Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

At det må koste mer for NAS enn det påvirker Flyr. De har mange færre seter å fylle, mens NAS må selge mange billig for å ha effekt.

Hvem har mest cash og kan drive i minus lengst? Det er jo åpenbart at Covid-19 fortsett fucker til bransjen, så overkapasiteten er enorm.

Q2 norwegian kommer i morgen, da får man se hvor mye cash og hvor mye de taper i kvartalet.

Covid vil nok påvirke bransjen en god stund til, så det var ikke det beste kjøpet mitt… :slight_smile:

Haha, traff jeg seriøst bånn igår, selv en blind høne kan finne korn :sweat_smile:

Hadde håpet på at den skulle litt ned idag også slik at jeg fikk fylt på.

Ser ut til at NAS har betydelig mer cash, men de har jo de største forpliktelsene også. Noen her som har sjekket prisene NAS vs Flyr, evt reist med Flyr :slightly_smiling_face:?

1 Like
1 Like

Pumpe gutt er inne ja…

1 Like

Bare å bli med på pumpen det :slightly_smiling_face: Man så jo hva som skjedde i NODL :slightly_smiling_face:

Spratt idag gitt, er det nå som Spettet har kjøpt at man skal selge :slightly_smiling_face:?

  1. TYCOON INDUSTRIER AS - KONTO #5 INN 1 106 667 0,74%
3 Likes

Har man horisont lenger enn et kvarter i et nytt selskap som knapt er verdt over cash beholdning er det vel nå man skal sitte.

Har hatt Flyr i kikkerten lenge. Ikke kjøpt noe enda. Er ganske sikker på at aksjekursen skal lengre ned en stund til.

Klarer ikke la vær å sammenligne Flyr med NAS. (Og da mener jeg i årene etter NAS ble børsnotert, ikke etter at det gikk til helvette, hehe)

NAS ble børsnotert i slutten av 2003. Aksjekurs ca 25. I slutten av 2004 var kursen på rundt 13. I 2005 tok det seg opp. Kurs på rundt 80. Så kom finanskrisa og ting ble verre i 2008. Så gikk ting litt opp og ned til i 2013 og påfølgende år. Aksjekurs >300!

Kanskje helt meningsløst å sammenligne Flyr med NAS? Men jeg gjør det nå likevel. Samme bransje. Samtidig hadde vel norwegian mindre konkurranse. Flere aktører i markedet nå, så kanskje Flyr aldri vil komme seg på det nivået NAS var på? Mange tanker her, hører gjerne deres synspunkter :slight_smile:

Nå er kursen på 4. Fallende trend, og det snur sikkert ikke med det første. Hvor langt ned tror dere vi skal nå før det snur?

Problemet er at det er en syk overkapasitet i sektoren og at mengden business reiser vel vil være lavere framover pga mer aksept for videomøter.

1 Like

3 Likes

Endelig!

Satser på selskap som tjener på gjennåpning av Norge og Europa. Eks. Sævik-familiens cruiserederi opplyser om stor etterspørsel. Kilder til NRK: Regjeringen planlegger pressekonferanse om gjenåpning fredag

Regjeringen planlegger en pressekonferanse fredag ettermiddag om gjenåpning. Det bekrefter flere kilder til NRK.

Flyr varsler allerede nå enda flere ruter om kort tid.

1 Like

Mye short i FLYR på fredag, og det ser ut som om at det fortsatt dettes shorts i dag
https://ssr.finanstilsynet.no/

Pga de tror markedet vil reagere negativt på neste q rapport ?

Over en måned til neste rapport. Tror FLYR er mer traderutsatt. Store svingninger gir gode gevinster i begge retninger.

1 Like

Flyr introduces newest generation of Boeing 737 aircraft to its fleet