Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Drivstoffblandingen vil føre til høyere kostnader for flyselskapene grunnet miljøkrav…

https://www.hangar.no/dette-er-de-to-neste-flyene-flyr-henter-inn/?fbclid=IwAR2i3UHQH8UztVTsG1J8BDDn3ncueupCzqlePIxEXqq6fq_D3AehyDeM3uw

2 Likes

Flyr will Present Second Quarter 2021 Results on Thursday, 19 August

Flyr presents results for second quarter 2021 : Establishing the organization and preparing for commercial launch

Er vel en blanding av grønneskiftet og siste kvartal som preger denne om dagen.

Fond som selger seg ut:

  1. VPF NORDEA NORGE VERDI - KONTO #3 -138 050 -1,62% 8 372 436 5,58%

Dessuten brenner de mye cash. De hadde 250k i omsetning i Q2, men det var vel ikke mange dagene Flyr var i lufta i Q2? Hva kan man forvente av omsetning i Q3 uten ytterligere nedstengninger?

Var vel kun 1 dag, de har jo en del flere ruter nå. Men at de brenner penger under oppstart sier vel i grunn seg selv…

Men jeg burde også vært mer tålmodig her…

Men de kom vel inn under emisjonen, så de selger med ett greit tap.

Ja, de har vel solgt seg ned siden mai, så det forklarer nok en del av horisontale trenden i forkant av Q1.

Forundrer meg ikke om den skal innom 3-tallet i nærmest fremtid, kan bli interessant med et bet da, men vil først forsikre meg om at fondet er ferdigsolgt først.

Jeg har snitt på ca 4,80, så håper ikke den faller så langt ned på 3 tallet… :slight_smile:

250k per dag blir for lite for dem dessverre. Det vil bli 22,5 mill inn per kvartal fom q3. Så hvis det betyr -40mill i Q3 så vil de måtte øke mye i volum for å tjene penger.

Det var 1 dag, var vel heller ikke mange fly det var snakk om. Må ikke glemme at de er helt i startgropen, ting vil ta litt tid.

1 Like

Da begynner jeg med en lyttepost her på 3,75 kr :slightly_smiling_face:

Jeg sitter fortsatt med ett snitt som er rett over krona mer… :slight_smile:

Var såpass høyt volum idag så sikkert en større aktør som ville bli kvitt siste rest :crossed_fingers:

Tror corona påvirker i tillegg, så holder bare der jeg har uten å gjøre noe mer.

Merkelig at NAS er i pluss, Norse får også juling for tida.

Nas er en religion aksje…

Snitter nok ned i Flyr denne uka, nå er verdien bare noen få millioner over cash beholdning som er svært billig. NAS er bingo, men de har en stor og religiøs aksjonærskare så de blir nok ikke realistisk priset med det første. Dette er NAS’ styrke men risikoen er såpass at jeg vil heller snitte ned i Flyr enn å gamble på NAS. Den aksjen følger ikke naturlovene.

3 Likes

Leser at NAS kjører priskrig, noe som skaper usikkerhet rundt Flyr. Noen formeninger rundt dette :slightly_smiling_face:?