Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Firi smĂ„prat 💰

Da er det litt mer info ute.

– Verdsettelsen endte pĂ„ 490 millioner kroner. Det tilsvarer 3,50 kroner pr. aksje. Vi har benyttet en multippelanalyse basert pĂ„ inntekter og handelsvolum, hvor vi har sammenlignet oss med de mest relevante konkurrentene med tilgjengelige tall, som er NBX i Norge, Safello i Sverige og Coinbase globalt. Alle de tre er bĂžrsnotert, noe som gir troverdige tall pĂ„ verdsettelse, sier driftsdirektĂžr Marius Blaker HĂžgevold, og fortsetter:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

StÄr nok over denne emisjonen.
Lokker litt mod opsjonen, men finnes nok tryggere havner enn denne. Spennende Ä se om de har like stor interesse nÄ nÄr pengene skal inn:)

Skal man fÞlge estimatet Dealflow jobber med sÄ skal det bli fulltegnet.

https://www.dn.no/marked/firi/kryptovaluta/kryptoborsen-firi-verdsettes-til-nar-en-halv-mrd-for-folkefinansieringsrunde/2-1-1448311

https://twitter.com/TinfoilThuc/status/1656186879648079875?s=20

Thuc skriver litt om prissettingen og logikken bak.

Hva havnet multiplene pÄ da?

De ulike analysene verdsetter Firi fra 428 til 818 MNOK

Du vil kunne lese mer om de ulike modellene i prospektet vÄrt som blir tilgjengelig pÄ Dealflow (for de som har forhÄndregistrert interesse) kl 10.

image

GĂ„r definitivit unna.

Dealflow sliter med BankID atm, svÊrt mye trafikk. Kan vÊre du fÄr feil nÄr du prÞver Ä tegne.

19mill tegnet, ser ut som dealflow lĂžste floken.

Blir mye spam fra meg idag, svĂŠrt spennende dette.

Hvor stor eierandel har du i Firi fĂžr denne emisjonen da?

Etter Ă„ ha tegnet meg idag skal jeg hĂžre med Ă„ ha ca 0,5% etter emisjonen.

Er litt usikkert hvor mye aksjer som trykkes opp, da interessen er svĂŠrt stor og jeg mistenker de trykker opp mer enn de 30mill kronene de planla.

Har 750k aksjer nÄ ( av 139mill). Tegnet 21k idag. SÄ fÄr vi se hvor mange som trykkes opp i emisjonen.

2 Likes

Grattis Evil og til Firi, bra folk og et bra produkt :slight_smile:

6 Likes

Kort oppsummert av tankegang bak prisingen, mer info i prospektet.

1 Like

SÄ mÄ det bare bli litt fart pÄ Bitcoin igjen og caset dobles i verdi ganske raskt :slight_smile: Halvering om under et Är, sÄ virker som en fin timing for inngang hos de som gÄr inn, sÄ lenge de klarer Ä holde alt gÄende med mer trÞkk. Eventuelt kan man ogsÄ bare kjÞpe bitcoin da :stuck_out_tongue:

2 Likes

image

Da er man nÄdd fÞrste mÄl om 30mill. Imorgen kl 10 Äpner den for alle.

Hva er maks investeringsmÄl?

MĂ„let presentert i Media var 30mill. Men de har mulighet til Ă„ hente opptil 91mill ifĂžlge prospektet.
Men siste tegningsdag er sÞndag. Og lite tyder pÄ at det blir utvidet tegningsperiode siden 30mill nÄ er oppnÄdd.

Noen som har oversikt over tidligere emisjonskurser?!

Alt ligger i prospektet. Kunne postet det her, men har ikke tid nÄ. SÄ gÄ inn pÄ dealflow, dokumenter sÄ ligger det der.