye dyrere å kjøpe med norske kroner på binance enn det folk flest tror. Dersom man for eksempel ønsker å kjøpe for 5000kr er totalkostnaden som oftest lavere på miraiex.
Det koster ingenting å overføre til Binance og det ankommer som oftest samme dag. Har du det fryktelig travelt og må bruke visa-kortet så betaler du 2% ja.
Tviler veldig sterkt på at kostnaden er lavere enn Binance altså…
Det koster i form av spread på NOK-EUR konvertering (om du overfører EUR SEPA, som er det billigste), SEPA transfer cost (30kr). Effektiv overføring av 5000kr er et påslag på 1%+ selv om binance ikke tar noen ekstra kostnader for dette.