Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fjord1 (FJORD)

Det hadde jeg ikke tenkt på, sikkert mulig, men jeg kan ikke selskapet godt nok til å vite hvor mye det spiller inn.

Jeg tenkte kanskje det var mer teknisk betinget. Kursen var idag nede på sma50 og snudde opp derfra.

Hehe, ja har heller ikke så god oversikt men tenkte det kunne være en kobling. Uansett så er den nå opp :slight_smile:

1 Like

Ja det er absolutt positive tendenser her nå, selv om volumet er lavt så får vi se om det også kommer tilbake.

24

Det viktigste er å følge med på at kursen ikke etablerer seg under bunnlinjen i trekanten og / eller sma50 som samsvarer ganske greit.

39

Alle kjøp som har blitt gjort på SMA50 har så langt vært gode kjøp, så får vi se om det også fortsetter videre.

Det jeg ser er:

Det er ca det samme du får hvis du kjører linear regression channel 10 dager:

Som jeg ser det, så må det være SMA50 som du har nevnt flere ganger som evt stopper denne trenden.

Så du tenker den skal ned igjen til SMA50?

Gikk litt volum i sluttauksjonen

Edit endel ligger igjen på kjøpersiden, spennende om dette fortsatt ligger der i morgen

28

Jeg tenker at 42,80 ikke er et brudd opp, men at kursen nå er i toppen av trendkanalen jeg tegnet opp. Det kan godt være den fortsetter videre oppover nå, i såfall kan Fjord1 være på vei inn i en oppadgående trend igjen og at vi ikke får testet SMA50 på en stund, før SMA50 er vesentlig høyere enn i dag.

Brudd opp kommer først på 47 kroner :sweat_smile:

Begynner å bedre seg litt her? Sluttkurs 43.90 og omsetningen tar seg opp.

Oppgangen kommer så klart av at de vant nynorsk næringslivspris :smiley:

1 Like

CEO Dagfinn på romjuls shopping.

“Primærinnsider Dagfinn Neteland, adm. direktør i Fjord1 ASA, har den 28. desember 2017 kjøpt 5 000 aksjer i Fjord1 ASA til kurs 43,00. Etter kjøpet kontrollerer Dagfinn Neteland en beholdning på 5 290 aksjer i Fjord1 ASA.”

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=441681

2 Likes

Denne peker nå oppover

1 Like

Puttet pengene herfra inn i pcib og Funcom, så fornøyd med det.

Liker innsidekjøpet, men det er veldig lite momentet her og mye risiko pga kontrakter som går ut på anbud igjen i år og neste år.

Fjord er høyere risiko enn pcib? :sweat_smile:

Jeg synes risk/reward så bedre ut i pcib på 24 kr og i Funcom på 2,50 etter emisjonen med Swedbank Robur. :wink:

Også prøver jeg litt av babyrage sitt opplegg med å investere i aksjer med momentet.

Skjønner ikke helt hva du mener, da de per dags dato starter flere tilsvarende nye ruter (å større) i 18/19 enn hva de mister ( regner med de bruker opposisjonen til å forlenge kontraktene til 19/20/21)

1 Like

Hva ser du på da? Volum og brudd over ath 46.90?

Var ikke klar over at de hadde mistet noen, bare så at det var endel kontrakter (uten opsjoner) som gikk ut på anbud i 2018 og 2019. Samtidig, det er en stund siden jeg så på, så her antar jeg at du har rett og at risikoen dermed er mye lavere enn jeg trodde.

Volum er en ting, det er jo helt klart mangelvare her, men det er vel mangelen på en trend som holder meg borte.

Får vi se noe lignende denne utviklingen, så skal jeg prøve å få med meg breakout-en.

1 Like

Du tror ikke på denne?

25

1 Like

Bare laget noe rask i paint :smiley: :sweat_smile: De har mistet 3 små anbud, men vunnet den store de hadde Boknafjorden. Men som du ser er det oppstart av større ruter i 19/20 og det kommer vel svar på 2 større pakkeanbud over nyåret.

PS samme taktikken som Tom Hauglund :wink:

PPS Flyviking avvikler selskapet, Widerøe har igjen ingen konkurranse på bygda og kan vokse fritt.

2 Likes

Takk for et kvalitetsinnlegg @Janno, har jo sett på dette selv, men tydligvis misforstod jeg hele greia. Godt å få det rettet opp. Risikoen ser da ut til å være heller lav.

Det er nesten ikke noe volum og støttelinja er trukket opp mellom to punkter. Toppen i dag er lavere enn toppen for syv handelsdager siden. Så nei, jeg tror ikke på den. Tror du på den selv?

Det positive teknisk er vel en RSI som har holdt seg over 50 en god stund nå. Tror vi skal konsolidere noen måneder til. Hva er forventningen til de neste kvartalstallene? Kanskje det blir en trigger?

1 Like