Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Firi småprat 💰

Noen med MiaraiEx vervekode som vil sende på PM?

Bruker du denne støtter du TekInvestor :slightly_smiling_face:

4 Likes

Takk :slight_smile:

Synes nettsiden er grei, men tar alt for lang tid å få inn penger. Burde vært mulig og trekke fra visakort/kredittkort. Tok nesten 1 uke å få inn penger med straksbetaling.

Skulle også ønske at priser ble vist i dollar i tillegg til norske kroner, så det er lettere å sammenligne priser.

5 Likes

Synes også nettsiden er grei. Savner litt mer informasjon når noe er bug. Jeg forsøkte å legge inn et kjøp og fikk bare feilmeldingen “Noe er feil, prøv igjen?”.

Det står også i chat-funksjonen at vanlig besvarelsestid er “Noen timer”, det er jo kanskje litt tregt.

Takk for dette, vurderer å overføre penger men en uke er jo litt i lengste laget. Trodde det skulle gå raskt mtp. Vipps verifisering.
Noen som har prøvd å ta ut og vet hvor lang tid det tar?

Jeg overførte i går morges, og det kom inn i dag. Så kanskje de har forbedret tjenesten? Overførte fra DnB til MiraiEx.

2 Likes

Uttak går fort.

Det er litt erratic hvor lang tid det tar å føre penger inn, det er nok den største svakheten jeg kan nevne med tjenesten. Så jeg har endt opp med å gjøre de opportunistiske dipkjøpene mine på coinbase fordi det går umiddelbart, mens de mer terminbestemte på mirai.

2 Likes

Har funnet ut i ettertid at det går raskere med deres løsning.(Neonomics)
Opp til 1 døgn fra sbanken.

Det var overføring med straksbetaling som tok lang tid.
Uttak tok 1 døgn omtrent.

1 Like

Ja, så det at innskudd til Coinbase fungerte på halvtime, så har derfor benyttet denne metoden endel.

Men når man skal realisere formuen, og få det overført til norsk bankkonto, er det like enkelt å bruke Coinbase da, eller bedre å selge på MiraiEx siden pengene er i Norge allerede da?

Får vel muligens bedre salgskurs på Coinbase.

Er ikke kjøp og salgsprisen veldig forskjellig? Virker som jeg må gå omtrent 12% i pluss for å gå i null.

Nettsiden funker greit, men bra det jobbes med en app. Den store nedturen er innskudd til konto på miraiEx… Tar for lang tid!

Hei!
Er helt i startfasen med Miraiex, og la merke til at kontonummeret for manuell overføring er blitt forandret den siste uka uten noen NB på manuell betalings-infosiden. Synes det var litt pussig - men det er sef ikke noe rødt flagg sånn sett. @Oyvind_Mirai kan du bekrefte at kontoen er forandret? Vil gjerne få det bekreftet før jeg overfører mere.

Den nye kontoen er 9802.44.78793 og den gamle var 9802.38.42785

1 Like

IMO det er for lite volum og aktivitet samtidig som det er for stor spread. Prisene samsvarer ikke med internasjonale i det hele tatt

Er noob på dette, men tror kanskje det er bedre å kjøpe på coinbase og deretter selge på miraiex for å realisere

Savner også cardano ada

Positivt at app kommer snart så det blir bra

Heldigvis øker volumet eksplosivt. Så spreaden. Blir et mindre og mindre problem

Ser ut til at de har fått app nå, iOS appen funker veldig bra: https://apps.apple.com/no/app/miraiex/id1542108249

Her er android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mirai.miraiex

Hvis ikke du har blitt bruker der enda, bruk gjerne vervelenken vår :point_down: :smile:

3 Likes

Hei MiraiEx

Syns dette er dårlig start. Jeg vet dere er underlagt hvitvaskings loven og kyc, men føler at kyc på deres siden er nok opplysning. Hvorfor er det nødvendig å sende en epost etter dette for å spørre om mer informasjon? Hvis kyc på siden under registreringen ikke er nok, hvorfor ikke utvide den?

Kjedelig og nå må kona vente lengre på å få pengene på mirai for å kjøpe bitcoin.

Hvis noen lurer, jeg overførte penger fra Sbanken til MiraiEx her om dagen og det tok én dag før de var inne på kontoen.

1 Like

Samme her med Nordea, men jeg har også opplevd 3-4 dager. pratet med Miraiex og det er integrasjonen til bankene som av og til kan ta lang tid ( det skyldes bankene ) og ikk Mirai eller 3djeparten.

1 Like

Overført fra Handelsbanken to dager, under 24t på hver av de :slight_smile:

1 Like