Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Firi småprat 💰

@Oyvind_Mirai, et litt magesurt spørsmål i kveld:

Dere har justert vervebonusen fra 0,001 BTC til å flyte med fiat, men ser at det samme gjelder ikke uttaksgebyret, det er stadig vekk -0,0005BTC som jeg kan se den var i mai.

Er ikke på tide å justere det når kursen har gått fra 9000 til 26000 i perioden, 116 kroner for å gjøre et uttak føles riiimelig stivt? :slight_smile:

7 Likes

@Oyvind_Mirai Har dere en tidslinje/tidspunkt for når dere kommer til å tilby en eller flere kryptovalutaer? Tenker på blant annet Cardano, Vechain, Chainlink etc.

1 Like

Når jeg ser alle valutaene tenker jeg - finnes det marked for dette? Til bruk som valuta? Folk flest har vel mer enn nok med å holde styr på Bitcoin og til nøds Ethereum for de innvidde.

Vi har ligget på 0,0005 BTC i uttaksgebyr siden vi startet, og det ble satt blant annet basert på hva som er normalt i markedet. Ser at Kraken og Binance ligger på samme gebyr for uttak av bitcoin som oss nå, mens noen børser har flytende gebyr basert på gjennomsnittlig txfees.

Skjønner at det oppleves som noe høyt nå ja. Vi har på vår roadmap å se på dette, og det blir antageligvis å gjør noe med gebyret basert på gjennomsnittlig txfees, som svinger en god del og nå er rimelig høyt.

2 Likes

Det er stund siden vi har lagt til nye nå, vi tar en runde å vurderer nye i løpet av de neste månedene, men har ikke noen dato per nå. Vi tar alltid imot ønsker til hvilke nye kryptovaluta våre kunder ønsker. Det viktige er at det er seriøse prosjekter som det er interesse for det norske markedet.

@Oyvind_Mirai

Heisan!
Har tre ønsker, noen er formidlet tidligere, og noen er nye.

1. Ønsker muligheten for kjøp av Vechain, samt flere valutaer om dette er mulig.
  2. Ønsker en ryddigere oversikt over innskudd og urealisert avkastning, noe som er meget kjekt når man begynner å få større summer på plattformen, og riktig beskatning blir også lettere.
  3. En app hvor man enkelt kan handle, se markedsverdi og urealisert avkastning.

Med disse endringer blir dette en enda bedre plattform, slik at man ikke trenger flere kryptoplattformer for å kjøpe bla. Vechain, og flere valutaer. Vinn-vinn for kunden og dere? :slight_smile:

Dette er iallefall mine nyttårsønsker :tada:

1 Like

Noen med MiaraiEx vervekode som vil sende på PM?

Bruker du denne støtter du TekInvestor :slightly_smiling_face:

4 Likes

Takk :slight_smile:

Synes nettsiden er grei, men tar alt for lang tid å få inn penger. Burde vært mulig og trekke fra visakort/kredittkort. Tok nesten 1 uke å få inn penger med straksbetaling.

Skulle også ønske at priser ble vist i dollar i tillegg til norske kroner, så det er lettere å sammenligne priser.

5 Likes

Synes også nettsiden er grei. Savner litt mer informasjon når noe er bug. Jeg forsøkte å legge inn et kjøp og fikk bare feilmeldingen “Noe er feil, prøv igjen?”.

Det står også i chat-funksjonen at vanlig besvarelsestid er “Noen timer”, det er jo kanskje litt tregt.

Takk for dette, vurderer å overføre penger men en uke er jo litt i lengste laget. Trodde det skulle gå raskt mtp. Vipps verifisering.
Noen som har prøvd å ta ut og vet hvor lang tid det tar?

Jeg overførte i går morges, og det kom inn i dag. Så kanskje de har forbedret tjenesten? Overførte fra DnB til MiraiEx.

2 Likes

Uttak går fort.

Det er litt erratic hvor lang tid det tar å føre penger inn, det er nok den største svakheten jeg kan nevne med tjenesten. Så jeg har endt opp med å gjøre de opportunistiske dipkjøpene mine på coinbase fordi det går umiddelbart, mens de mer terminbestemte på mirai.

2 Likes

Har funnet ut i ettertid at det går raskere med deres løsning.(Neonomics)
Opp til 1 døgn fra sbanken.

Det var overføring med straksbetaling som tok lang tid.
Uttak tok 1 døgn omtrent.

1 Like

Ja, så det at innskudd til Coinbase fungerte på halvtime, så har derfor benyttet denne metoden endel.

Men når man skal realisere formuen, og få det overført til norsk bankkonto, er det like enkelt å bruke Coinbase da, eller bedre å selge på MiraiEx siden pengene er i Norge allerede da?

Får vel muligens bedre salgskurs på Coinbase.

Er ikke kjøp og salgsprisen veldig forskjellig? Virker som jeg må gå omtrent 12% i pluss for å gå i null.

Nettsiden funker greit, men bra det jobbes med en app. Den store nedturen er innskudd til konto på miraiEx… Tar for lang tid!

Hei!
Er helt i startfasen med Miraiex, og la merke til at kontonummeret for manuell overføring er blitt forandret den siste uka uten noen NB på manuell betalings-infosiden. Synes det var litt pussig - men det er sef ikke noe rødt flagg sånn sett. @Oyvind_Mirai kan du bekrefte at kontoen er forandret? Vil gjerne få det bekreftet før jeg overfører mere.

Den nye kontoen er 9802.44.78793 og den gamle var 9802.38.42785

1 Like

IMO det er for lite volum og aktivitet samtidig som det er for stor spread. Prisene samsvarer ikke med internasjonale i det hele tatt

Er noob på dette, men tror kanskje det er bedre å kjøpe på coinbase og deretter selge på miraiex for å realisere

Savner også cardano ada

Positivt at app kommer snart så det blir bra