Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fjord1 (FJORD)

Så lenge den setter stadig høyere bunner og sma50 holder synes jeg den ser fin ut teknisk

1 Like

Noen som er enige med deg:

2 Likes

Hyggelig om den stenger på ath sluttkurs i dag

1 Like

Fjord er ingen racerbåt, men tøffer frem i ferjefart

Sluttkurs i dag ble 45.70

2 Likes

Lurer på om jeg burde komme meg inn igjen. Har tjent bedre på turen jeg tok innom PCIB på fredag, men frister jo litt å ta båten videre. :stuck_out_tongue:

1 Like

Tangerer ath intradag i dag, spennende å se om vi får en break out

3 Likes

Vi fikk break-out og i dag fikk vi testet støtten på SMA50.

Den er teknisk sett brutt (SMA50 er på 44,12, aksjen closet på 44,00), men det har det har vært brudd på små marginer tidligere, uten at bruddene har blitt bekreftet. Mao, jeg ser ikke på det som noe brudd.

1 Like

Kjøpte litt Fjord1 i dag, så at jeg hadde bommet på tolkningen min av et par fundamentale punkter, så risikoen er mindre enn jeg trodde. Tenker jeg fikk kjøpe nå mens frykten fortsatt er i markedet
image
Det ble et intradagsbrudd på bunnen av skyen, men det holdt til slutt. Tror vi kan få en fin rekyl her.

Takk for rettelsen på det fundamentale rundt kontraktene og kommentaren rundt Widerøe @Janno :+1

1 Like

Bare hyggelig, skulle ha kjøpt selv igår om jeg hadde cash!

Flott inngang mtp Sjefen sjøl i Fjord1 kjøpte 7000 aksjer på dette nivået ( snitt 43.5)

2 Likes

@Janno eller @holmes har dere noen forventninger til Q4 28. februar? Finnes det noen analyser av Fjord1?

Forventer ikke så mye da de er i investerings fasen? Kan se økte utgifter mtp bygging/ombygging av ferger og havner + økte låneutgifter? Mindre turisme på vinterhalvåret osv…

Fikk du forresten med deg at Widerø satser på å ekspandere? Prøver seg på Bergen - Munich, Hamburg og Kristiansand - London + et samarbeid med Norwegian på noen ruter.

https://www.wideroe.no/Nyhetsarkiv/Widere-inngr-samarbeid-med-Norwegian-p-norske-kortbaneruter

https://www.wideroe.no/Nyhetsarkiv/Storsatsing:-Widere-med-nye-direkteruter-til-Mnchen-Hamburg-Billund-Gteborg-og-London/53F56FF3-8C97-46C3-913C-A7C05209D05A/1

1 Like

Takk for kjapt svar. :slight_smile:

Hadde ikke fått det med meg satsingen til Widerø. Det blir interessant å se hva de kan få til.

Litt TA. Salgssignal utløst, X9 krysset ned gjennom X26 og F26 er under kursen. Kursen er nå på støtten fra toppen av skyen. Litt interessant å se dippen stoppe akkurat på fibonnaci 61,8% nivået.

1 Like

7 dagers chartet ser litt mer interessant ut. Ligger akkurat å lurer på toppen av fallende trend og toppen av rød sky. X9 over X26 gir og kjøpssignal, samt F26 har akkurat passert kursen.

Edit: er jo selvfølgelig ikke 7 dagers dette, er timeschart. Jeg som ikke skjønner meg på investing. com sine funksjoner

1 Like

Spørsmål ang teknisk @Christian @Konamixx : Ser dere kun på det tekniske eller vurderer dere eiersiden også på evt signal i en aksje?

Jeg pleier å se på:

  • ledelse
  • guiding/resultater
  • teoretisk potensiale
  • eierskap

Nå får jeg ikke alltid ting helt rett, f.eks. når det kom til framtidige kontrakter, hvor jeg virkelig hadde bommet. Utenom det, så synes jeg selskapet virker godt drevet og prisingen er ikke høy med tanke på framtidig vekst bl.a. fra turisme.

Når det er sagt, jeg burde ha satt meg mer inn i selskapet før jeg gikk inn. Jeg har absolutt ikke stålkontroll på det fundamentale.

Angående eierskap fra insidere, så har disse gjerne et veldig langt perspektiv. Rui f.eks. kjøpte seg inn i Funcom i 2011(?). Han har ikke solgt enda og jeg tror det først og fremst viser hans dedikasjon til selskapet.

1 Like

Her tok jeg bare å så på det tekniske, da jeg driver å lærer meg TA. Ser på hva de dyktige på TA her på forumet gjør og prøver å se om jeg er enig og kommer til samme konklusjon som dem. På aksjer jeg sitter investert i se jeg selvfølgelig på det fundamentale også.

1 Like

Var dette jeg tenkte på, hvordan funker teknisk når ca 75-85% er langsiktige eiere og store fond?
Noen i Luxembourg økte med 100k sist uke.

PS er ikke inne i Fjord1, men skal inn sakte men sikkert iløpet av 2018

1 Like

75-85% langsiktige eiere gir 15-25% kortsiktige eiere, som igjen gjør at aksjen kan få lav likviditet og høy volatilitet. Greit hvis ting går bra, ikke så hot ellers.

1 Like

Når ting blir 2x så dyrt som man først tror, så er det lov å tenke seg om to ganger. Ny fergeteknologi kan vel også gjøre sitt til at det ikke blir like nødvendig.

1 Like