Hei!
Jeg har begynt å bruke MiraiEx i fjoråret og er ganske fornøyd!
Litt høye gebyrer og sånt, men ellers tips top.
Så jeg kan fint anbefale dem til andre!
Hei!
Jeg har begynt å bruke MiraiEx i fjoråret og er ganske fornøyd!
Litt høye gebyrer og sånt, men ellers tips top.
Så jeg kan fint anbefale dem til andre!
Jeg overførte via kontonummer første gangen. Tok to dager. Andre gangen så jeg at kontonr var forandret, og fikk forsåvidt ingen forklaring på det. (Spurte bare her inne da, men så at de har vært aktive her nylig)
Endte med å overføre via Neonomics eller hva de nå kalte det - det tok en uke omtrent.
Man har rimelig FOMO om man ikke får til å vente noen dager
Hei!
Må bare starte hele posten med at vi har vært dårlig på å svare på spørsmål og tilbakemelding her siden starten av året. Januar ble brått veldig hektisk og krevde en ordentlig oppskalering av organisasjonen.
Kort fortalt så har det vært et enormt trykk, samt at bankene hadde et gigantisk etterslep av oppdatering av transaksjoner + tullebegrensninger i transaksjonshistorikk (vi hadde flere tusen transaksjoner i backlogg hver dag de første 2 ukene).
Vi har bygd om våre interne-tjenester for å unngå nettopp dette. Men nå jobbes det også med nye leverandører som forhåpentligvis vil gjøre det mye kjappere og mer sømløst som vi håper ikke blir altfor lenge til!
Når det kommer til pris så styres dette av markedet vårt, vi jobber kontinuerlig med å få ned kostnadene. Prisen hos oss og f.eks internasjonale vil aldri kunne være 1:1, og grunnen for dette er ganske simpelt. Bankene tar en del i valutakurtasje (virker som at dette er en godt gjemt skatt), og så vil jo folk også selge med litt profitt. Vi er i prosess med flere professjonelle aktører som kan være interessante for market making-delen. Dette er for å kunne tilby enda lavere priser og større dybde i ordrebøkene.
Fun fact: Vi rundet > 300M NOK i handelsvolum denne måneden. Er en god del likviditet som bare venter på en god entry…
Som alltid så verdsetter vi all feedback, og vi er smertelig klar over at innskudd er latterlig. Det er vanskelig å gå opp mot internasjonale løsninger (som i teorien er tregere enn innenlands), men siden hele måten ting er satt opp i bankinfrastrukturen så ender vi med å være tregere enn SEPA…
Stort sett godt fornøyd med MiraiEx.
Vet ikke om andre har samme erfaring, men det virker som at MiraiEx sine ‘market makers’ forsinker prisutviklingen noe sammenlignet med (mye) større børser. Dette gir jo mening pga den lavere omsetningen. Som en konsekvens av dette kan det virke som at ved raske fall i f.eks BTC vil man kunne få en bedre salgspris enn andre steder, hvis man vil ut. På samme måte vil det kunne være lurt å vente litt med å ta gevinst etter man mener kursen har ‘toppet ut’ pga den samme mekanismen.
Er jeg helt på viddene her?
Volumet til ME er jo mindre enn andre børser, som betyr at ting går tregere. Går senere opp, Går senere ned. Tror ikke du er helt på viddene.
Registrerte meg her om dagen og må med hånda på hjertet si at dette er den ryddigste plattformen jeg har besøkt. Dessverre var det ikke mulig å handle dogecoins så jeg måtte over på binance som henger årevis etter mtp brukervennlighet
Hei.
Jeg er MM på MiraiEx og du har rett i at man ofte kan få bedre salgspris enn andre steder - men dette er ikke alltid på grunn av market makers. Det er to ting som fører til en høyere bid-side:
Vanlige kjøpere plasserer ordre i bøkene og lar de stå. På grunn av fees og andre kostnader relatert til å ta en ordre vil det ikke alltid være lurt for en market maker å “ta” en ordre som er høyt i boka. Rotasjoner inn i USD/EUR på andre børser i store mengder er den største flaskehalsen, og å ta en slik ordre vil derfor ikke være verdt det før den når fee% + extcost% + margin%.
