Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fjord1 (FJORD)

Gledelege nyhende for han her :smile:

Brudd opp gjennom SMA50 igjen

1 Like

Skjedde litt i dag tidlig:
image
Omsatt for nesten tre millioner kroner innen første minuttet. :stuck_out_tongue:


Ser bra ut dette!

Synes du begynner å treffe uforskammet bra nå for tiden @christian :slight_smile:

Heh, det er @janno og @holmes som nok kan denne aksjen. Salget mitt var jo faktisk begrunnet i en feiltolkning av det fundamentale. Kjøpet mitt kom på tampen av mini-krakket for et par uker siden, så det var nok først og fremst bare flaks. Føler ikke at jeg har full kontroll her, så har inntil videre bare en liten post. Får se hva kvartalsrapporten bringer. :slight_smile:

1 Like

Interessant at du kjøpte på brudd ned under sma50, men likevel traff. Jeg vurderte sl der, men endte opp med å beholde alt.

1 Like

Jeg solgte pga det fundamentale, men så viste det seg jo at jeg hadde misforstått, og at det fundamentale jeg var usikker på var helt fint. :stuck_out_tongue:

Teknisk, så kjøpte jeg på brudd opp av skyen, nå ble det brudd dagen etterpå, men logikken min var at en illikvid aksje godt kan straffes ganske hardt når det er uro.
image

2 Likes

Har du noen forventninger til kvartalstallene?

Nei, men det var vel noen innsidekjøp som kanskje tyder på “nøytrale” tall?

1 Like


Sånn, da var alle skysignalene positive. Ikke all verdens volum å snakke om. Vi closet også på ATH :slight_smile:

Hei hei hei! Ikke stikk enda, har ikke kommet meg inn :blush: Lurer på om d er ang el bil avgiften at den drar på litt

1 Like

Har fergeselskapet måttet kjøre elbilene gratis inntil nå!?

Mener at Visse overfarter er å anse som vei, og du betaler med autopass og det er gratis med elbil.

1 Like

Men får ikke fergeselskapet betalt i det hele tatt for disse elbilene i dag?

Tror det styres på kommunalt nivå, kanskje? Er iværtfall en fergeoverfart fra Trondheim til Fosen som ikke er gratis for EL-biler.

1 Like

De betalte vel for personen og ikke bilen, men det/deler blir dekt av kommunen?

1 Like

Det var det jeg hadde trodd ja. Rart hvis fergeselskapet skulle dekket det.

Resultat pr aksje 1,33 for Q4, 5,42 for 2017. P/E på under 10. Foreslår å betale 2,70 i utbytte, totalt blir det da 5,20 i 2017. Med en kurs på 48 gir det 10,8% direkte avkastning.

Ser bra ut dette!

4 Likes

Hva er ink/ex dato for å få utbytte?