Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Firi småprat 💰

@Oyvind_Mirai

Du får bitcoin til en verdi av 0.001 BTC som vervebonus for hver person du verver til MiraiEx, forutsatt at de verifiserer sin konto.
Er vel feil i teksten her? du får vel BTC verdt ca 100 eller 200kr?

Stemmer, “bitcoin til en verdi av 100 NOK” skal det stå der, vi endret det nå, sneket seg inn en feil i en oppdatering i går, flott du informerte om dette! Det er 100 kroner i verdi i bitcoin i vervebonus, mens det er totalt opp til 200 kroner i flere typer bonuser (en i hver type kryptovaluta vi har listet) for nye kunder som blir vervet.

1 Like

@Oyvind_Mirai har dere vurdert en løsning med at brukere får gjøre en market buy ordre i sanntid, så gjøre en innbetaling, hvor bitcoin til kursen når ordren blir gjort blir godskrevet konto? Slik at man slipper å vente på at penger skal komme inn?

Blir til at jeg heller handler på coinbase når jeg kan kjøpe umiddelbart der.

1 Like

Vi har vurdert noe sånt ja. Utfordringen med å utføre en handel med en gang før pengene er inne, er at vi må sitte på risikoen om pengene faktisk ikke blir mottatt/kan krediteres av forskjellige årsaker.

Antagelig blir automatisk kjøp med en gang pengene faktisk er inne noe vi kommer til å gjøre tidligere, det kunne blitt kombinert med både limit og markeds-ordre når pengene er inne ut i fra hva kunden ønsker.

6 Likes

Ser dere henter frisk kapital. Er det fortsatt mulig å være med å investere?

1 Like

Er det mulig å ta ut BTC fra siden deres? Altså at den ikke konverteres til NOK, men ut til Wallet/Ledger?

1 Like

Ja, det er mulig å ta ut kryptovaluta.

1 Like
1 Like

Har hatt store problemer med og overføre fra bank, det Neonomics plugin virker til og henge seg og når det endelig viser kontoer og jeg skriver inn en sum, så henger det seg opp eller den stopper på loading. Fikk også satt inn noe penger til slutt men de viser ikke på kontoen etter en dag nå, skal det ta så lang tid? Går jo raskere med bank transfere til bitstamp

det ordnet seg til slutt. men fremdeles lagg in Neonomics oppkobling mot bank ,men de jobbet med dette fikk jeg beskjed om.

Hva er status på appen? Midt 2021 eller tidligere/seinere? Beklager hvis det har blitt besvart før, men fant ikke noe

@Oyvind_Mirai kommer dere til å lage en rapport slik at vi som har over snittet mange affiliatea lett kan putte dette på skattemeldingen?

2 Likes

Hei, ser det er mye her jeg ikke har fått svart på, travelt om dagen :slight_smile:

Som det står i artikkelen @pdx delte hentet vi inn 5M NOK for et par uker siden. Vi henter ikke mer nå i denne runden men veldig hyggelig å høre interessen @gartneren! Du kan godt sende en e-post til [email protected] så kan vi registrere interessen, det gjelder alle som ønsker å bli oppdatert om muligheter for å investere i selskapet i fremtiden.

@watts: Når det gjelder betalingsløsningen vår så varierer det litt fra bank til bank, det er rimelig mange banker å forholde seg til, men vi arbeider stadig med å få dette bedre og raskere.

@rogueplayer: Status på appen er at den ikke er langt så unna, veldig mye tidligere enn midt 2021, kanskje allerede i år :smiley: Hele teamet vårt er skikkelig motiverte nå og ting går raskt fremover!

@Evilfreud: Vi jobber og med en skatteløsning hos oss, og tilknyttet denne skal vi få til en grei rapport som kan brukes av affiliater. Vi kommer da til å støtte automatisk rapportering til Skatteetaten for kunder som kun har handlet hos oss og ønsker dette.

Om vi får tid vil vi nok utvide det til kunder som og har handlet andre steder ved f.eks CSV-import hos oss slik at vi får alle inngangsverdier. For kunder som handler flere steder og har mer kompliserte skatteforhold har vi CSV-eksport og integrasjoner med f.eks Kryptosekken som mange bruker.

3 Likes

@Oyvind_Mirai, et litt magesurt spørsmål i kveld:

Dere har justert vervebonusen fra 0,001 BTC til å flyte med fiat, men ser at det samme gjelder ikke uttaksgebyret, det er stadig vekk -0,0005BTC som jeg kan se den var i mai.

Er ikke på tide å justere det når kursen har gått fra 9000 til 26000 i perioden, 116 kroner for å gjøre et uttak føles riiimelig stivt? :slight_smile:

7 Likes

@Oyvind_Mirai Har dere en tidslinje/tidspunkt for når dere kommer til å tilby en eller flere kryptovalutaer? Tenker på blant annet Cardano, Vechain, Chainlink etc.

1 Like

Når jeg ser alle valutaene tenker jeg - finnes det marked for dette? Til bruk som valuta? Folk flest har vel mer enn nok med å holde styr på Bitcoin og til nøds Ethereum for de innvidde.

Vi har ligget på 0,0005 BTC i uttaksgebyr siden vi startet, og det ble satt blant annet basert på hva som er normalt i markedet. Ser at Kraken og Binance ligger på samme gebyr for uttak av bitcoin som oss nå, mens noen børser har flytende gebyr basert på gjennomsnittlig txfees.

Skjønner at det oppleves som noe høyt nå ja. Vi har på vår roadmap å se på dette, og det blir antageligvis å gjør noe med gebyret basert på gjennomsnittlig txfees, som svinger en god del og nå er rimelig høyt.

2 Likes

Det er stund siden vi har lagt til nye nå, vi tar en runde å vurderer nye i løpet av de neste månedene, men har ikke noen dato per nå. Vi tar alltid imot ønsker til hvilke nye kryptovaluta våre kunder ønsker. Det viktige er at det er seriøse prosjekter som det er interesse for det norske markedet.

@Oyvind_Mirai

Heisan!
Har tre ønsker, noen er formidlet tidligere, og noen er nye.

  1. Ønsker muligheten for kjøp av Vechain, samt flere valutaer om dette er mulig.
  2. Ønsker en ryddigere oversikt over innskudd og urealisert avkastning, noe som er meget kjekt når man begynner å få større summer på plattformen, og riktig beskatning blir også lettere.
  3. En app hvor man enkelt kan handle, se markedsverdi og urealisert avkastning.

Med disse endringer blir dette en enda bedre plattform, slik at man ikke trenger flere kryptoplattformer for å kjøpe bla. Vechain, og flere valutaer. Vinn-vinn for kunden og dere? :slight_smile:

Dette er iallefall mine nyttårsønsker :tada:

1 Like