Trolig for stor spread til at den gjennomfÞres i enkel ordre. Velg avansert handel og selg der, sÄ tipper jeg du fÄr den gjennom.
Kom etter 2-3 dager.
Skal prĂžve
Gikk igjennom nÄ
Likte siden, men opplevde problemer med Ă„ overfĂžre penger fra sparebank 1.
Fikk deretter ikke til Ä logge inn med vips (internal server error). Siden jeg ikke fikk til Ä logge inn pÄ annen mÄte , gikk jeg og pengene mine til en annen side. De 40 kronene i bitcoin fÄr ligge og kaste av seg i noen tiÄr fÞr jeg en vakker dag kontakter brukerstÞtte
Takker og bunker for 50 lapp I ny Ă„ ne. UseriĂžst for mine trades
Hei
Helt ny med krypto, men vurderer Ă„ kjĂžpe mine fĂžrste coins, og MiraiEx ser ut til Ă„ vĂŠre en grei plass Ă„ begynne.
Ser ikke at wallet er nevnt noe sted pÄ sidene til Mirai, men regner med at det Ä lage en wallet er en del av prosessen med Ä bli kunde der? (eller gÄr det Ä handle coins uten wallet?)
PÄ forhÄnd takk for svar.
Jeg har god erfaring med MiraiEx, og ja du fÄr en slags wallet i deres system som du ogsÄ kan bruke til Ä sende btc til feks Binance. Tror pengeoverfÞring gÄr raskere om man bruker den integrerte lÞsningen mot nettbanken enn ordinÊr bankoverfÞring
Du har en wallet hos mirai, men bÄde du og mirai har nÞkkel, sÄ vil du ha maks sikkerhet mÄ du flytte coinsa ut av mirai over pÄ en egen wallet.
Kan man geare pÄ Mirai?
Rapporteres holdings/profitt inn til skattemyndighetene?
Er det teknisk analyse program der?
Er folk fornĂžyde?
Geare = Nei
Rapporteres = Nei men lÞsning er pÄ vei
TA = nei
Happy = hell yeah.
Er fornÞyd selv, men det er jo noen mangler som jeg savner. Som litt mer info om avkastning f.eks og sÄ virker spreaden litt voldsom. Virker som de bruker en light-version av Tradingview i nettleser versjonen.
Alle gangene jeg har overfĂžrt fra bank har det komt med engang. Iallefall innen 10 min.
For min del:
- Flott med bankid/vipps etc pÄlogging
- Raskt Ä fÄ inn penger og handle
- Fin bonus om du verver noen.
- DĂ„rlige kurser
- Dyre gebyrer
Hvordan er spread og volum?
Lavest spread i Norge, volumet vokser dag for dag. Men den kan bli bedre, vet de jobber med mer og stĂžrre MMs
SkjĂžnner. Jeg synes det er veldig bra at vi har norske bĂžrser!
Men sÄnn praktisk. Hva gjÞr at man velger en norsk bÞrs med mindre utvalg, dyrere kurtasje, dÄrligere spread, volum osv enn f.eks Binance?
GÄr ut ifra at man mÄ bruke kryptosekken eller lignende her ogsÄ ved mange transaksjoner?
De kommer med egen lĂžsning straks, for skatt.
For aktiv trading er det billigere et sted som binance, men det er mye dyrere Ä kjÞpe med norske kroner pÄ binance enn det folk flest tror. Dersom man for eksempel Þnsker Ä kjÞpe for 5000kr er totalkostnaden som oftest lavere pÄ miraiex.
Det koster ingenting Ä overfÞre til Binance og det ankommer som oftest samme dag. Har du det fryktelig travelt og mÄ bruke visa-kortet sÄ betaler du 2% ja.
Tviler veldig sterkt pĂ„ at kostnaden er lavere enn Binance altsĂ„âŠ
Det koster i form av spread pÄ NOK-EUR konvertering (om du overfÞrer EUR SEPA, som er det billigste), SEPA transfer cost (30kr). Effektiv overfÞring av 5000kr er et pÄslag pÄ 1%+ selv om binance ikke tar noen ekstra kostnader for dette.