Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flex LNG (FLNG) 🚢

Finansavisen TV: Gjest Øystein Kalleklev, CEO Flex LNG

1 Like

Ser sjelden på hegnar (finansavisenTV?) like kringeworthy hver gang å se hvor ute av gamet trygve er. (damen virker dog ganske opplest/kvikk på temaet, har trygve et alibi der)

Denne skal jeg se

Pareto Securities tar inn Flex Lng i sin portefølje med kursmål 189 kroner​:+1::+1:

FLNG – BUY, TP NOK 189 (upside to target: 117%)
While Flex LNG has lagged the broader shipping space significantly this year, it has outperformed its relative LNG-peers. Having delivered profitable numbers for Q3, and Q4 guidance that far exceed what any other LNG shipping company is able to deliver, we believe a re-branding of the company is in store. With ships that generate USD 10 – 15,000/day more and a break-even that is USD 10 – 15,000/day lower Flex LNG will be able to pay out healthy dividends as more of its fleet hits the water. At USD 70,000/day, which for tri-fuel peers would mean zero profits – Flex would earn NOK 20 – 21 per share (annualized) from Q2’21, and we therefore believe the current share price is too low.

2 Likes

Meanhwile on Oslo Børs…
Ned 7,5%
Skjønner ingenting av dette

Ble stoppa ut selv. Var en heftig spike ned. Forventer nesten at det er oppdatering av ssr.finanstilsynet.no i dag.

Får bare vente til den gir kjøpssignal igjen.

Bruker ikke formasjoner til vanlig, men skulle prøve meg på å peke på hode/skulder her så får jeg target 75kr :slight_smile:

Klarte å klippe bort pris, Så legger på et ekstra chart

Med min suksess i det siste, er dette et umiddelbart kjøpssignal. og kursen stenger på HoD

Overreaksjon fra markedet.
Utbytte på 1 krone i dag og aksjen faller 4-5 kroner. Henger ikke på greip :weary:
Tror Trump sin flåsete kommentar om at han «på noen måter, liker tanken på å vente med handelsavtalen til etter valget» gav nedfart på det meste i dag. :confounded:
Hadde jeg ikke vært fult eksponert, hadde jeg benyttet dagens kursfall som en kjøpsmulighet til å laste opp med mer :slight_smile:

Ex-dag er vel i morgen?

Ex-dato er datoen for første børsdag aksjen handles uten retten til å motta kontantutbyttet. Aksjonærer som erverver aksjer denne børsdagen og senere, vil ikke ha rett til å motta kontantutbyttet.

Ja, men det er i så fall i morgen fallet bør komme pga utbytte:

4 des. Første dag eks. utbytte USD 0.1

1 Like

Disse meglerhusene er jo bare en stor vits. I snart 2 år har de ment at flex skal opp til 170-190

Ex utbytte USD 0,10 i dag

Må si det er merkelige greier at disse lng aksjene ikke går opp med så sterke gassrater
Men såg jo de samm mønsteret i lpg før de aksjene løftet seg
Tipper det vil komme sterkere på nyåret !

Det er min erfaring også
Aldri kjøp på megleranbefalinger
Vent 4-5 måneder og kjøp for halve prisen .:upside_down_face:

Nyhetsartikler desember 2019

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/12/19/7483391/ny-avtale-for-flex-lng

https://www.swedbank-aktiellt.se/analyser/2019/12/20/flex_lng.csp

Fortsatt solid oppside mot kursmålet, men litt spesielt.

Vil ikke dette bety mindre risiko å invistere i aksjen ?

Denne aksjen er bare ikke til å forstå seg på!

Virker som den bare rett og slett er upopulær :thinking: