Så absolutt. Det er det jo ingen tvil om at den har. HYARD har blitt hard straffet etter at de under Q3 kommuniserte at de ikke kom til å nå målet om sorte tall for 2017. For min egen del så hadde jeg ikke tro på sorte tall i år, men det bryr jo ikke så mange andre seg om
Om du går gjenom Q3 rapporten og ser hvor de taper penger så er det nettopp her alle ferjene til Fjord1 skal bygges fremover. De andre segmentene går bra. Selskapet har vist en enorm omstillingsevne etter oljesmellen og er i så måte mye bedre rustet enn på lenge. HYARD har også posisjonert seg veldig bra med tanke på grønn energi inne skipsnæringen.
Om du ser på eierstruktur så er vel nærmere 65-70% av aksjene “kontrollert” av Per Sævik og ledelse. Med andre ord svært liten free float. MK pensjon er inne på 2 plass og disse har normalt sett svært god nese for investeringer.
Fjord1 skal bestille flere ferjer i tiden fremover og jeg har en god følelse på hvor disse skal bygges.
Mener å huske at vi har egen HYARD tråd her inne så sjekk gjerne den ut.
Vil avslutte med at å si at Fjord1 er så absolutt en spennede aksje i tiden fremover. Har fulgt med siden IPO og kommer til å gjøre det