Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Firi smĂ„prat 💰

Teoretisk ja, men hender dnb har problemer med integrasjonen.

FÄr ikke satt inn penger pÄ Firi via Sparebank1, hverken med app eller browser. Supert opplegg.

Funker fint med dnb :slight_smile:

1 Like

Sendt inn feilmelding sÄ fÄr vi se om det lÞser seg, manuell overfÞring gÄr jo fint, men tar lengre tid.

De integrasjonen sliter svÊrt ofte. Det ligger 99% av gangene pÄ banksiden. Noen banker er storsyndere mens andre fungerer smertefritt.

Jeg har opplever ofte problemer hos Nordea mens skandiabanken virker Ă„ fungere svĂŠrt ofte.
DNB har ogsÄ svÊrt ofte problemer er inntrykket mitt.

Jeg har utfÞrt straksoverfÞringer mange ganger tidligere, men kan jo vÊre det har skjedd noe nÄ nylig. Langsiktig opplegg uansett sÄ ikke noe stress Ä vente noen dager.

BetalingslÞsningen bruker de nye PSD2 open banking apiene som fremdeles er en smule umodne fra bankene sin side, sÄ det er litt opp og ned med hvor raskt det funker.

2 Likes

Helt korrekt!. Om noen fÞler de har sykt god kompetanse pÄ PSD2 sÄ vet jeg om noen som vil ansette.

Hvor lang tid bÞr uttak av Eth ta fra Firi? Har stÄtt pending i en time nÄ.

Hvorfor skal det ta timesvis Ă„ sende XRP ? Skjerpings !

Tar normalt 10-15minutter nÄr jeg sender.

Ordna seg, ty

Tok ca 3 timer.

Jeg er nok den som roterer mest til/fra Firi og kan kanskje belyse dette litt.
Det er tre ting som kan pÄvirke withdrawals hos Firi:

1. On-chain congestion - altsÄ at Firi har sendt ut en txn til en gas pris, og sÄ hopper prisen. De har fortsatt ikke implementert EIP1559 for ETH, sÄ dette kan fort skje. PÄ XRP eller andre chains med lite bruk vs scalability sÄ skjer ikke dette. Siden XRP i praksis funker som en sentralisert database sÄ er dette noe av det raskeste for overfÞring mellom bÞrser. Man ser at dette har skjedd dersom man fÄr en txid i uttakshistorikken og ser at den er pending pÄ etherscan f.eks. Her vil det sjelden hjelpe Ä ta kontakt pÄ chat - man mÄ nesten bare belage seg pÄ Ä vente.

2. At noden til Firi er nede, eller at de har andre problemer i backend. Dette er litt vanskeligere Ä finne ut av, men man kan ane at dette har skjedd dersom man aldri fÄr en txid. I praksis umulig Ä skille fra 3.

3. At uttaket har blitt tatt ut til manuell gjennomgang for AML. Dette kan skje hvis man tar ut til adresser man aldri har tatt ut til fÞr, eller som pÄ andre mÄter er vanskelig for systemene Ä spore.

Min erfaring med Firi er at crypto-withdrawals prosesseres ut av konto pÄ under 1min for alle coins. Dette betyr ikke at det kommer inn der det skal pÄ 1min, men sÄ lenge det er en txid og jeg kan se den pÄ en explorer sÄ er det som oftest lite Firi kan gjÞre for Ä speede det opp. Dersom det ikke er prosessert noe hos Firi (ligger til behandling) pÄ 10min kan det vÊre en idé Ä ta kontakt med chat for Ä hÞre. Om transaksjonen mÄ screenes av en ansatt pÄ AML sÄ vil ikke dette gjÞre at det gÄr noe raskere, men dersom det er problemer i backend sÄ vil de finne ut av det kjappere.

3 Likes

Flere som har problemer med Ă„ logge in? Ser ut som appen har blitt oppdatert, kommer meg ikke in

Kom inn men hadde hvit skjerm i en stund fĂžr den lastet.

1 Like

Har Firi planer om Ă„ stĂžtte flere stablecoins snart? USDT/USDC og BUSD hadde gjort tjenesten mye mer aktuell for mitt bruk.

Edit: Ser at Kaupang stÞtter USDT, sÄ da kan jeg bare flytte dit i stedet for Ä vente mer pÄ Firi.

3 Likes

Noen planer om innfĂžring av stop loss funksjon?

Spurte om det samme og svaret var nei, fordi man kan bli stoppet ut pÄ stop loss raid!!??! SÄ om man ikke kan fÞlge med nÄr det skjer noe sÄ mÄ man sitte pÄ ned de prosentene det gÄr ned. Men det er klart at de stÞrste kryptobÞrsene har vel ikke stop loss :sweat_smile:

Edit: Stop loss er en funksjon som skal hindre at man taper pĂ„ en posisjon om ting gĂ„r dritt, og i ett sĂ„ volatilt marked som krypto sĂ„ er det ogsĂ„ naturlig at man kan bli stoppet ut, bĂ„de av spekulativ handel og generell markedssvingninger. Men at man som investor skal bli beskyttet mot Ă„ bli stoppet ut er en tynn suppe. Å ogsĂ„ kunne sette trailing stop loss i ett marked hvor ting gĂ„r veldig fort burde vĂŠrt en selvfĂžlge.

1 Like

Har noen av dere fÄtt tilsendt en KYC- mail fra Firi? Er det ikke litt drÞyt at de vil ha hele skattemeldingen din? NÄr til og med Ledger Nano ble hacket, hvorfor kan ikke Firi bli det? Og hvis de blir hacket, sÄ vil jo hackerne sitte pÄ drÞyt mye informasjon i forhold til f.eks. Nano gjorde.