Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Firi smĂ„prat 💰

Vurderer dette for fÞrste gang etter mtgox - som ikke gikk sÄ bombe. ForstÄr jeg det riktig at det er ignen skattemessig fordel Ä handle i kryptovaluta via bedrift vs privatperson?

har miraiex stopploss og buy stop i ordersystem?

Jeg kan ikke skjÞnne hvordan folk her kommer frem til at dette kan pÄ noen mÄte holde med binance eller andre. Jeg har nÄ prÞvd miraiex og kostnaden gjÞr trading umulig. Ser man bort fra barebone trading system uten noe annet en marked order, sÄ tar dem sinnsyke priser. En roundtrip i XRP kan koste over 10% med spread og gebyrer, rofl. never again.

Jeg har vel brukt det mest som onramp for Ä kjÞpe til hodling, sÄ har ikke finregnet

For aktiv trading er det helt klart ikke god nok dybde pÄ miraiex enda, det har vel ingen her pÄstÄtt. Men som onramp vil det for de aller fleste vÊre billigere og raskere (iallefall med open banking deposit) Ä kjÞpe pÄ miraiex fremfor binance med norske kroner. Det eneste som er raskere er Ä bruke visa/mc men kurtasjen er da deretter.

Til og med i kveld gikk innbetaling pÄ typ 30 minutter, det er ikke bad i det hele tatt

hvordan betaler du? gÄr aldri raskere enn 24t for meg, jeg overfÞrer direkte med bankid

Neonomics og sbanken, helt sikkert masse variasjoner.

(Har vĂŠrt mye tregere med sbanken fĂžr for meg og)

Nordea som er treige da

Neonomics og nordea

Hei igjen!

Ser at vi har fÄtt hjelp med Ä fÄ besvart en del spÞrsmÄl, beklager at jeg har vÊrt fravÊrende. Har vÊrt mye arbeid siden januar.

Jeg avslÞrte i februar at vi jobbet med et system som skulle gjÞre innskudd litt bedre for en gruppe av vÄre brukere (basert pÄ bank). Dessverre sÄ er det fortsatt noen banker som ikke er helt der vi skulle Þnske de var, men det sies at dette er noe de jobber med.

I de siste ukene har bÄde Sparebank1 (byttet internsystem slik at integrasjonen mellom Neonomics og Sparebank1 ble Þdelagt), samt Eika hatt litt problemer. NÄ ser det forelÞpig fint ut hos oss.

Systemet blir smartere for hver transaksjon som gÄr (selv om jeg ikke vil kalle det for AI), sÄ det vil bli enda bedre jo flere som setter inn penger via Open banking-lÞsningen vi har pÄ plattformen.

Til slutt sÄ kan jeg avslÞre at vi kommer til Ä tilby vÄr egen lÞsning for Ä beregne skatt for alle vÄre kunder (forelÞpig kun hos oss) slik at du kan levere inn skattemeldingen uten Ä mÄtte bruke 3-parter for Ä gjÞre dette. Og hvis dere Þnsker Ä fÄ noe svar direkte fra meg sÄ er det bare Ä tagge meg, sÄ reagerer jeg litt kjappere :joy:

6 Likes

Vil det komme DCA-lĂžsninger? At man kan sett opp fast trekk og kjĂžp? @Firi_Thuc

2 Likes

Ønsker ogsÄ en enkel dca-funksjon!
Har dere planer om Ă„ inkludere flere fra topp 20, f.eks. ADA, LINK, THETA? @Firi_Thuc

1 Like

De har annonsert at det “snart” kommer masse nye coins.

Jeg overfÞrte direkte fra Nordnet til MiraiEx i stad, men skrev ikke inn den koden i meldingen som jeg burde gjort. StÄr at dette er ok, men kan ta lenger tid. Noen som vet hvor lang tid?

Noen som ikke kommer inn seg inn?

@Firi_Thuc

1 Like

Siden er treng nÄ, jobbes med Ä lÞse problemt.

Den er grei! Venter pÄ en overfÞring som ikke er kommet ennÄ. Sendte den klokken 15 pÄ fredag. Hadde tenkt Ä handle XRP fÞr den stakk igjen :sob:

Tror du sliter da! XRP booooooooomer! :stuck_out_tongue:

Har allerede, men Ăžnsket mer :money_mouth_face:

2 Likes