Relatert til over - som nevnt er rotasjoner inn i USD/EUR en flaskehals, og derfor vil market makere når de går tomme for USD/EUR rett og slett betale en liten overkurs (i norske kroner) for å balansere tilbake uten å gå via bank (NOK->BANK->USD/EUR->Annen børs tar tid). Dette er spesielt merkbart på søndager/mandag morgen etter helger med høyt kjøpsvolum da stengte banker gjør det umulig å rotere rundt.
Takk for grundig svar
Heisann, da har jeg også gått i gang med bruken her. Tok under 1 døgn her og med innskudd via sparebanken sør, så veldig fornøyd med det. Et spørsmål. Dogecoin er jo skikkelig i vinden for tiden. Er det noen planer å få disse inn etterhvert, eventuelt noen andre kryptovalutaer?
følger denne.
Hei!
Vi har i de siste ukene prioritert å ordne opp i bugs og forbedre eksisterende deler av plattformen. Men vi ser på å utvide hvor mange kryptovalutaer vi tibyr i tiden som kommer. Om du har noen i tankene så lytter vi gjerne (vi har en liste med coins som våre bruker ønsker seg).
Hei! Spørsmål: Si jeg overfører 1 bitcoin til MiraiEX og overfører derifra til norsk konto.
Ordner jeg alt med skatt selv? Eller blir det innrapportert som med aksjer?
Feedback til Mirai; Jeg savner informasjon om hvor mange prosent jeg er opp på investeringen min. Det er helt fundamentalt for aksjer. Ser ingen grunn til å ikke ha det for coins.
Det andre er: Hvorfor har jeg saldo på coins som DAI og XRP når jeg aldri har handlet de? Det er forvirrende. Det er som om jeg skulle opprette en konto i Nordnet ogs å ligger det noen få aksjer i alle aksjene de tilbyr. Alt i alt synes jeg oversikten er lite oversiktelig.
Har dere planer om å legge til flere Krypto fra top 10 snart?
Håper dere kan fikse Iota ,Cardano og fler
Vi vil komme med vår egen løsning for våre kunder som fikser dette før skattemeldingen skal inn. Det ryktes om noen endringer i rapporteringen, men tipper man får høre mer om dette rundt Mars/April. Ellers så kan man også bruke løsninger som Kryptosekken som støtter MiraiEx, dette har de gjort i over 1 år nå og henter data fra oss hver natt for de brukerne som har satt opp integrasjonen.
Det vil ikke bli innrapportert automatisk før til neste år, men i år vil det komme informasjon som man kan kopiere inn i skattemeldingen.
Dette er noe vi har jobbet med en liten stund, og vi håper å få lansert en mye bedre oversikt for porteføljen om ikke altfor lenge.
Når det kommer til DAI og XRP så kommer det av at du har fullført de oppdragene vi har (du finner de under Bonus på toppmenyen).
Og takk for feedback! Er utrolig viktig for oss å kunne bygge ting som faktisk blir brukt (fremfor å anta at det er viktig å bygge)!
Men det aller korteste svaret du kan få av meg sånn idag: Ja!
Det ligger litt i kortene at vi kommer til å lansere flere coins, om de er i topp 10 eller ikke kommer helt an på kategorien man ser på. Topp 10 market cap, topp 10 defi etc
Brukervennlig nettside, men litt idiotsk er det vel mtp. at minimumsgrensen av btc som en vil sende til en annen addresse er 0.02? Dere søker sikkert etter langsiktige sparere tipper jeg…?
Er jo en grunn til at de fleste bruker Coinbase/blockchain/exodus. På disse platformer kan en sende minimalistiske beløp.
For å være helt ærlig med deg, så kommer begrensningene fra da bitcoin var på et mye lavere nivå.
Men igjen så er de fleste av våre kunder folk som holder over lengre tid og ikke sender ut før det har nådd et nivå.
Jeg har forøvrig videresendt kommentaren videre til gruppen som jobber med dette hos oss! Vet de driver og koker sammen noe greier her.