Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Firi smĂ„prat 💰

Kan ikke se hva grunnen til det er :confused:

Julehilsen fra Thuc

Ser at prisen er steget til 0,7% (prisliste her). Jeg synes ikke det er sĂŠrlig “cool” pris. SpĂžrsmĂ„l: Dersom jeg kjĂžper bitcoin hos Firi, og sĂ„ betaler 0,7% av handelsbelĂžpet i gebyr, deretter Ăžnsker jeg Ă„ overfĂžre disse bitcoin til min egen wallet, mĂ„ jeg betale ytterlig 0,7% enda en gang? Edit: Nevermind, jeg ser nĂ„ at prisen for overfĂžring til wallet er oppgitt pĂ„ prislisten jeg lenker til ovenfor, dvs. 0,0005 BTC.

@Firi_Thuc - Det som holder meg mest tilbake fra Ä bli kunde hos Firi, er at gebyret pÄ 0,7% ikke har en maksgrense, da det slik jeg forstÄr det er 0,7% av hele handelsbelÞpet uansett hvor stort belÞp? Og det andre er at spread ved kjÞp/salg er begrenset til Firi sin egen kundebase, og frykt for at den er for dÄrlig og ikke gjenspeiler kurs hos andre store utenlandske tilbydere.

5 Likes

Da kjĂžrer FIRI igang med staking.

Som betatester av lĂžsningen kan jeg bare si at dette funker smoooth.

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Tviler pÄ det skjer. Hva skal liksom vÊre en god og logisk forklaring pÄ Ä forby staking? Da gir det mer mening i Ä eventuelt forby mining pga slÞsing av strÞm.

Er stakingen live pÄ Firi? Eller er det like rundt hjÞrnet?

Hvorfor/hvordan fÄr man renter? Forklare meg i en setning. Firi tjener vel ikke mye penger

GÄr live for alle brukere neste uke. Er live for en testgruppe bÄ.

3 Likes

Eth protokollen er nÄ pos, som er proof og stake. FÞr var den pow, proof og work ( dvs mining).

Rentene man fÄr kommer fra gebyrene som genereres nÄr det gjÞres eth transaksjoner og man fÄr dem fordi man er med Ä validerer nettverket. Ga det mening?

1 Like

Takker🖖 smart system det

Hva er ned siden med dette? @Evilfreud

Det er protokoll staking, siden ETH nÄ er proof of stake.

SÄ om protokollen dÞr, vil jo alt du har staket forsvinne, men da vil ogsÄ ETHen din bli verdilÞs.
Det stÞrste minuset pr dags dato er at det ikke er mulig Ä Un-Stake ETH. SÄ de er lÄst.

Skal komme en oppdatering i Mars, men den kan ogsÄ bli utsatt.

Hvor lenge?

1 Like

Til Shanghai oppdateringen. Den skal komme i Mars, men kan ogsÄ bli utsatt.

1 Like

SelvfĂžlgelig :sweat_smile:

Yep, Men for de som skal hodle uansett har det jo lite Ă„ si.

Da skal ETH staking vÊre softlaunchet pÄ Firi for alle brukere. Restart app og se om mulighet er tilgjengelig.

1 Like

Det er lagt ut pÄ hjemmesiden i hvert fall, bra tiltak fra Firi!

Hvilke ulemper har det Ă„ stake hos Firi om man uansett er long Eth?

Counterparty risk hos Firi (de virker seriÞse, men bransjen har jo hatt noen skandaler), et gebyr som tar noe av belÞnningen, samt at man ikke vet hvor lenge man lÄser pengene? (Jeg vet at den ukjente lÄseperioden kommer fra ethereum og ikke fra Firi.)

Totalt sett virker det som et greit alternativ til bare Ă„ holde.