Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Firi smĂ„prat 💰

Hei Mirai! Dere virker fremoverlente og flinke. Her er det ultimate feature-Ăžnsket mitt: 1) Å fĂ„ renter pĂ„ bitcoinsene vi eier og 2) Kunne lĂ„ne i kroner med sikkerhet i bitcoin beholdningen vĂ„r. Jeg lĂŠrte i denne videon at BlockFi tilbyr det i USA. Er det i det hele tatt plausibelt med reglene vi har i Norge?

2 Likes

Hei,
jeg Ăžnsker Ă„ kunne velge valuta jeg ser verdien i. I det minste dollar og euro i tillegg til kroner.

1 Like

Hei @Moose!

1. Vi jobber med dette as we speak. Full transparens: Vi vil ikke kunne gi samme type rente som BlockFi ved oppstart (vi har bedriftskontoer hos de og andre selskaper). Men vi har en plan pÄ hvordan vi kan fÄ Þkt dette utover Äret slik at det kommer vÄre kunder til gode.

2. Jeg mÄ fÞlge dette opp med advokatene vÄre. Hadde vÊrt fint Ä lÄne penger fra markedet uten Ä mÄtte selge bitcoinene sine fÞrst! PÄ et teknisk nivÄ; ikke vanskelig.

3 Likes

Hei!

Du kan velge dette i appen akkurat nĂ„ (Trykk pĂ„ “Totalverdi” knappen), vi kommer til Ă„ gjĂžre det samme for web. Og vi holder pĂ„ Ă„ fĂ„ inn stabile priskurser for dollar og euro slik at det gir mening :slight_smile:

1 Like

Det hadde vĂŠrt supert med en automatisk kjĂžp funksjon . f.eks
den 12. hver mnd kjĂžp for 1000kr i btc og 250kr i eth

@Firi_Thuc :innocent:

2 Likes

Dagens betalingslĂžsninger (som vi har) har ikke stĂžtte for det enda, men vi ser pĂ„ andre metoder og lĂžsninger pĂ„ dette! Takk for innspill🙌

2 Likes

Mulig det har vÊrt spurt om fÞr, men gjÞres det justeringer pÄ fees avhengig av verdien pÄ krypto? Eksempelvis blir nÄ 0.01 ETH for Ä sende til harware wallet en del om man sparer f.eks 1000kr mnd
 da forsvinner 20% i fees, om man overfÞrer regelmessig etter kjÞp.

1 Like

Jeg tror ikke du skjÞnte hva jeg mente. Jeg Þnsker Ä se prisen pÄ de ulike cryptoene i en annen valuta. Jeg vil de hva prisen pÄ bitcoin er i dollar. Slik jeg ser det er ikke det mulig i app eller pÄ web.

BÄde pÄ oversikt og marked tab ser jeg bare prisen i NOK.

Jeg Þnsker Ä se at prisen pÄ BTC er 54 000$, ikke 460 000 NOK

Det bĂžr vĂŠre mulig Ă„ velge feks dollar eller euro. Enten som valg under profilen for alle cryptoene eller som eget valg for hver crypto.

1 Like

Ah, det er faktisk noe vi jobber med Ä fÄ til. MÄ finne gode nok price-feeds for dette :slight_smile:

4 Likes

I gÄr fikk jeg plutselig inn en betaling helt absurd fort. Har dere gjort noen forandring eller var jeg bare heldig?

Jeg fikk ogsÄ overfÞrt inn pÄ minutter i dag. :ok_hand:

Jeg fikk ikke det i dag, venter fortsatt :sob:

Vi fikser og skrur om pÄ systemet hele tiden, og det du opplevde nÄ er en liten del av et helt nytt system som vil hjelpe oss gjÞre innskudd raskere.

Systemet er enda ny, men den blir smartere for hver dag som gÄr!

4 Likes

Veksle om til XRP og send
mikroskopisk gebyr blir det og iforhold til Ă„ sende BTC.

Snakker om MiraiEx. En kan heller ikke veksle om krypto pÄ denne platformen heller.

Bruker xlm/eos til dette som du nevner. Xlm har raskere transaksjonstid enn xrp i tillegg

SelvfÞlgelig kan man veksle pÄ MiraiEx

Man selger f.eks BTC til NOK. SĂ„ kjĂžper man XRP for NOK.
SÄ sender man XRP dit man vil, og gjÞr hva man vil med dem pÄ den nye bÞrsen eller annet.

MiraiEx stĂžtter ikke XLM eller EOS.

Da gÄr man plutsellig gjennom 2+ prosesser med transaksjonsgebyr/fees som egnes bare for store summer. Jeg snakker om minimalistiske belÞp.

Jeg bruker coinbase for eos og xlm. De har 0% konverteringsrate mellom krytpo.

De to prosesser, ble vel kr 16,-, og sÄ mye krypto fluktuerer i kurs blir det helt hypotetisk, og heller ikke noe stort gebyr.
Hadde jeg gjort det samme med BTC pÄ MiraiEx hadde gebyret blitt kr 238,- for akkurat samme transaksjon - jeg la inn en test ordre.

Men klart hvis man klarer det med 1 prosess som itillegg er 0% gebyr er det bedre.

Coinbase er dyrest i gebyrer, sÄ det ville jeg undersÞkt nÊrmere.
De har 0% pÄ konvertering ja, men pÄslag pÄ vekslings-kursen blir svÊrt dyrt.
De som tilbyr ren “veksling” skor seg veldig bra.

1 Like

Har prĂžvd de med overfĂžring og uttak til Norsk bankkonto. Tok ut pĂ„ lĂžrdag og pengene var pĂ„ Nordea konto kl. 06.00 pĂ„ mandag. Veldig fornĂžyd. Kommer til Ă„ bruke de til bĂ„de innskudd og uttak👍

3 Likes

Jeg har brukt MiraiEx siden i sommer og er godt fornÞyd. Savner en mulighet til Ä se %-vis avkastning for hele beholdningen siste mÄned, 3 mÄneder, Är osv.
NĂ„ skal jeg hente ut litt norske kroner, vet dere om det er mulig Ă„ overfĂžre direkte til aksjesparekonto eller IKZ hos nordnet? Jeg skulle gjerne handlet litt Norske Skog og Nano-aksjer for pengene i morgen :upside_down_face: